Thyra Skrevet 7. juni 2017 #81 Skrevet 7. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er rart, men minst like merkelig er det på langt nær! 😀 Anonymkode: 4c445...b8b Hadde jeg mislikt dyr (noe jeg ikke gjør) ville jeg ha foretrukket å ha dem i en bolig jeg selv ikke bodde i framfor i bilen min som jeg selv kjørte i. Boligen vaskes ut for hver beboer. Bilen vaskes ikke for hver passasjer.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #82 Skrevet 7. juni 2017 2 minutter siden, Prisme skrev: Jeg er glad for at du postet dette 🙂 Veldig viktig at folk forstår at ting ikke er svart/hvitt kun fordi Google kan gi de eksakt bekreftelsen på fordommene sine. Jeg er muslim og jeg kjenner flere muslimske familier med hund, både i Norge og i andre land. Samt jeg kjenner mange som liker hunder. Kultur er problemet, og mangel på innsikt i hva Islaam faktisk sier om dyr generelt. Hunden i seg selv er ikke uren, den er en del av Guds skaperverk Anonymkode: ec3c6...f14 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #83 Skrevet 7. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: NÅ har folk hetterotter som kjæledyr. Litt annerledes enn kloakkrotter for eks. Anonymkode: ec3c6...f14 Hva er poenget ditt? Denne tråden handlet vel om hunder som ER kjæledyr. De færreste går tur med ville hunder i bånd. Anonymkode: f24a4...0eb
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #84 Skrevet 7. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig viktig at folk forstår at ting ikke er svart/hvitt kun fordi Google kan gi de eksakt bekreftelsen på fordommene sine. Jeg er muslim og jeg kjenner flere muslimske familier med hund, både i Norge og i andre land. Samt jeg kjenner mange som liker hunder. Kultur er problemet, og mangel på innsikt i hva Islaam faktisk sier om dyr generelt. Hunden i seg selv er ikke uren, den er en del av Guds skaperverk Anonymkode: ec3c6...f14 Flott! ❤️ Håper alle mennesker av alle slag leser det. Og at alle behandler alle dyr uansett med respekt og verdighet. "The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated" -Ghandi Anonymkode: 4c445...b8b 2
Prisme Skrevet 7. juni 2017 #85 Skrevet 7. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Flott! ❤️ Håper alle mennesker av alle slag leser det. Og at alle behandler alle dyr uansett med respekt og verdighet. "The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated" -Ghandi Anonymkode: 4c445...b8b ❤️ Enig 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #86 Skrevet 7. juni 2017 Jeg flyttet fra Midtøsten, etter å ha bodd der 1 år fordi de generelt sett er helt GRUFULLE mht hvordan de behandler dyr! Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg så barn og voksne mishandle hunder eller katter. Kaste stein etter, sparke, plassere de I ørken for å dø ol. Jeg har INGEN respekt for muslimer igjen. Anonymkode: 534ce...fb7 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #87 Skrevet 7. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg flyttet fra Midtøsten, etter å ha bodd der 1 år fordi de generelt sett er helt GRUFULLE mht hvordan de behandler dyr! Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg så barn og voksne mishandle hunder eller katter. Kaste stein etter, sparke, plassere de I ørken for å dø ol. Jeg har INGEN respekt for muslimer igjen. Anonymkode: 534ce...fb7 Så da er islam problemet selv om islam er klar på at dyr har rettigheter? Hvorfor sliter du og mange andre med å skille noens religion med deres handlinger som da går imot religionen? Hvis en ikke-muslim mishandler katten sin så er det fordi han er en idiot. Men hvis en muslim gjør det samme så er det fordi han er muslim selv om islam forbyr dyremishandling. Anonymkode: ec3c6...f14 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #88 Skrevet 7. juni 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg flyttet fra Midtøsten, etter å ha bodd der 1 år fordi de generelt sett er helt GRUFULLE mht hvordan de behandler dyr! Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg så barn og voksne mishandle hunder eller katter. Kaste stein etter, sparke, plassere de I ørken for å dø ol. Jeg har INGEN respekt for muslimer igjen. Anonymkode: 534ce...fb7 Så du kan ikke respektere for eks meg selv om jeg elsker dyr og aldri kunne funnet på å skade de pga noen rasshøl i et helt annet land som visstnok har samme religion som meg? Og hvordan vet du at de var muslimer? Man er ikke muslim bare fordi man er født i et muslimsk land. Det er kriterier. Anonymkode: ec3c6...f14 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #89 Skrevet 8. juni 2017 Så bra at tråden starten fra masse google lenker til å bruke kilder fra koranen og hadithene. Hunden i seg selv er ikke uren, men spyttet er det. Det er bare å vaske seg, utover det er ikke dyret farlig eller forbudt (haram). Folk legger seg for mye oppi islam og vet ikke engang om tafsir og tolkning. Morsomt å følge med på. Det er få som vet at selve beskyttelses englene i islam alltid er tilstede i et hjem, men engelen av nåde er den som ikke entrer et hjem der det er bilder eller dyr. Praktisering av reglene i islam er ulik. Det er forskjell på folk som følger islam og folk som ikke følger islam. Muslimer er alskens vesner, men alle følger ikke islam til punkt og prikke. Hadde de gjort det ville de som er fæle med dyr visst at dyrs rettigheter er sterke i religionen. ¨Al-Khattaabi (may Allah have mercy on him) said: The angels do not enter a house in which there is a dog or an image that it is forbidden to keep. With regard to that which it is not forbidden to keep, such as a dog for hunting, farming or guarding livestock, or images that are not dealt with in a respectful manner (such as) those on carpets, pillows and the like, the angels are not prevented from entering because of them. End quote.¨ Tuhfat al-Ahwadhi, 8/72 Personlig er jeg redd for store hunder, men søte og små hunder er hjerteknusere. Og nei jeg hater ikke hunder eller syntes de er skitne eller urene dyr. Kollegaen min hadde en nydelig grå hund, og hver gang den så meg kom den alltid bort for å hilse. Når hun var på tur med og jeg så den ute en dag så husket den meg . En hund er menneskekjenner og nydelig vesen. Please ikke tro at vi opplærer å hate hunder, det sikkert folk som ikke vet å ta vare på hunder eller dyr, men det kommer av uvitenhet og ikke islamsk lære. Anonymkode: f998d...8ff 2
Gjest Raiu Skrevet 8. juni 2017 #90 Skrevet 8. juni 2017 En pakistansk venninne jeg hadde på skolen fortalte meg at de var redd fordi løshundene i Pakistan osv. er veldig aggressive og helt "gærne" og man må holde seg unna dem. Så lært oppførsel og mangel på gode erfaringer mente hun.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #91 Skrevet 8. juni 2017 1 minutt siden, Raiu skrev: En pakistansk venninne jeg hadde på skolen fortalte meg at de var redd fordi løshundene i Pakistan osv. er veldig aggressive og helt "gærne" og man må holde seg unna dem. Så lært oppførsel og mangel på gode erfaringer mente hun. Enig med hun, det kommer sikkert av at folk er redde og behandler de uverdig og da går de i forsvar. Det var i Pakistan som liten at jeg fikk klappe på små sjefer valper. Husker de enda, folk må ikke gå glipp av hva dyr gir til mennesker. For da går de virkelig glipp av livet asså. Anonymkode: f998d...8ff 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #92 Skrevet 8. juni 2017 Jeg er ikke redd for hunder fordi jeg er vokst opp i Norge, men jeg er halvt asiater og når jeg er på besøk der nede er jeg livredd. Har flere ganger opplevd at løshunder har løpt etter oss/meg når vi kjører motorsykkel for å angripe oss. De bjeffer og knurrer hvis du går forbi, og til og med naboene sine vakthunder er aggressive. Så jeg forstår godt at utlandske, ikke bare muslimer, er redd for hunder. Når en gatehund løper etter deg på kvelden og glefser etter føttene dine mens du kjører forbi, føler du deg ikke mye trygg. Anonymkode: e01e0...0f1 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #93 Skrevet 8. juni 2017 Dersom menneskene er slemme mot hunder, slår og sparker etter dem, og generelt har en fientlig holding, vil hundene agere deretter. "A dog is the greatest judge of character" . De lærer seg at de må forsvare seg mot menneskene. Enkelte steder i Asia feks Yulin i kina er de ekstremt djevelske mot hunder. I de stedene i Thailand hvor jeg har vært og det har vært fredelige turister har løshundene der vært snille og rolige i lynnet. Jeg kjenner også en som var i et arabisk land, og vedkommende var sjokkert over hvordan de behandlet dyr generelt der. Spesielt hundene ble ekstra mishandlet. Han hadde traumer fra synet av dette, da han er en person som har et stort hjerte for dyr og har hatt mye med dyr å gjøre, så han vet hvilke rene sjeler og hjerter de har. Enkelte mennesker virker ikke som de tåler den rene kjærligheten som dyr besitter..De vemmes over den .... Dyr er forbundet med naturen. Naturen er ren. Alle mennesker som mishandler dyr er urene i mine øyne. De har urene hjerter. Og det er i bunn og grunn det som er verst... Anonymkode: b60ca...3ec 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #94 Skrevet 8. juni 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg flyttet fra Midtøsten, etter å ha bodd der 1 år fordi de generelt sett er helt GRUFULLE mht hvordan de behandler dyr! Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg så barn og voksne mishandle hunder eller katter. Kaste stein etter, sparke, plassere de I ørken for å dø ol. Jeg har INGEN respekt for muslimer igjen. Anonymkode: 534ce...fb7 En jeg kjenner opplevde akkurat det samme... om man undersøker litt så ser man at dette er et problem i disse landene ufattelig trist at mennesker klarer å være slik mot våre pelsvenner.. Anonymkode: b60ca...3ec 3
lillakamilla Skrevet 8. juni 2017 #95 Skrevet 8. juni 2017 Se denne.. Utrolig vakkert.. For å kommunisere med dyrene må vi stilne sinnet og gå inn i hjertet. I hjertet er den delen av oss som forbinder oss med alle. Hjertet er vår sanne natur, fordi den rene kjærligheten er i hjertet. Naturen er kjærlighet. Dyr er natur. Om mennesket har gode intensjoner vil ikke dyrene skade deg. De er ekstremt sensitive og intuitive for sine omgivelser og senser alt rundt seg og i oss. ✌️
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #96 Skrevet 8. juni 2017 18 minutter siden, lillakamilla skrev: Se denne.. Utrolig vakkert.. For å kommunisere med dyrene må vi stilne sinnet og gå inn i hjertet. I hjertet er den delen av oss som forbinder oss med alle. Hjertet er vår sanne natur, fordi den rene kjærligheten er i hjertet. Naturen er kjærlighet. Dyr er natur. Om mennesket har gode intensjoner vil ikke dyrene skade deg. De er ekstremt sensitive og intuitive for sine omgivelser og senser alt rundt seg og i oss. ✌️ Wow...Begynte å gråte jeg.. Så vakkert!! Denne damen er virkelig et forbilde!! Ser det er flere videoer hvor hun kommuniserer med andre dyr også. Skal sjekke de ut 🙏 Tusen takk!! ❤️ Anonymkode: b60ca...3ec 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #97 Skrevet 8. juni 2017 Når det gjelder vaskereglene rundt hund er dette helt greie hygienetiltak, nedfelt i religion. Jeg vasker også hendene dersom hunden eller katten sikler på meg, og når jeg har tatt i/kost med dyrene vasker jeg hendene før jeg feks spiser eller putter hendene i munnen. Dette at man skal vaske x antall ganger osv er en måte å beskrive grundig vask i en tid hvor man ikke har tilgang på såpe, akkurat som vi i dag sier at helsepersonell skal vaske hendene i x antall sekunder. Anonymkode: f5a9c...350 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #98 Skrevet 8. juni 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når det gjelder vaskereglene rundt hund er dette helt greie hygienetiltak, nedfelt i religion. Jeg vasker også hendene dersom hunden eller katten sikler på meg, og når jeg har tatt i/kost med dyrene vasker jeg hendene før jeg feks spiser eller putter hendene i munnen. Dette at man skal vaske x antall ganger osv er en måte å beskrive grundig vask i en tid hvor man ikke har tilgang på såpe, akkurat som vi i dag sier at helsepersonell skal vaske hendene i x antall sekunder. Anonymkode: f5a9c...350 Det er da for svingende ikke bare hunder man skal på død og liv vaske seg etter å ha vært i kontakt med! Det gjelder alle dyr eller om man har tatt på jorda, og også mennesker! Hvor kommer denne hunderasismen fra?? For det er hva dette er hunderasisme. PUNKTUM. Anonymkode: b60ca...3ec 3
Prisme Skrevet 9. juni 2017 #99 Skrevet 9. juni 2017 (endret) På 7.6.2017 den 23.17, AnonymBruker skrev: Google: why do do many muslims hate dogs? Og det kommer opp maaaaaasse linker med fakta om temaet: inkl hva som står i koranen: http://www.newenglishreview.org/blog_direct_link.cfm/blog_id/65897/Why-Do-So-Many-Muslims-Hate-Dogs Anonymkode: 4c445...b8b oj.. ja her var det mye å finne.. Tydelig at dette problemet er reelt! Trist.... Endret 9. juni 2017 av Prisme
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #100 Skrevet 9. juni 2017 Det er ikke bare hunder de kaller urene. En gutt jeg kjenner gikk på en skole i Oslo øst hvor det var flertall muslimer i klassen. Han ble daglig mobbet og kalt for uren og svin. I tillegg ble han utsatt for fysisk vold av denne gjengen , og måtte til slutt bytte skole pga dette. Han er en meget oppegående, snill og sosialt intelligent gutt og har heldigvis fått seg likesinnede gode venner på skolen han byttet til. Det skjer mye av dette, men media dysser det ned.. Anonymkode: 4c445...b8b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå