AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #1 Skrevet 9. juni 2017 Jeg har fått påminnelse på mobilen om at jeg kan få tatt HPV-vaksinen gratis, og dette er noe jeg tenker på - men! jeg har sinnsykt angst for sprøyter og vaksiner. Jeg får vondt i hele armen bare av å tenke på det og føler armen dunke av smerte av å tenke på når de liksom skal sprøyte inn vaksinen (BCG-vaksine flashback haha). Skyldes sikkert helsesøstre på barne/ungdomsskolen som ikke er så flinke til å sette inn vaksiner. Så jeg tenker å spørre her, er det noen som har tatt den og kan si hvordan det foregår? er den veldig vond å ta? Hilsen Miss. Sprøyteskrekk Anonymkode: 1e0cf...f14
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #2 Skrevet 9. juni 2017 Nei den var ikke vond, men jeg vil anbefale deg å ta en full allergi test først for å se om du vil reagere på den. Dette må du desverre betale selv. Jeg gjorde det ikke, og visste ikke at jeg hadde allergi mot eggehvite blant annet. (Jeg spiser egg men tåler det ikke i konsentrert form). Så jeg fikk bare ta en dose for jeg ble så syk. Anonymkode: 51a1a...d3c
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #3 Skrevet 9. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei den var ikke vond, men jeg vil anbefale deg å ta en full allergi test først for å se om du vil reagere på den. Dette må du desverre betale selv. Jeg gjorde det ikke, og visste ikke at jeg hadde allergi mot eggehvite blant annet. (Jeg spiser egg men tåler det ikke i konsentrert form). Så jeg fikk bare ta en dose for jeg ble så syk. Anonymkode: 51a1a...d3c Takk for svar! Tar man denne allergitesten hos fastlegen bare først? TS. Anonymkode: 1e0cf...f14
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #4 Skrevet 9. juni 2017 Nei, den skal jeg ikke ta heller. Anonymkode: bc849...ce9 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #5 Skrevet 9. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, den skal jeg ikke ta heller. Anonymkode: bc849...ce9 Hvorfor ikke? Gjerne utdyp:) TS. Anonymkode: 1e0cf...f14
Skay Skrevet 9. juni 2017 #6 Skrevet 9. juni 2017 Ja det er min andre gang at jeg får den meldingen. Jeg har tenkt å ta den. Tror man tar 2 doser med pause i mellom.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #7 Skrevet 9. juni 2017 Ja, jeg har tatt den. Den tas i tre "doser", så det er tre injeksjoner. Det er aldri digg, men en veldig liten kostnad sammenliknet med eventuelle kjønnsvorter eller kreft. Anonymkode: 0239b...3f0
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #8 Skrevet 9. juni 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Tar man denne allergitesten hos fastlegen bare først? TS. Anonymkode: 1e0cf...f14 Ja legen kan hvertfall henvise deg til allergisenter (det gjorde min lege) men din lege kan gjøre noen av testene. Enkelte tester som laktose ol gjøre på allergisenter eller på sykehuset ved henvisning. Anonymkode: 51a1a...d3c
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #9 Skrevet 9. juni 2017 Har tatt den. Gjør mindre vondt enn kreft. Gjorde mindre vondt en BCGen også. Anonymkode: 22f17...5e3 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #10 Skrevet 9. juni 2017 Men virker den om man har fast partner? Altså om man har en partner som ikke har hpv viruset. Da er man jo safe? Og celleprøve må man jo ta uansett da sprøyten bare beskytter mot hpv viruset og IKKE livmorhalskreft! Anonymkode: 51a1a...d3c
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #11 Skrevet 9. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har tatt den. Gjør mindre vondt enn kreft. Gjorde mindre vondt en BCGen også. Anonymkode: 22f17...5e3 Du kan få kreft uansett. Kreft kommer ikke kun med hpv viruset! Anonymkode: 51a1a...d3c 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #12 Skrevet 9. juni 2017 Det er vondere å ta blodprøve! Anonymkode: 96b0a...55e
Rødtoppen Skrevet 9. juni 2017 #13 Skrevet 9. juni 2017 (endret) Skal ta den tredje og siste dosen neste veke, skal bli godt å bli ferdig. Einaste bivirkningane eg har hatt så langt er at eg fekk bittelitt feber etter den første dosen, men det gjekk over før neste dag. Sprøyta er ikkje vond, og det er berre tre små stikk så er ein hakket tryggare mot mange stygge sjukdommar! Eg har sprøyteskrekk delux, men akkuratt dette har eg valgt å "kvinne" meg opp til! Endret 9. juni 2017 av Rødtoppen 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #14 Skrevet 9. juni 2017 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men virker den om man har fast partner? Altså om man har en partner som ikke har hpv viruset. Da er man jo safe? Anonymkode: 51a1a...d3c Det er ikke noen praktisert HPV-testing av menn, så det vet man ikke. Det kan også ligge latent og så komme tilbake. Skal man ta HPV-vaksinen burde man da bruke kondom hele perioden. Anonymkode: 0239b...3f0
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #15 Skrevet 9. juni 2017 Nei det er bare tull. Denne type virus smitter jo sexuelt, så IKKE ha sex FØR du er i forhold med en som elsker deg høyt og ikke forlater deg. Hyppige sexpartnere øker sjansen for livmorhalskreft. Så steng butikken, nyt livet uten mannlig omgang kjønnslig. Mye en kan gjøre uten penetrering. Kondom hjelper ikke heller her på dette viruset. Anonymkode: 7df00...22b
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #16 Skrevet 9. juni 2017 http://realfarmacy.com/gardasil-scandal/ Anonymkode: e53c6...866 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #17 Skrevet 9. juni 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Men virker den om man har fast partner? Altså om man har en partner som ikke har hpv viruset. Da er man jo safe? Og celleprøve må man jo ta uansett da sprøyten bare beskytter mot hpv viruset og IKKE livmorhalskreft! Anonymkode: 51a1a...d3c I den medisinske verden finnes det ikke noe som "man er trygg så lenge man har kjæreste" og andre utsagn som "mitt barn trenger ikke vaksinen fordi hun skal aldri ha sex". Folk har sex og folk er utro og folk skifter partnere og derfor bør man ta vaksinen. Anonymkode: 82e98...d87 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #18 Skrevet 9. juni 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fått påminnelse på mobilen om at jeg kan få tatt HPV-vaksinen gratis, og dette er noe jeg tenker på - men! jeg har sinnsykt angst for sprøyter og vaksiner. Jeg får vondt i hele armen bare av å tenke på det og føler armen dunke av smerte av å tenke på når de liksom skal sprøyte inn vaksinen (BCG-vaksine flashback haha). Skyldes sikkert helsesøstre på barne/ungdomsskolen som ikke er så flinke til å sette inn vaksiner. Så jeg tenker å spørre her, er det noen som har tatt den og kan si hvordan det foregår? er den veldig vond å ta? Hilsen Miss. Sprøyteskrekk Anonymkode: 1e0cf...f14 7 timer siden, Skay skrev: Ja det er min andre gang at jeg får den meldingen. Jeg har tenkt å ta den. Tror man tar 2 doser med pause i mellom. Er det ingen som lurer på hvorfor de er så ivrige på å "gi bort" noe gratis? Jeg ville aldri tatt denne vaksinen om jeg var i målgruppen. Må innrømme at jeg får betenkeligheter når de gjør alt for å pushe denne vaksinen på unge jenter. Anonymkode: ad080...ddb
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #19 Skrevet 9. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er det ingen som lurer på hvorfor de er så ivrige på å "gi bort" noe gratis? Jeg ville aldri tatt denne vaksinen om jeg var i målgruppen. Må innrømme at jeg får betenkeligheter når de gjør alt for å pushe denne vaksinen på unge jenter. Anonymkode: ad080...ddb De er ivrige på å gi den bort gratis for å begrense at folk får celleforandringer og kreft. Anonymkode: 82e98...d87 3
altflyter Skrevet 9. juni 2017 #20 Skrevet 9. juni 2017 jeg har tatt den. Syntes sprøyten var mindre vond enn noe så trivielt som en vanlig blodprøve, så ikke noe å kvi seg til. Var øm i armen i en uke etterpå, og det var egentlig verre en sprøyten, men den var ikke særlig vond 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå