AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #1 Skrevet 9. juni 2017 Hei Var litt usikker på hvor jeg skulle putte denne tråden. Håper hus og hage var ok... Hva tenker dere om at 2 voksne og 1 barn bor på 55kvm med 2 soverom. Har fått noen kommentarer på at det er alt for lite, men vi synes det er helt ok. Hadde dere klart å bodd så trangt? Anonymkode: 78190...22a
Leo Skrevet 9. juni 2017 #2 Skrevet 9. juni 2017 Så lenge det er to soverom, og ikke minst at dere synes det er greit, så er det vel ikke noe problem. Effektivt utnyttet så trenger ikke 55 kvadratmeter å være så lite. 9
prt90 Skrevet 9. juni 2017 #3 Skrevet 9. juni 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei Var litt usikker på hvor jeg skulle putte denne tråden. Håper hus og hage var ok... Hva tenker dere om at 2 voksne og 1 barn bor på 55kvm med 2 soverom. Har fått noen kommentarer på at det er alt for lite, men vi synes det er helt ok. Hadde dere klart å bodd så trangt? Anonymkode: 78190...22a Kan ikke se at det skal være noe problem 4
Sariou Skrevet 9. juni 2017 #4 Skrevet 9. juni 2017 Jeg foretrekker å bo "trangt" og synes ikke 55 kvm er for lite i det hele tatt. 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #5 Skrevet 9. juni 2017 Jeg syns ikke det var så ille. Jeg har hørt om andre som bor trangere. Anonymkode: c8256...251 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #6 Skrevet 9. juni 2017 Jeg har 55kvm alene. Anonymkode: d0534...a23
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #7 Skrevet 9. juni 2017 Vi er to voksne og et barn (på tre år), som bor på 44 kvm. Det går strålende. Barnet har sitt eget rom, med god plass til leker, bokhyller og klesskap. Vi har kjøkken og stue i ett (kjøkkenet er i en egen avstikker, så det virker likevel litt adskilt), med barløsning på kjøkkenet som vi bruker som spisebord. Et bittelite bad, gang med god oppbevaringsplass og en sovealkove (rom uten vindu) til meg og samboer. Vi har selvfølgelig lyst på noe større, men det er mye fordi vi ønsker vindu på soverommet. Vi har riktignok vifte i taket for å få litt sirkulasjon i lufta, men savner den friske luften. Med det sagt synes jeg ikke 55 kvm er for trangt! Anonymkode: 7ceed...fd1 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #8 Skrevet 9. juni 2017 Har bodd i nesten to år på 68 kvm med mann og 2 barn, før vi kjøpte hus. Gikk helt fint med 2 soverom den perioden. Barna var 2 og 3 år, så det kommer ofte an på barnas alder og andre prioriteringer. Anonymkode: a0961...70f 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #9 Skrevet 9. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi er to voksne og et barn (på tre år), som bor på 44 kvm. Det går strålende. Barnet har sitt eget rom, med god plass til leker, bokhyller og klesskap. Vi har kjøkken og stue i ett (kjøkkenet er i en egen avstikker, så det virker likevel litt adskilt), med barløsning på kjøkkenet som vi bruker som spisebord. Et bittelite bad, gang med god oppbevaringsplass og en sovealkove (rom uten vindu) til meg og samboer. Vi har selvfølgelig lyst på noe større, men det er mye fordi vi ønsker vindu på soverommet. Vi har riktignok vifte i taket for å få litt sirkulasjon i lufta, men savner den friske luften. Med det sagt synes jeg ikke 55 kvm er for trangt! Anonymkode: 7ceed...fd1 Skjønner ikke at det er mulig. Når jeg vokste opp hadde vi flere hundre kvadrat... Anonymkode: d0534...a23
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #10 Skrevet 9. juni 2017 55 kan være helt ok. Kommer an på hvor praktisk den er. Vi bodde 4 stk på noen og 60. Helt idelt, for den var så praktisk innredet. Anonymkode: b2c4c...fac 1
bettsa Skrevet 9. juni 2017 #11 Skrevet 9. juni 2017 Alder på barna har jo betydning. Ikke gøy å ha venner på besøk i en liten leilighet. 1
Atea Skrevet 10. juni 2017 #12 Skrevet 10. juni 2017 10 timer siden, bettsa skrev: Alder på barna har jo betydning. Ikke gøy å ha venner på besøk i en liten leilighet. Det går fint så lenge man lar barnet ha det beste rommet.
Zienna Skrevet 10. juni 2017 #13 Skrevet 10. juni 2017 11 timer siden, Atea skrev: Det går fint så lenge man lar barnet ha det beste rommet. Min erfaring er at barn foretrekker å leke der det er andre, og ikke på rommet sitt. Selv ikke når de har venner på besøk. Først når de er blitt tenåringer kommer behovet for å stenge døren. 3
Atea Skrevet 10. juni 2017 #14 Skrevet 10. juni 2017 43 minutter siden, Zienna skrev: Min erfaring er at barn foretrekker å leke der det er andre, og ikke på rommet sitt. Selv ikke når de har venner på besøk. Først når de er blitt tenåringer kommer behovet for å stenge døren. Det kommer an på rommet og hva de her der, men de skal selvfølgelig være velkommen i stua og. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #15 Skrevet 10. juni 2017 12 timer siden, Atea skrev: Det går fint så lenge man lar barnet ha det beste rommet. Barnet har det største og beste rommet. Leiligheten er ganske praktisk med ok størrelse på bad, åpen stue og kjøkkenløsning (men litt atskilt likevel, så det er hver sin del). Vi har et kjempelite soverom, men det er helt ok. Plass til en dobbeltseng, og ikke stort mer enn det. Jeg syns det er helt ok å bo sånn, men blir usikker hva andre egentlig tenker når de faktisk kommer med kommentarer om at det er aaaaalt for liten plass for oss. Anonymkode: 78190...22a 1
tussi84 Skrevet 10. juni 2017 #16 Skrevet 10. juni 2017 Jeg tenker at 55 kvm går fint til en familie på 3. Blir dere derimot en til ettervært vil jeg si det er i det minste laget. Selv vokste jeg opp sammen med en søster i ca 62 kvm leilighet med 2 soverom bare. Det gikk greit men helst hadde jeg håper den gangen at foreldrene mine kjøpte seg noe større fordi man ikke på en måte oppe på hverandre. Men spørs jo mye på hvor mye man har å fylle en leilighet med også. Noen på 55 kvm ser store ut mens andre ser knøtt lite ut. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #17 Skrevet 10. juni 2017 Vi bor to voksne og et barn på 35 kvm, med ett soverom. Leiligheten har god standard og veldig fin beliggenhet, som er viktig for oss. Vi blir boende slik et par år til. For oss fungerer det helt ypperlig nå, vi har bodd her i tre år, barnet kom til for 1,5 år siden. Det vi kommer til å sette mest pris på i vår neste bolig er nok et eget soverom til barnet og litt uteplass/balkong. Så ja, 55 kvm hadde vært mer enn godt nok for oss. Personlig synes jeg det er litt rart at noen kan synes 55 kvm er for lite for tre mennesker. Anonymkode: 28687...c60 2
Gjest Coolaid Skrevet 11. juni 2017 #18 Skrevet 11. juni 2017 På 9.6.2017 den 20.37, AnonymBruker skrev: Hei Var litt usikker på hvor jeg skulle putte denne tråden. Håper hus og hage var ok... Hva tenker dere om at 2 voksne og 1 barn bor på 55kvm med 2 soverom. Har fått noen kommentarer på at det er alt for lite, men vi synes det er helt ok. Hadde dere klart å bodd så trangt? Anonymkode: 78190...22a Vi bor lite og "trangt" i verdens koseligste leilighet, to voksne og et barn. Det er null problem. Det har vært litt negative kommentarer fra enkelte som ikke syns det er så lite, noe som det ikke er. Vi derimot har aldri trivdes bedre hverken i enebolig på landet eller i større leilighet enn det vi gjør nå. Så lenge man er godt organisert og ikke fyller opp med rot og skrot så går det kjempebra. Jeg ser rett og slett ikke problemet.
Gjest Coolaid Skrevet 11. juni 2017 #19 Skrevet 11. juni 2017 På 10.6.2017 den 0.14, bettsa skrev: Alder på barna har jo betydning. Ikke gøy å ha venner på besøk i en liten leilighet. Hvilke aldersguppe passer ikke å ha besøk av da? Vi har tenåring, det fungerer supert med kompiser. Vi voksne har også besøk av familie og venner uten at det er noe som helst problem. Vi har det også alltid gøy når vi har besøk
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #20 Skrevet 11. juni 2017 Hvorfor bry seg om hva andre synes? Det er dere som skal bo der, ikke 'de andre'. Så lenge det fungerer for dere, er det da absolutt ikke noe i veien for det. Før i tiden bodde jo flere generasjoner under samme tak og mange delte soverom. Det er jo ikke farlig og er da ikke på noe som helst barnemishandling. Noen liker det trangere enn andre. Jeg kan fint se at dere liker det. Det er mindre husarbeid, mindre flater å holde rene og støvfrie. Man drasser kanskje ikke inn like mye ræl som når man har større plass å gjemme (unyttige) ting unna på. Vi har for stor plass, kunne fint hatt noe mindre. Det blir nok det også med tid og stunder. Anonymkode: 36c78...c0d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå