AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #1 Skrevet 8. juni 2017 Hvordan fungerer egentlig dette? Jeg har aldri hatt noe særlig med dette å gjøre, så jeg veit ikke hvordan dete fungerer.. Er dette noe som jeg må søke etter selv, og hvordan gjør jeg isåfall dettw? Eller er dette noe som skjer automatisk, dersom man har brukr over en viss sum på lege-utgifter og pasient-reiser? Hva er det veldig viktig å huske på, for å få refundert / dekket mest mulig utgifter? Må dette gjøres iløpet av veldig kort tid etter besøk hos legekontor / sykehus, eller får man veldig lang tid på seg for å søke etter refusjon? Anonymkode: a3b4b...fc5
Gjest wahaj Skrevet 8. juni 2017 #2 Skrevet 8. juni 2017 Det kommer automatisk i posten. Og det du har betalt over får du refundert.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #3 Skrevet 8. juni 2017 Skjer automatisk. Det eneste du mø gjøre selv er å søke om refusjon hvis du har hatt lang reisevei til feks sykehus. Alt dette finner du på helsenorge.no Anonymkode: 7deb9...78c
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #4 Skrevet 8. juni 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan fungerer egentlig dette? Jeg har aldri hatt noe særlig med dette å gjøre, så jeg veit ikke hvordan dete fungerer.. Er dette noe som jeg må søke etter selv, og hvordan gjør jeg isåfall dettw? Eller er dette noe som skjer automatisk, dersom man har brukr over en viss sum på lege-utgifter og pasient-reiser? Hva er det veldig viktig å huske på, for å få refundert / dekket mest mulig utgifter? Må dette gjøres iløpet av veldig kort tid etter besøk hos legekontor / sykehus, eller får man veldig lang tid på seg for å søke etter refusjon? Anonymkode: a3b4b...fc5 Dersom du ikke har reservert deg mot automatisk frikort og lagring av dine betalte egenandeler, så kommer frikortet automatisk når Helsenorge.no har ordnet sin del av dette. Du kan og logge deg inn og se hva du har betalt. Beløpet i 2017 er kr. 2 205. Men vær obs på at Helfo betaler ikke ut egeandeler under kr. 200. Dette medfører at dersom du har betalt kr. 199 for mye og frikortet sendes ut så taper du disse kr. 199 eller lavere. Der er og mye rot med egenandeler, innrapportering m.v. så jeg finner det enklere å reservere meg mot automatisk frikort. Samler på kvitteringer og sender inn når jeg ser at jeg er kommet over frikortgrensen og over 200 kroner i refusjon. Da har jeg ordenmog kontroll og taper ikke penger på grunn av "systemet." Anonymkode: 5e65f...25e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå