Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva anbefaler dere å bruke: VISA-kort eller kontanter på tur, f.eks. i England? 

Anonymkode: 80f95...3d4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skal du gå rundt i england med masse kontanter? Er det lurt? 

Visa debet kort er aldri lurt å bruke i utlandet, Visa kredittkort er det smarteste så lenge du betaler ut kreditten før rentene begynner å løpe. Med vanlig debet Visa så er det lett å svindle deg, derfor er ikke det anbefalt i utlandet, eller ved netthandel. 

Anonymkode: 79e93...1de

Gjest Overrasket
Skrevet

Jeg personlig foretrekker kontanter. I England spesifikt er kortbetaling så utbredt at du ikke kommer til å ha noen problemer, men det er ganske vanlig å belaste et gebyr dersom du betaler med kort for et lite beløp. Det gjelder som regel ikke på store kjeder, men det kan fort gjelde på kafeer, mindre/uavhengige butikker og på landsbygden generelt. 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal du gå rundt i england med masse kontanter? Er det lurt? 

Visa debet kort er aldri lurt å bruke i utlandet, Visa kredittkort er det smarteste så lenge du betaler ut kreditten før rentene begynner å løpe. Med vanlig debet Visa så er det lett å svindle deg, derfor er ikke det anbefalt i utlandet, eller ved netthandel. 

Anonymkode: 79e93...1de

Man trenger jo ikke gå rundt med masse kontanter, men sånn 30 til 50 euro (hvis man reiser til land med euro da) er jo greit å ha hvis man kjøper småting. 

Anonymkode: 7317e...efb

Gjest hva som helst
Skrevet

Sist jeg var i London brukte jeg ikke kontanter i det hele tatt. Skal du utforske landsbygda i England eller handle på markeder o.l., ville jeg hatt med noen pund, og særlig mynt. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker best å bruke kort når jeg reiser i Europa generelt. I England kan du nok betale med kort overalt, ellers får du bare ta ut litt penger. Anbefaler absolutt ikke å gå rundt med masse kontanter

Anonymkode: 0a084...e43

AnonymBruker
Skrevet

Så heller vanlig bankkort framfor masse kontanter, og litt småkontanter til andre ting? 

- ts

Anonymkode: 80f95...3d4

AnonymBruker
Skrevet

Ville heller brukt kontanter enn vanlig bankkort. Skaff deg et visa gold, så er du trygg :) 

Anonymkode: ba210...9bf

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...