AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #1 Skrevet 8. juni 2017 Nå har jeg kvinnet meg opp til at jeg vil gå til psykolog, men har ikke mulighet til å bruke arbeidstiden min til det. Jeg tenkte at kanskje online psykolog - enten skrive e-poster, chatte, skype etc. kunne være tingen siden jeg kan gjøre det hjemme. Noen som har erfaringer? Er kommunikasjonen vanskeligere når man ikke er i samme rom? Anonymkode: 118f1...5a3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #2 Skrevet 8. juni 2017 Hvorfor kan du ikke bruke fritiden din til det da? Online psykolog har liten nytte tør jeg påstå.... Da kan du likegjerne skrive en mail til deg selv, eller få en chattevenn som vil respondere mere konkret enn det en psykolog gjør. Psykolog er mest lyttere, ikke rådgivere. Anonymkode: 3f9de...c71 1
Drakan Skrevet 8. juni 2017 #3 Skrevet 8. juni 2017 Funker ikke... har prøvd en del, og kan si det funker ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #4 Skrevet 9. juni 2017 Jeg vil si det kan fungere ekstremt bra for noen. Selv var jeg deprimert da jeg var yngre og jeg snakket en del med nettvenner. Dette gjorde at jeg ble bedre, om det var en som visste hva han drev med så tenker jeg det hadde hatt minst like god effekt om ikke bedre. Jeg ville absolutt anbefalt å forsøke det, bare gjør litt research rundt den terapeuten du tenker bruke først, slik at du vet at han er en ekte psykolog pluss at han har hjulpet andre Anonymkode: 5ee60...a42
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #5 Skrevet 9. juni 2017 En psykolog må se på attferd og kroppsspråk. Det funker ikke over tastaturet. Anonymkode: 6b633...7af 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #6 Skrevet 9. juni 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: En psykolog må se på attferd og kroppsspråk. Det funker ikke over tastaturet. Anonymkode: 6b633...7af Hva baserer du den meningen på? Anonymkode: 5ee60...a42
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #7 Skrevet 9. juni 2017 Tusen takk for svar alle dere! Jeg jobber alle hverdager til ca kl 17 og da er vel kontortiden til de fleste psykologer over? Jeg tenker også at det kan være litt vanskelig med terapi og chat, men samtidig så tror jeg kanskje at jeg er flinkere til å uttykke meg skriftlig, at jeg får reflektert litt rundt ting og formulert meg bedre. Jeg er ikke så glad i å snakke åpent om ting jeg synes er vanskelig og ofte klarer jeg ikke helt å sette ord på ting. Utfordringen er vel at psykologen ikke får det hele bildet av meg uten å se hele meg som person. Som du sier AB #5, så er jo det non-verbale språket vårt veldig viktig i kommunikasjon. Noen som har prøvd video-samtaler på skype eller noe? @DrakanHvorfor funket det ikke? Hva var hovedproblemet? TS Anonymkode: 118f1...5a3
Skadeskutt Skrevet 10. juni 2017 #8 Skrevet 10. juni 2017 Jeg har forsøkt det litt og synes ikke det virker halvparten så godt som å dra direkte til psykolog. Får ikke noe mer ut av å chatte med psykolog enn jeg får av å skrive av meg gruff i en dagbok eller på KG. Jeg kan også synes det er litt vanskelig av og til å sette skikkelig ord på ting i terapirommet, men det er også noe man blir flinkere etter hvert som man blir vant til å være hos psykolog. Også er jo kjemi kjempeviktig for å få noe ut av å gå til psykolog/psykiater. Det får man ikke når man bare skriver med noen. Jeg har en fantastisk kjemi med psykiateren min. Det gjør at jeg har mye lettere for å si akkurat hvordan ting er.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #9 Skrevet 10. juni 2017 12 timer siden, Skadeskutt skrev: Snipp Tusen takk for svar! Ja, det med god kjemi med terapauten tenker jeg også er viktig. Okay jeg får ta skrittet til å oppsøke en psykolog! Takk for gode råd her! TS Anonymkode: 118f1...5a3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå