AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #1 Skrevet 9. juni 2017 Jeg ville bare dele noe som synes for meg å være en norsk forumgreie. Hvorfor er det så viktig for folk å blande seg inn i ting når de helt tydelig ikke behøver? Eksempel: Noen på KG legger ut et innlegg som heter "dere som aldri har gått ned i vekt, tenker dere over hva dere spiser og drikker?". Så svarer en anonym "Aldri bekymret meg. Alltid vært slank.". Hvorfor svarer du når innlegget ikke henvender seg til deg? I tillegg er du anonym, ingen vil vite at du alltid har vært slank for du er anonym. Hva får du igjen for å svare på dette innlegget? Dette var kun ett eksempel, men jeg regner med at man ser dette flere steder. Hvorfor er det så viktig for folk å være enig med "alle" andre inntil noen andre sier det motsatte? Frem til da er det ikke OK å være uenig. Eksempel: "Mannen på 50 ser på ungjenter på Facebook". En person skriver "At det er naturlig, instinkter. Han trenger å føre sine gener videre. Unge er mer fruktbare enn eldre." og får 13 piler opp. Deretter kommer det mange kommentarer som støtter at det burde være lov, men SÅ kommer denne kommentaren: "Ugh, mennesker med en slik tankegang som dette er så ekle. (De fleste) mennesker er mer velutviklet enn dette. Det å trykke seg inn på en profil av en ung kvinne er overhodet ikke et instinkt. Helt tullete å antyde noe sånt. " og da får fløyta en annen låt og flere kommentarer om at det er feil kommer haglende. Denne kommentaren fikk 31 piler opp. Hvorfor er det også viktig for folk å fremstille seg som bedre enn andre, selv når man kommenterer som anonym? Her gadd jeg ikke å lete etter nyeste eksempel, så jeg nevner to gamle i stedet som noen kanskje kan gjenkjenne av de faste på KG. Ene var om å lese meldinger på tlf til kjæresten da det var mistanke om utroskap. Vedkommende hadde altså gjort dette og fikk refs opp og ned fra samtlige. Hadde virkelig ikke du gjort det samme hvis du var usikker? Jeg tror det. Siste eksempel var et innlegg om å pelle seg i nesa. Samtlige som kommenterte sa at dette var noe man gjorde i barnehagen og la fra seg tidlig. Dette er ekkelt og fysj og skam på seg. Jeg tror nemlig ikke på alle her. Jeg piller meg i nesa innimellom, og spiser det. Er jeg ekkel? Det er flere av dere på KG også som både gjør det for så og lyve om det for å fremstille dere som bedre. Er nordmenn helt tapt i forhold til egen mening? Er det ingen som engang tør å være ærlig selv over internett som anonym? Gud a meg, hva skjer? Dette er noen av tingene jeg kom på som jeg ønsker å høre meninger om. Jeg prøver ikke å være ovenpå, men jeg vil gjerne provosere litt fordi jeg ikke har sett noen ta opp dette før. Vi trenger et slag i trynet innimellom. Anonymkode: 4b8e0...572
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå