Gå til innhold

Brystforstørrelse i utlandet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hallo :) Jeg har i flere år ønsket meg større bryster og føler dette er ett problem som går utover sex, selvtilitt osv. Det eneste som stopper meg er det økonomiske. Lurer da på om noen har erfaring med silikon i utlandet? Å hvor er det billigst? Har prøvd å gjort litt research men ser ut som om det ikke er noe spesielt mye billigere enn Norge... vil selvfølgelig på en skikkelig plass med dyktige fagfolk :) Håper noen har noen gode råd! 

Anonymkode: 65536...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har ikke konkrete tips, men selv om de er like flinke i mange andre land som her er det en stor ulempe med å operere seg i utlandet, og det er manglende oppfølging. Dette er ganske viktig, og jeg anbefaler virkelig å heller spare et år til. 

Anonymkode: 78b9c...b34

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hallo :) Jeg har i flere år ønsket meg større bryster og føler dette er ett problem som går utover sex, selvtilitt osv. Det eneste som stopper meg er det økonomiske. Lurer da på om noen har erfaring med silikon i utlandet? Å hvor er det billigst? Har prøvd å gjort litt research men ser ut som om det ikke er noe spesielt mye billigere enn Norge... vil selvfølgelig på en skikkelig plass med dyktige fagfolk :) Håper noen har noen gode råd! 

Ingen anbefaler å gjøre operasjoner i utlandet, og heller ikke å gå for det billigeste alternativet. Se noen episoder av ulike programmer om feilslåtte operasjoner. Særlig den danske serien er meget god. 

Om du har knapt med penger i dag, vil økonomien din bli bedre i fremtiden? Innleggene må nemlig skiftes om en del år, det koster nesten like mye som en ny operasjon. Alternativt kan du måtte ta ut protesene og se ut som to vrengte bukselommer fordi du ikke har kroner til å legge inn nye. 

Det er langt mer vel andvendt tid og energi å lære deg å leve med den kroppen du nå eggang har fått tildelt. Eventuelt vil en psykolog kunne hjelpe deg der. Vær glad du har bryst, noen må leve uten/med proteser. 

Anonymkode: c77bc...60d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere flinke kirurger i utlandet har jeg hørt, feks Thailand har jeg hørt har flinkere kirurger enn Norge. Å lurte på om noen har erfaring med noen fra ett annet land og om jeg kan spare noen kroner er det bare vel så bra, operasjon blir det uansett.

Det er så vidt det er anntydning til bryst skal jeg si deg, har aldri blitt direkte mobba for det men har fått kommentarer om de nesten ikke eksisterende puppene mine, er naturlig tynn og sliter med å legge på meg, ikke at jeg er misfornøyd med kroppen min, jeg er passe aktiv og spiser passe sunt og variert, det er det viktigste for meg. Men "brystene" mine tærer på selvtilitten. Har ikke vært i bikini på flere år. Å ja, tror økonomien blir bedre etterhvert, er student for øyeblikket. :) 

Endret av Ch93
Vil være anonym
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men skal du reise til Thailand, så må du jo bruke mye penger på reisen. Da har du ikke spart noe.

Det er faktisk billig å ta silikon i Norge. Det koster rundt 30 000, og da er du sikret god kvalitet og oppfølging. Jeg har selv silikon, og kunne virkelig ikke vært mer fornøyd. Og har man veldig lyst, så klarer man fint å skaffe de pengene. Skaff deg en jobb.

Anonymkode: af4c2...b1f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo en ferietur også da vettu. Har jobb ved siden av studiene også gitt. Men flyter ikke av penger når man er student. Har allerede spart av en del penger til dette, men tenkte at turen kunne kombineres med dette og lurte da på om noen hadde erfaring med billig/bra klinikk. Får jeg høre om noe annet som er bedre vender jeg heller snuten dit og tar. Ikke alle flybiletter som er dyre :) Vet at i Norge koster det 30.000 men hvorfor betale så mye når man kan få det billigere en plass som kanskje er bedre også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Magnifiq

Om du får komplikasjoner etter en slik operasjon i utlandet.. hvordan blir det da med å få behandling i Norge? Må du da selv betale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Ch93 skrev:

Blir jo en ferietur også da vettu. Har jobb ved siden av studiene også gitt. Men flyter ikke av penger når man er student. Har allerede spart av en del penger til dette, men tenkte at turen kunne kombineres med dette og lurte da på om noen hadde erfaring med billig/bra klinikk. Får jeg høre om noe annet som er bedre vender jeg heller snuten dit og tar. Ikke alle flybiletter som er dyre :) Vet at i Norge koster det 30.000 men hvorfor betale så mye når man kan få det billigere en plass som kanskje er bedre også? 

Jeg vet ikke om du manger kunnskap om hva silikonimplantater medfører eller om du er helt useriøs her? 

Å tro at du kan feriere med nyopererte bryst eller fly i nærmere ett døgn fra Thailand og til Norge som nyoperert , det er risikosport. Du er ikke akkurat smertefri etterpå. Det er og vanlig med en forundersøkelse før du blir satt opp til operasjon, uker eller måneder senere. Hvordan skal du løse dette? Tenker du på farene ved blodpropp mår du sakl ut og fly rett etter en større operasjon? Om du får infeksjoner eller andre problemer og ikke kommer deg hjem spm planlagt, hva gjør du da? Eller om der er ting du ikke er fornøyd med etter hjemkomst hva gjør du da? Tar en ny ferietur og reklamerer? Husk og på at dette er ikke noe en reiseforsikring dekker dersom noe ikke går etter planen.  Du får og problemer i forhold til norsk helsevesen, når du har blitt behandlet i utlandet så er alle redde for MRSIS. Tannleger tar degnikke inn uten at du er testet og sykehus setter deg på isolat inntil du er testet. 

Alt dette tilsammen gjør at jeg har vanskelr med å forstå tankegangen din og å ta deg seriøst.

9 minutter siden, Magnifiq skrev:

Om du får komplikasjoner etter en slik operasjon i utlandet.. hvordan blir det da med å få behandling i Norge? Må du da selv betale?

Hun har rett på akuttbehandling men ikkke mer enn det. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan få litt av mine hvis du vil. Skulle gjerne hatt litt mindre neida. 

Fra spøk til alvor. Om du skal fikse brystene dine så bør kvalitet gå foran pris. Hjelper ikke om det er billigst mulig dersom resultatet blir totalt mislykket eller du ender omm med en stygg postoperativ infeksjon. Jeg ville gått til konsultasjon hos en norsk en. Konsultasjonen alene tror jeg er gratis. Du bør ta denne samtalen med en fagperson og få skikkelig informasjon før du bestemmer deg. Tenk deg godt om først i tilfelle du skulle angre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vurderte å operere mine i utlandet, hadde hørt at Polen er land mange reiser til når det er brystene som skal fikses. Jeg fant mange klinikker med gode priser, men det var vanskelig å finne referanser, og det ble også veldig mange aktuelle å velge mellom. Så til slutt gikk jeg for en rimelig klinikk i Bergen (er fra Oslo) som hadde veldig fornøyde tidligere kunder, og jeg kan virkelig ikke si annet enn at jeg er så glad for at jeg valgte å gjøre det i Norge. Oppfølgingen er enklere, lettere kommunikasjon, mindre reisevei, bedre rettigheter ved feil/komplikasjoner, osv. Det ENESTE pumktet norske klinikker taper på er pris... Så hvis du synes pris er viktigere enn alt annet, så må du bare kjøre på med en utenlandsk en. 

Anonymkode: 53fd2...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det spørs hvor du opererer, men alt i alt må du ha tur-retur flybillett, hotell i 1 uke, forsikring + operasjonen. Så er ikke sikkert du sparer noe særlig på det. 

Det er billig i polen og ungarn. Det er også billig i thailand, men flybilletten er dyr.

Tror du bare kommer til å spare 5000kr om du opererer i utlandet med tanke på fly, hotell og andre utgifter. Det koster 30k i norge på de billige klinikkene, men enkelte har høyere pris.

Anonymkode: 09273...789

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det spørs hvor du opererer, men alt i alt må du ha tur-retur flybillett, hotell i 1 uke, forsikring + operasjonen. Så er ikke sikkert du sparer noe særlig på det. 

Det er billig i polen og ungarn. Det er også billig i thailand, men flybilletten er dyr.

Tror du bare kommer til å spare 5000kr om du opererer i utlandet med tanke på fly, hotell og andre utgifter. Det koster 30k i norge på de billige klinikkene, men enkelte har høyere pris.

Jeg har forresten operert meg i budapest :) Det gikk fint men som jeg skrev ble det ikke så mye billigere. Hadde ikke vondt etterpå, tok ikke en eneste smertestillende etter operasjonen. Så siden du spør om pris så er det da ikke å anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som et par andre, stusser jeg over at det virker som om du har liten informasjon om inngrepet. Hvis du skal gjøre det i utlandet: Har du noen som kan bli med og løfte kofferten for deg? Du kan ikke løfte selv 5 uker etter inngrepet. Du skal diskutere metode og type protese med kirurgen før operasjonen, og få masse informasjon etter operasjonen. Er du god nok i engelsk til å kunne gjøre det? Du må på kontroll en uke etter operasjonen. Hvor lenge skal du være på ferie? Ferien vil bli sterkt redusert de første dagene etter operasjonen, pga smerter. 

Volvat har en fin side med info om hvordan de gjør det. Les den grundig. Legg merke til at de f.eks. fraråder operasjon hvis du ikke er ferdig med barnefōdsler og amming.

https://www.volvat.no/tjenester/plastisk-kirurgi/brystforstorrelse/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har forresten operert meg i budapest :) Det gikk fint men som jeg skrev ble det ikke så mye billigere. Hadde ikke vondt etterpå, tok ikke en eneste smertestillende etter operasjonen. Så siden du spør om pris så er det da ikke å anbefale.

Det stemmer bare ikke at du ikke har hatt vondt etter en operasjon i brystene, det er bare ikke mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer bare ikke at du ikke har hatt vondt etter en operasjon i brystene, det er bare ikke mulig. 

Jeg hadde heller ingen smerter etter min operasjon. Tok et par smertestillende første dagen fordi jeg var så redd for smerter, og fordi kirurgen sa at jeg skulle ta det før jeg la meg. Men hadde ingen smerter overhodet, med unntak av normal ømhet direkte der jeg var sydd igjen da.

Anonymkode: 53fd2...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...