Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Oi oi oi. Dette engasjerer oss tydeligvis.

Er forbauset over at det ikke er flere KG'ere som uttaler seg i sterke ordelag mot hasj. Det er mange innlegg med sterke uttalelser, men det er ikke rare varisjonen når det gjelder hvem disse innleggene kommer fra.

Selv er jeg 30 år og har aldri prøvd noe som helst narkotisk stoff. Likevel må jeg støtte mye (er vel egentlig det meste) av det hasjrøykerene her inne sier.

Kunne nok skrevet side opp og side ned, men skal prøve å gjøre det noenlunde kort.

Avkriminalisering - JA!

Legalisering - Usikker

Det fremkommer blant annet at hasj brukere blir asosiale. Ja, mange blir det. Men det er faktisk veldig mange av dem som blir det fordi de ikke ønsker blikkene fra alle dem som mener de er kriminelle, eller å faktisk bli behandlet dem som krimineller. De mener ikke selv at de er det, og jeg er enig med dem, til tross for at det er ulovlig og at de dermed blir det i "ordets rette forstand". Det er altså ikke alltid selve hasjen som er årsaken til at de holder seg for seg selv, eller blant "sine egne". Det finnes andre grunner til det enn at det er en "bivirkning" av selve stoffet

Kildehenvisningen til Morlock viser IKKE argumenter FOR å røyke hasj. Det er rett og slett bare fakta om cannabis. Ikke ALLE fakta riktignok, men det er likevel fakta. Her har de valgt å droppe det som er av "negative" fakta, men det blir jo det samme som skjer på "den andre siden" Der skrives det BARE om de negative sidene ved hasj, ikke de positive. For JA, de finnes.

Det waco sier om at man risikerer razzia og telefonavlytting, det stemmer i aller høyeste grad. Alt det andre har jeg ikke like god greie på, men akkurat dette vet jeg. Det var en som hevdet at det ikke er lovlig å drive telefonavlytting her i landet. Nei det er det vel ikke for hvem som helst. men for politiet er det mulig å få tilatelse til dette, og jeg tror faktisk ikke det er så vanskelig å få det.

Det sies også at alle de harde narkomane begynte med hasj. Dette stemmer IKKE. De fleste startet, som andre også har hevdet, med alkohol. Men det er de som er harde narkomane i dag. Når det gjelder fremtidens narkomane, tror jeg nok de fleste begynte med de såkalte party dopene.

85% av de som prøver hasj går over til sterkere stoffer - her tror jeg nok undersøkelsen har glemt en del grupper. Det finnes mange godt voksne, seriøse og oppegående folk rundt om i dette landet som tar seg en joint både i ny og i ne. Disser og ant mange andre er nok ekskludert fra disse tallene.

Noe av det som jeg synes er værst, er at når det skal drives forebyggende arbeid så brukes det MYE skremselspropaganda. I stede for å fokusere på ren fakta, inneholder de fleste forebyggende kampanjer mye av denne skremselspropagandaen. Ungdommene gjennomskuer dette og tar da heller ikke fakta så seriøst som de burde. -De påstar jo både det ene og det andre som vi VET ikke er sant. Hvorfor skal vi da tro på det resten av det de sier?-

Tror jeg skal stoppe for denne gang, siden jeg for lenge siden passerte grensen for hva som er "kort", men kunne som sagt skrevet MYE mer.

Og til deg 10na, så er det mulig du kan "lese" at jeg også er en av dem som bruker dette, men det er jeg altså IKKE. Har ALDRI prøvd andre rusmidler enn alkohol.

Jeg var selv stanhaftig motstander tidligere. Men har etter å ha satt meg bedre inn i dette, måttet revurdere min tidligere oppfatning. Man må lese argumentasjonen fra BEGGE sider i en sak for at alle aspektene skal komme frem.

Klem fra meg som tidligere aldri i livet trodde jeg skulle skrive ett slikt innlegg :o

Lilly

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde alle tenkt som deg :wink:

Men jeg tror det er vansklig for noen å se det fra den vinkelen.

De henger seg opp i det at det er "narkotika" og ikke lovlig.

Det er god nok grunn det, men det går an å gjøre litt objektive undersøkelser.

Hvis man leser raporter av forskere som verken er for eller mot, vil man kanskje se det på en annen måte.

Hvis man avkriminalisererer eller legaliserer cannabis, vil man få mye bedre kontroll. Brukerne vil værer tryggere.

De slipper å gå til dealere som er interessert i å selge f.eks. party dop.

Man vil få et bedre produkt, og jeg kan vedde rompa mi på at de fleste hasjrøkere er villig til å betale litt skatter og avgifter...

Skrevet
Hvis man leser raporter av forskere som verken er for eller mot, vil man kanskje se det på en annen måte.

Ja det var dette HVIS da :wink:

Når man først har gjort seg opp en mening om ting så har man en tendens til å finne fakta som underbygger ens egen mening. Det gjør jeg selv til tider og det gjør vel ant alle andre også. Men jeg har i hvertfall lært at man kommer mye lenger/lærer mye mer, av å sjekke saken litt nøyere fra mer enn en vinkel.

Lilly

Skrevet

Takk for forståelsen lilly..."Giid" det kunne vært flere som deg, men det blir bedre og bedre...

Telefonavlytning har foregått lenge. Det har jeg selvopplevd bevis på. Skulle for flere år siden gjøre en handel. Kjøperen kom med spanerne hakk i hæl. Fikk vite i ettertid av min advokat at tlf var avlyttet.

madss

-som er forbanna trøtt nå...

• 2 år senere...
Gjest seroxata
Skrevet

Jeg prøvde å prøve hasj ei gang, men ettersom jeg aldri har klart å dra ned en vanlig røyk eigang, så gikk det veldig dårlig :roll: Men jeg kunne faktisk tenke meg å prøve det ei gang til!

Men! Noen som vet om det er farlig å blande hasj med seroxat? Dere vet, disse vidunderlige lykkepillene!

(nå venter jeg egentlig at folk skal be meg gå til psykolog her, men hahah :hoho: )

Gjest Litjmæ
Skrevet

La merke til at dette var en gammel debatt, men likevel:

:o :o :o

Si hva dere vil, men jeg trodde faktisk ikke at det var så mange som hadde disse meningene! Røyk til hodene deres detter av dere, de er jo allerede godt på vei...

Gjest TomKrus
Skrevet

Si hva dere vil, men jeg trodde faktisk ikke at det var så mange som hadde disse meningene!

Ditto, passer vel inn her. De jeg har truffet på som har vært motstandere av hasj har utelukkende vært naive og kunnskapsløse mennesker (så sant de ikke har vært fullstendig avholds da, og kun vært moralske).

Gjest Anonymous
Skrevet

Dere krangler så fillene fyker om skadevirkningene av hasj. Er ikke spørsmålet egentlig om vi vil ha et samfunn der det er kriminelt å skade seg selv?

Konsekvensene er ganske skumle, synes jeg.

Gjest Daniella_
Skrevet

selv tror jeg ØL er farligere.

Jeg røker hasj...tja...en gang i mnd? Toppen.

Men alkohol drikkes mer enn hva jeg røyker.

Gjest Litjmæ
Skrevet

Ditto, passer vel inn her. De jeg har truffet på som har vært motstandere av hasj har utelukkende vært naive og kunnskapsløse mennesker (så sant de ikke har vært fullstendig avholds da, og kun vært moralske).

Oh, uheldig med de du har møtt på du da. Kan vel for ordens skyld legge til at jeg er verken kunnskapsløs, naiv eller avholds...

Gjest Anonymous
Skrevet

Synes hele hasj-greia minner meg om fjortissene som hang på hjørnet på ungdomsskolen og var "tøffe" :P

Ser liksom ikke poenget med å drikke seg drita eller ta narkotika... klarer man ikke å slappe av uten ? Klarer man ikke å ha det gøy uten ?

Jeg er verken kristen eller sånn strikt avholdsmenneske, men det er svært sjelden jeg drikker alkohol... og hasj har jeg aldri rørt... synes det er litt barnslig liksom.. hva er vitsen ?

Gjest TomKrus
Skrevet

Jeg er verken kristen eller sånn strikt avholdsmenneske, men det er svært sjelden jeg drikker alkohol... og hasj har jeg aldri rørt... synes det er litt barnslig liksom.. hva er vitsen ?

Nei, har du ikke prøvd, så vet du vel ikke det.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har prøvd å drikke alkohol... og ser ikke vitsen med det eller...

Gjest jente19aar_
Skrevet

på fester pleier gutta å røyke hasj.de kjøpte 10gram en gang og jeg og ei venninde fikk dele 2 gram.syns ikke det var farlig eller noe.og det burde bli lovlig her også som i amsterdam.det er min mening i allefall :roll::roll::roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Det burde bli lovlig så alle fjortissene kunne gått rundt sløve og surrete ? Nei takk... Synes det er bra det er forbudt jeg.

Gjest Anonymous
Skrevet
syns ikke det var farlig eller noe. :roll::roll::roll:

Det er nå ganske mange ting som ikke er eller virker farlige, men som er det likevel. Direkte eller indirekte (slå opp i ordboka - ikke på mobilen, men en ordentlig bok - og finn ut hva disse ordene betyr).

Gjest Anonymous
Skrevet
Synes du det er OK å røyke hasj?

Overhodet ikke! Jeg tar sterk avstand til slikt.

Skrevet

Dette er jeg usikker på da jeg har sett at det ikke har gått så bra med mange som røyker hasj jevnlig.

Å røyke hasj en sjelden gang tror jeg ikke er noe farligere enn å drikke, men begynner du å røyke hver helg for eksempel mener jeg at du kanskej burde vurdere slutte. Det er som med alkohol tror jeg...du må vise måtehold!

Skrevet

Dere er ikke gode. Hasj har en mye større innvirkning psykisk enn dere tror.

Hasj over lengre tid fører til paranoia og andre kjipe ting som fucker med hodet deres.

Hasj er nok ikke fysisk farlig nei men det mentale er det verre med.

Gjør hasj lovlig og du vil se en stor oppgang i sykemenldinger og behov for psykiatri.

Og vær så snill ikke samenlign hasj og alkohol . Det er 2 helt forskjellige ting!

Anders

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...