Gå til innhold

Enda en ny fili?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må innrømme jeg ikke hadde hørt om denne før; https://en.wikipedia.org/wiki/Ephebophilia. Hadde dere? Fant ikke noe norsk ord på dette.

Men hvor mange båser skal seksuell tenning settes inn i? Hvis man ser bortifra 15-åringene, så er jo ikke dette noe spesielt. Bare vanlig heterofili/homofili.

Anonymkode: 56bc5...ae2

Videoannonse
Annonse
Gjest Overrasket
Skrevet

Jeg vil nok ikke si at det er helt vanlig seksuell tiltrekning, siden aldersspennet for denne filien er så snevert. Jeg aner heller ikke om noe norsk ord for det, men jeg vil nok tippe at det heter efebofili, siden norsk følger en fornorskning i stavemåte av slike ord. 

AnonymBruker
Skrevet
På 8.6.2017 den 20.45, Overrasket skrev:

Jeg vil nok ikke si at det er helt vanlig seksuell tiltrekning, siden aldersspennet for denne filien er så snevert. Jeg aner heller ikke om noe norsk ord for det, men jeg vil nok tippe at det heter efebofili, siden norsk følger en fornorskning i stavemåte av slike ord. 

Ganske snålt å måtte sette nye ord på en slik tiltrekning. Hvis man er 25 og tenner på 18-åringer er man dermed ikke vanlig heterofil, men efebofil.. Jaja..

Anonymkode: 2e7a7...793

Gjest Overrasket
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ganske snålt å måtte sette nye ord på en slik tiltrekning. Hvis man er 25 og tenner på 18-åringer er man dermed ikke vanlig heterofil, men efebofil.. Jaja..

Men ikkesant, det er forskjell på å tenne på en person som tilfeldigvis er 18, og å stadig tenne på personer fordi de er 18. Det første er et en tilfeldighet, det siste er et mønster. Et mønster kan være en -fili. 

Skrevet (endret)

Den er ikke ny, den er gammel. Står i linken din:

The term was originally used in the late 19th to mid 20th century.[2] 

ETA: ble korrigert :)

Endret av MorTeresa
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, MorTeresa skrev:

Den er ikke ny, den er gammel. Står i linken din:

The term was originally used in the late 19th to mid 20th century.[2] 

På norsk heter det hebefili. :)

Da omfatter hebefili på norsk to kategoriseringer på engelsk. På engelsk omfattes hebefili av tenning på personer mellom 11 og 14 års alder, mens ephebophilia omfattes av personer fra 15 til 19.

Så jeg tror ikke det stemmer at det heter hebefili om man tenner på 18-19 åringer, altså.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da omfatter hebefili på norsk to kategoriseringer på engelsk. På engelsk omfattes hebefili av tenning på personer mellom 11 og 14 års alder, mens ephebophilia omfattes av personer fra 15 til 19.

Så jeg tror ikke det stemmer at det heter hebefili om man tenner på 18-19 åringer, altså.

Takk for korreksjonen. :)

AnonymBruker
Skrevet

Tror egentlig alle menn har tendenser til ihvertfall ephebofilia og kanskje også hebefili. Menn er konstruert slik at hvis de ser kvinnelige former, reagerer de. De fleste gjør jo heldigvis ikke realitet ut av det, men at de ser på og fantaserer i hodet sitt. Garantert. Slett ikke ulovlig med fantasier, så dette beholder de nok i sitt eget hode. I tillegg vil de aller fleste menn tenke med det største hodet, heldigvis.

Anonymkode: 56bc5...ae2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...