AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #1 Skrevet 7. juni 2017 Så nettopp et klipp fra Americas got talent, hvor en dame sang selv om hun var døv. Jeg ble helt amazed bare av hun kunne snakke! Trodde ikke døve kunne snakke siden de ikke hører sin egen stemme. Er sikkert variasjoner i fra de som er født døve, og de som blir døv i løpet av livet, men synes allikevel det var fascinerende at hun kunne prate så godt. Og sangstemmen var fin også! Anonymkode: 65c38...8d5
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #2 Skrevet 7. juni 2017 Det kommer an på om de er født døv eller ei. Og om de har litt hørsel eller ei. Anonymkode: 232a6...c9f
Chizue Skrevet 8. juni 2017 #3 Skrevet 8. juni 2017 Verre om man er stum Ja, en god del døve kan prate de også En kjent skuespiller er jo f.x Marlee Matlin. Har sikkert sett/hørt henne i ett eller annet
Blod Skrevet 8. juni 2017 #4 Skrevet 8. juni 2017 Ja, så lenge stemmebåndet virker kan de snakke uavhengig om de er født døve eller ble det senere i livet. Men det er jo opp til hver enkelt om de ønsker det eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #5 Skrevet 8. juni 2017 Jeg har en bekjent som er døv og som snakker utrolig bra. Det er noen n-lyder/kombinasjoner som høres litt anderledes ut, men helt forståelig. Selv leser han på lepper og skjønner alt man sier (så lenge man ikke står med ryggen til når man snakker med han;)). Anonymkode: a5167...364
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #6 Skrevet 8. juni 2017 Så en på "kjære mamma" som var døv. Husker ikke helt sikkert, men tror begge foreldrene var døve (100% sikker på at mor var døv) og ungene var hørende. Alle snakket tegnespråk. Når hun var med ungene på trening så snakket hun med treneren og de andre foreldrene. Tror hun hadde vært døv hele livet, og jeg ble imponert over henne😊 Anonymkode: b04ab...aa1
Million Skrevet 8. juni 2017 #7 Skrevet 8. juni 2017 (endret) Ja, døve mennesker kan lære å snakke, siden de er utstyrt med stemmebånd som alle andre. Det kan ta tid og lære seg å snakke for døve, og de må lære forskjellige teknikker, som riktig pusting og kjenne på halsen der stemmebåndene sitter med fingrene for å kjenne vibrasjonene stemmen gir osv. Som regel hører man at vedkommende er døv pga uttalen enkelte steder, men mange snakker utrolig bra likevel. Det er egentlig et lite mirakel at de faktisk klarer å lære seg å snakke, for de hører jo ikke hva de gjør selv! Jeg er imponert over de som klarer det. Endret 8. juni 2017 av Million 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #8 Skrevet 8. juni 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kommer an på om de er født døv eller ei. Og om de har litt hørsel eller ei. Anonymkode: 232a6...c9f Det kommer an på hvilken deffekt de har som gjør eller har gjort dem døve. De fleste kan lære ganske mye. Anonymkode: 4440c...15f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå