AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #1 Del Skrevet 8. juni 2017 Jeg holder på med min første genser, som er en Marius-genser. Siden jeg er helt fersk i strikkefaget, trenger jeg litt hjelp vedr. hvor jeg skal begynne å strikke mønster på ermet. Mønsteret går utifra et merke i midten, men å finne ut hvordan jeg skal starte mønsteret, siden mønsteret jo starter under armen. Her er litt data: Mønsterrapporten er på 18 masker Når jeg nå skal begynne på selve mønsteret, har jeg 98 masker på pinnen. Jeg øker 2 masker for hver 2. cm Er det noen som kan hjelpe meg med å finne utav dette, fordi jeg klarer det hvertfall ikke Anonymkode: 6a7e8...81f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #2 Del Skrevet 9. juni 2017 *bump* Anonymkode: 6a7e8...81f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titania Skrevet 13. juni 2017 #3 Del Skrevet 13. juni 2017 Du må finne masken som er midt på ermet - altså dele masketallet på 2, som i ditt tilfelle vil gi svaret 49. Siden du da vil ha 49 masker på hver side, bestemmer du om maske nr 49 eller 50 skal være midterste maske - det spiller ikke noen stor rolle. Når du har gjort det, må du telle 49 eller 50 (avhengig av hva du valgte) ruter mot høyre i mønsteret for å finne hvilken maske i mønsteret du skal starte med. Mønsteret kommer ikke til å stemme under armen, men det er slik det bare er. Og de færreste pleier vel å gå med armene i luften hele tiden? Når du øker i mønsteret, må du bare tilpasse det slik at det stemmer rundt. Jeg øker vanligvis etter første og før siste maske når jeg strikker ermer, noe som gjør at man bare på følge litt ekstra med i mønsteret på de omgangene det økes. Her er et blogginnlegg som også forklarer litt om dette med å finne midtmasker (må scrolle litt ned) - om det kanskje kan forklare ting litt bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #4 Del Skrevet 13. juni 2017 Du må telle deg ut på mønsteret fra midten og til ned under armen. Det er vanlig med alle strikkemønstre enten det er på bolen eller på armene. Hvor mønsteret begynner på armen er ulikt for de ulike størrelsene fordi dete r ulikt antall økninger pg masker på armene. Akkruat det du nå holder på med, kan være en tolmodighetsprøvelse. Anonymkode: 2783f...0ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå