Gå til innhold

Er det tabu at dama er eldst?

Fremhevede innlegg

Gjest chisandra
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Basert på mye av det som skrives her inne, kan man jo få inntrykket av det. Virker som de fleste damene her inne sikler etter mannfolk som nesten kunne vært deres far. Er mannen mer enn to sekunder yngre enn dem selv, ja da er det ikke annet å gjøre enn å hive de på dør. Rene barnerovet det. Merkelig mentalitet. Handler det om forutinntatte tanker heller enn faktiske erfaringer?

Anonymkode: 7185b...3e3

Da må det være her inne, for der ute så har det blitt stadig vanligere med at kvinnen er eldst. Det har jo vært omtalt i flere medier i det siste, sikkert som en følge av at presidenten i Frankrike er gift med ei som er 24 år eldre.

Betalsak, men overskrift og ingress får du lest: http://www.aftenposten.no/amagasinet/Eldre-kvinne--yngre-mann--sant-136382b.html

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Blant ynge kvinner er det nok mer tabu enn kvinner som er kommet seg over tyveåra. Gutter modnes saktere enn jenter, og tankene om at ynge menn er barnslige og umodne henger kanskje igjen i minnet hos de yngre kvinnene? Men når man er oppi tyveåra har jo mennene tatt oss igjen modenhetsmessig, så da er det ingen grunn til å rynke på nesen av noen års aldersforskjell "feil vei". 

Jeg ble sammen med mannen min da han var 30 og jeg var 33. Ingen negative reaksjoner på det. 

Anonymkode: 78bc6...11c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har stort sett bare hatt yngre kjærester. De to siste var 5 år yngre enn meg. Og har ikke opplevd at noen har brydd seg. Men jeg datet en 10 år yngre, ganske kjekk mann. Og vi gikk jo ut sammen, og han kjente en del av de som jobbet på cafen vi gikk på, jeg er jevnlig innom der for å kjøpe med drikke ellers og. Og etter at jeg startet å date han, fikk jeg så mye stygge blikk av de ansatte. Da de kvinnelige ansatte på hans alder. Så den aldersforskjellen ble nok for stor for noen.

Jeg nettdater, og jeg blir faktisk kontaktet av flere yngre menn, enn eldre menn. Og det er de yngre som vil på date med meg. For jeg bryr meg ikke mye om alder, så jeg kan date opp og ned med 10 år.

Ellers så har vi mange festlige menn, på nettdating sider, som er redd for ikke bare eldre kvinner, men kvinner på samme alder. Mann 45 år, vil date kvinner fra 18-40 år. Og det er mange av de. Tar de kontakt, så gidder jeg ikke engang å svare. For det sier noe om deg, når du ikke engang er villig til å date noen som er like gammel som deg, eller 2 år yngre.

Anonymkode: 9fefb...f13

• Liker 3
Skrevet

Jeg har flere venner med "feil" aldersforskjell. Det ble snakket om i to min helt i starten, siden har aldri noen tenkt på det. Og det ble ikke snakket mer om enn om hvor han kommer fra. "Han er fra Bodø, ok" "Han er seks år yngre enn deg, ok". 

Det går ikke an å se på dem at det er aldersforskjell heller. Så lenge alle er voksne er alder uviktig!

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Jeg har flere venner med "feil" aldersforskjell. Det ble snakket om i to min helt i starten, siden har aldri noen tenkt på det. Og det ble ikke snakket mer om enn om hvor han kommer fra. "Han er fra Bodø, ok" "Han er seks år yngre enn deg, ok". 

Det går ikke an å se på dem at det er aldersforskjell heller. Så lenge alle er voksne er alder uviktig!

Hah, jeg fikk ingen reaksjoner på at mannen min er 3 år yngre enn meg, men at han var trønder derimot, DET ble det mye ståhei av :P :P "Jammen, tenk på ungene deres da.. tenk om de begynner å snakke trøndersk????"

• Liker 1
Skrevet (endret)
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hah, jeg fikk ingen reaksjoner på at mannen min er 3 år yngre enn meg, men at han var trønder derimot, DET ble det mye ståhei av :P :P "Jammen, tenk på ungene deres da.. tenk om de begynner å snakke trøndersk????"

Hva??? Har du en TRØNDER?? Det hadde jeg aldri turt å si høyt! 😜

Endret av Ulla Ullsokk
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke så lenge mannen har høyere status enn henne.

Anonymkode: 74709...f94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...