Gå til innhold

Tamponger.. spørsmål.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som bruker to forskjellige o.b størrelser? Jeg har alltid brukt normal eller blå. De første og siste dagene så blør jeg lite. Så trenger egentlig den minste. Men spørsmålet er da. Er de gule o.b mindre i størrelse også? Er tråden like lang? Er så redd for å miste den inni der.. Hvordan er de i forhold til størrelse og tråd? 

Anonymkode: 68fb7...665

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Altså,, vaginaen din er ikke en meter lang. Det er ikke mulig å miste noe oppi der. Hvis du setter deg på huk og putter en finger eller to opp i vagina skal du kunne kjenne livmortappen. Altså er ikke vagina så lang, og hvis du skulle på en eller annen måte miste tråden opp i vagina er det bare å sette seg på huk og stikke fingrene oppi og hente den ut. 

Jeg bruker menskopp og må bruke denne teknikken ofte da det danner seg vakuum sånn at jeg må stikke en finger opp til kanten på menskopp for å kunne klemme den inn sånn at jeg får den ut :)

Anonymkode: 8e28e...2e6

• Liker 3
Skrevet

Det er helt normalt å bruke forskjellige tampongstørrelser i løpet av menstruasjonen. Forskjellige størrelser utifra blødningsmengde. 

De gule ob´ene er fine å bruke på slutten av mensen når man blør lite. De er såklart mindre i omkrets enn de som er størst, men tråden er like lang. 

Jeg bruker tre forskjellige i løpet av mensuka. Rosa eller grønne de første dagene når jeg blør som en stukket gris, blå når blødningen roer seg og gul de siste to dagene. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker gule og blå, eneste forskjellen er størrelsen på selve tampongen, og selv der er de ikke så voldsomt forskjellige. De gule er litt spissere, enklere å føre inn.

Har brukt rosa i to-tre måneder en gang jeg sluttet på p-piller, og selv med dem måtte jeg ha vekkerklokke på for å bytte hver tredje time. Veldig glad å slippe det, har heldigvis roet seg veldig med alderen - størrelsen på de rosa skremmer meg fortsatt :P

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingenting som kan bli borte i vagina så det skal du hvertfall ikke tenke på :P

tråden er den samme på alle. Bruk den ob'en som passer blødningen din 😊

Anonymkode: bc5fb...76b

AnonymBruker
Skrevet

Tråden er den samme på alle, og det er null fare for å miste noe oppi der. Jeg bruker ofte tre forskjellige typer ob i løpet av den uka jeg har mensen. Det kommer an på hvor mye du blør og hvor ofte du vil skifte tampong. Selv syns jeg det er mest praktisk å bruke den samme i 5-6 timer, så da må jeg bruke rosa (super) de første dagene når jeg blør mest. Så bruker jeg blå (normal) de siste dagene og gul (mini) om nettene

Anonymkode: c3f96...d8f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker alle fire størrelsene når jeg trenger det. Slapp av. Ingenting kan forsvinne der, ts. :)  

Anonymkode: a120b...6ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...