AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #1 Skrevet 8. juni 2017 Jeg skrev nettopp om min venninne angående en varsel på facebook, som hun trodde kom fra en tidligere "flamme" eller hva jeg skal kalle han. Nå kom det frem i et svar der at sånne varsler blir sendt automatisk fra facebook, mens hun trodde det kom fra han personlig og skrev han ei mld med utgangspunkt i dette. Ei mld han leste, men ikke svarte på. Jeg snakket med henne nettopp, og hun føler seg flau og på en måte lurt, da det var han som først tok kontakt etter flere år uten kontakt. Men nå virker han plutselig helt av i forhold til henne. Hun spør meg om hun bør blokkere han? Han kunne jo svart henne, men kanskje det var et tegn på at han ikke er sånn interessert, evt at han ser noen andre? Men derfor mener hun at det kanskje er best å blokkere, så hun på en måte setter grense for seg selv. Hun spør meg om råd, men jeg vet ikke hva jeg ville gjort om jeg hadde vært i hennes situasjon. Andre? Anonymkode: 0514d...afa 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #2 Skrevet 9. juni 2017 Det kom fra i et svar?, så han svarte? Anonymkode: 8b6d5...070
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #3 Skrevet 9. juni 2017 Hvordan tok han først kontakt? Anonymkode: 8b6d5...070
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #5 Skrevet 9. juni 2017 Ts her: han ville være venn med henne, noe hun godtok. De har hatt litt kontakt , men mindre i det siste. De bor ikke i samme by. Han ba henne en gang like noe han driver med, men det gjorde hun ikke, hun skrev til han at hun følte ikke det var rett da hun ikke gjør det på noe ( hun er lite aktiv der ), noe han responderte med ok på, men nå lurer hun på om det også var automatisk fra facebook? Det at han ville hun skulle like noe ifra han? Spørsmålet hun stiller meg, er om hun bør blokkere han? Hun ( og jeg ) synes det var rart at han først var veldig på for så plutselig å være mer av, men det kan jo som sagt være fordi de ikke kan møte hverandre. Og : hvis hun velger å blokkere han, vil han da se det? Eller kun hvis han vil ta kontakt? Hun lurer også på om samtalene/mld blir automatisk slettet mellom dem, hvis hun blokkerer han? Hun vil gjerne beholde de. Er ikke på fb selv, så er helt blank her. Anonymkode: 0514d...afa
Drakan Skrevet 9. juni 2017 #6 Skrevet 9. juni 2017 Hun burde slutte facebook om hun virkelig legger så mye i hver handling som skjer på facebook... ikke sunt 4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #7 Skrevet 9. juni 2017 Venninnen min tror at han er i samme by som henne denne helga, derfor reagerte hun på at han bare ignoererte mld hennes, når han tidligere alltid har svart henne og han har tatt initativ til å treffe henne i byen hans når hun har vært der. Ts Anonymkode: 0514d...afa
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #8 Skrevet 9. juni 2017 1 minutt siden, Drakan skrev: Hun burde slutte facebook om hun virkelig legger så mye i hver handling som skjer på facebook... ikke sunt Dette handler jo ikke om "hver handling som skjer på facebook", men om kontakten hun har hatt med en hun hadde en greie med flere år tilbake. Ts Anonymkode: 0514d...afa 1
Drakan Skrevet 9. juni 2017 #9 Skrevet 9. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette handler jo ikke om "hver handling som skjer på facebook", men om kontakten hun har hatt med en hun hadde en greie med flere år tilbake. Ts Anonymkode: 0514d...afa Ja.. det er ikke sunt. Hun legger sannsynligvis mer i det en det er. Har opplevd det selv når jeg enda var på facebook. 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #10 Skrevet 9. juni 2017 3 minutter siden, Drakan skrev: Ja.. det er ikke sunt. Hun legger sannsynligvis mer i det en det er. Har opplevd det selv når jeg enda var på facebook. Tror det et henne selv ts skriver om. Anonymkode: 1eedb...39b 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #11 Skrevet 9. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tror det et henne selv ts skriver om. Anonymkode: 1eedb...39b Nei, det er det ikke. Jeg har aldri vært på facebook, venninnen min er lite aktiv der, så hun spør meg om råd, som omtrent er blank på reglene der, derfor spør jeg her. Anonymkode: 0514d...afa
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #12 Skrevet 9. juni 2017 Og : hvis hun velger å blokkere han, vil han da se det? Eller kun hvis han vil ta kontakt? Hun lurer også på om samtalene/mld blir automatisk slettet mellom dem, hvis hun blokkerer han? Hun vil gjerne beholde de. Er ikke på fb selv, så er helt blank her. Anonymkode: 0514d...afa
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #13 Skrevet 9. juni 2017 Er det ikke litt dårlig og plutselig ikke svare henne, når det var han som tok initiativ til kontakt i utganspunktet? Jeg føler med henne og vil gi henne det beste rådet. Vet ikke om blokkering vil få henne til og kanskje føle seg verre, eller kan det vise han at hun ikke gidder å sitte og vente på han, hvis det er det han tror? At han kan seile inn i livet hennes når det passer han? Anonymkode: 0514d...afa
Drakan Skrevet 9. juni 2017 #14 Skrevet 9. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og : hvis hun velger å blokkere han, vil han da se det? Eller kun hvis han vil ta kontakt? Hun lurer også på om samtalene/mld blir automatisk slettet mellom dem, hvis hun blokkerer han? Hun vil gjerne beholde de. Er ikke på fb selv, så er helt blank her. Anonymkode: 0514d...afa Nei. ._. Ingenting forsvinner, det henger der som et spøkelse. Han vil kunne se at han er blokkert også når han sender melding.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #15 Skrevet 9. juni 2017 Er du den samme som møtte han muslimen på tinder og måtte spørre oss om hver minste ting de tre dagene dere chattet? Du høres like overanalyserende og ubesluttsom ut. Først og fremst ikke legg så mye i facebook. En friendrequest betyr ikke nødvendigvis at man ønsker å treffes eller date. Og om noen spør de som er online om de gidder å gå inn å like en musikklink eller videolink han har laget, eller en artikkel han har skrevet, så betyr ikke det at de spør denne personen fordi det betyr noe for de at akuratt denne personen liker noe, det betyr bare at de vil ha flest mulig likes fra alle sånn at enda flere ser den , som igjen virker støttende på det han har lagd/gjort. Å svare på et sånt spørsmål at "nei man pleier ikke å like ting på facebook så det vil man ikke selv når man får spørsmål om litt støtte" er utrolig sært og frekt. Kanskje han angret på at han addet henne etter denne meldingen. Når man får varsler om at venner skal på et event så er det facebook som sender ut etter sin algorytme, det er ganske innbilsk å tro at det er en privat invitasjon til kun seg, men det kan jo ikke hun vite som er ny på facebook. Åpenbart syntes han gutten det også var rart å plutselig få en innboks melding fra henne om et arrangement han ikke hadde snakket med henne om, og at han ikke svarte (avhengig av hva det stod da, om det var noe like frekt som i meldingen om at hun ikke ville like noe, eller om det var et hyggelig spørsmål? ) viser at han nok ikke er interessert i å møte henne på det event uansett. Men dette gir fortsatt ikke grunn til å blokkere, han gir nok faen i om du blokkerer han eller ikke, men om han finner det ut så vil han nok tenke du er enda rarere og særere enn du allerede har gitt inntrykk for. Bare la det være, og slutt å analysere sosiale medier, folk blir faktisk alvorlig syke av det, og om du ikke greier å la vær å ha et avslappet forhold til det bør du slutte å være på sosiale medier.... Anonymkode: 690f9...495 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #16 Skrevet 9. juni 2017 3 minutter siden, Drakan skrev: Nei. ._. Ingenting forsvinner, det henger der som et spøkelse. Han vil kunne se at han er blokkert også når han sender melding. Hvis han ikke sender mld, vil han få noen varsel om at han er blokkert? Synes du dette er en grunn til å blokkere noen på, utifra informasjonen jeg har skrevet her? Hun er rådvill. Anonymkode: 0514d...afa
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #17 Skrevet 9. juni 2017 Det er ikke å "seile inn i livet hennes og la hun vente på han" fordi han sender en friendrequest. Kanskje han er DJ foreksempel, og vil ha så mange som mulig på vennelista si og ba henne om å like en musikk link? Det betyr ikke at han lager festen eller friendrequesten for henne personlig. Hvorfor vil hun spare på samtalene fra han når hun er så "redd" for han og hva han tenker og syntes? Skjønner at det er lett å håpe at han la henne til fordi han vil ha en greie med henne igjen, men det er ikke sånn sosiale medier funker. Der legger man til folk man har sett på skolen fire ganger gjennom barneskolen . HVIS man vil ha en greie med noen igen så tar man jo intiativ til å chatte og spørre Hei hvordan går det, har du det fint, lenge siden, er du singel nå, vil du møtes en dag, og ikke sender subtile "hint" via varsler. Anonymkode: 690f9...495 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #18 Skrevet 9. juni 2017 Nei, nei, hun trenger da ikke blokkere han. Det virker helt teit og han kommer til å ta det som at hun fikk helt panikk eller hater han. Hun kan ha tabbet seg litt ut, men det eneste som kan ha skjedd er at hun kanskje har uttrykt noen følelser for han som han ikke har for henne. Det overlever begge to. Det beste er vel bare at hun skriver en melding med noe sånt som: "Oi, jeg har visst svart deg på en melding facebook sender sender ut automatisk..faen* LOL jeg dør.. Anonymkode: e7ac8...67c
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #19 Skrevet 9. juni 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis han ikke sender mld, vil han få noen varsel om at han er blokkert? Synes du dette er en grunn til å blokkere noen på, utifra informasjonen jeg har skrevet her? Hun er rådvill. Anonymkode: 0514d...afa Han får ikke varsel om det men han vil se det. Nei jeg syns det er en helt tåpelig grunn, når han ser det så vil han jo bare tenke enda mere wierdoooo og da får hun hvertfall aldri muligheten med han igjen. Men om hun er bestemt på at hun ikke vil ha noe med han å gjøre ever uansett, så er det jo bare å gjøre det samme hva slags oppfatning det gir han. Anonymkode: 690f9...495
Drakan Skrevet 9. juni 2017 #20 Skrevet 9. juni 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis han ikke sender mld, vil han få noen varsel om at han er blokkert? Synes du dette er en grunn til å blokkere noen på, utifra informasjonen jeg har skrevet her? Hun er rådvill. Anonymkode: 0514d...afa Jeg er ikke henne og vet ikke om hun overreagerer eller ikke, men faktumet er at hun fokuserer "feil" på fyren. Åpenbart blokkering og sletting av samtaler dem i mellom. Så burde hun også fjerne han som venn og åpenbart si til han at hun ikke er interessert i vennskap. Ut i fra det du sier, så vil hun beholde det, noe som gir meg forståelsen at hun ikke ser klart i samtaler og sannsynligvis leger mer i ting en det er. Derfor burde hun slutte facebook om hun ikke klarer å lege en fyr bak seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå