Salamandra Skrevet 13. januar 2005 #121 Skrevet 13. januar 2005 Anders: For å være helt ærlig så skjønner jeg ikke hvorfor jeg lar meg provosere av påstandene dine, det er jo meg revnende likegyldig om du velger å røyke hasj eller ikke.. .. jo forresten, jeg vet hvorfor jeg blir så provosert; det er fordi du uttaler deg så bastant om ting du åpenlyst ikke har peiling på, overser undersøkelser og ekspertise om temaet og fremstiller dine egne misoppfatninger som vitenskapelige fakta..!
Anders26år Skrevet 13. januar 2005 #122 Skrevet 13. januar 2005 Anders: For å være helt ærlig så skjønner jeg ikke hvorfor jeg lar meg provosere av påstandene dine, det er jo meg revnende likegyldig om du velger å røyke hasj eller ikke.. .. jo forresten, jeg vet hvorfor jeg blir så provosert; det er fordi du uttaler deg så bastant om ting du åpenlyst ikke har peiling på, overser undersøkelser og ekspertise om temaet og fremstiller dine egne misoppfatninger som vitenskapelige fakta..! Det er fordi jeg driter i "experter" som uttaler seg om ting de ikke har opplevd selv. De blir aldri enige om bivirkninger av ting uanset. Alltid noen som påstår ett eller annet. Jeg snakker av E R F A R I N G !Vet ikke hvor mange ganger jeg har sagt det nå! Så tydeligvis vet jeg en hel del om det! Du som faktisk påstår at jeg ikke har noe peiling. Må du faan meg skjerpe deg. Det er et psykostisk stoff uanset hva du vil tro! Anders
Salamandra Skrevet 13. januar 2005 #123 Skrevet 13. januar 2005 Fanny Duckert, professor i psykologi ved Universitetet i Oslo med doktorgrad i behandling av rusmiddelproblemer er en "expert" (skrives ekspert forresten ) som ikke vet hva hun prater om, men det gjør Anders26 fordi han har kompiser som har sklidd utpå? Give me a break.. .. dessuten: personlige erfaringer er det flere som har
Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2005 #124 Skrevet 13. januar 2005 I blodet sitter hasjen bare noen dager. Det er i urin og andre steder man kan finne det i lang tid . Hasj brukes kanskje som medisin noen steder men det gjør jo morfin også. Skal jeg ta litt morfin i helgene da siden man bruker det på sykehuset for da kan det jo ikke være farlig. Jeg snakker av erfaring at Hasj er FARLIG! Jeg har flere kompiser som er i uføre pga det! Hvis du er litt ustabil fra før av så sliter man hvertfall , hasjen vil bare forsterke disse følesene dine å gjøre deg mye verre! Anders Hasj er ikke noe mer farlig enn hva alkohol er. Hilsen meg som røyker titt og ofte og har gjort det i flere år
Salamandra Skrevet 13. januar 2005 #125 Skrevet 13. januar 2005 Forresten, det er ingen som påstår at cannabis er ufarlig, det finnes ingen rusmidler som er det. har man noen form for psykiske problemer i utgangspunktet vil jeg fraråde på det sterkeste å røyke hasj. Saken dreier seg om hvor skadelig hasj er i forhold til for eksempel alkohol som er et lovlig rusmiddel.
ivanka Skrevet 13. januar 2005 #126 Skrevet 13. januar 2005 Jeg sliter med å finne tilbake til stedet jeg leste at 85% av jevnlige brukere av cannabis før eller senere vil prøve sterkere stoffer. Kommer tilbake til kildehenvisning når denne er lokalisert. 10na skjønner godt at du sliter med den. eneste måten du kan få dette tallet til å stemme er å regne alkohol som sterkere stoffer, ellers er det en helt vill påstand det ikke finnes noen som helst dekning for.
ivanka Skrevet 13. januar 2005 #127 Skrevet 13. januar 2005 og når det gjelder farligheten av hasj sammenlignet med alkohol: her velger jeg å stole på WHO's konklusjon heller enn anders 26. anders 26: sjekk den famøse cannabis-rapporten fra WHO før du uttaler deg så bombastisk på så tynt grunnlag.
ivanka Skrevet 13. januar 2005 #128 Skrevet 13. januar 2005 og forresten, den påstanden om at du finner spor av cannabioler i kroppen i årevis etter bruk er også tull, promotert av scientologikirkens avvenningsinstitusjon narconon, en organisasjon som rett og slett nekter å forholde seg til faktabaserte, vitenskapelige tilnærminger, men gjør seg rike på å promotere tull og tøys og skremselspropaganda uten saklig grunnlag. herregud, er det ingen som har hørt om konseptet kildekritikk?
Anders26år Skrevet 13. januar 2005 #129 Skrevet 13. januar 2005 Har et ganske bra grunnlag for å si det jeg sier men det er visse ting som jeg ikke gidder legge ut på et forum Anders
Anders26år Skrevet 13. januar 2005 #131 Skrevet 13. januar 2005 Prøver ikke å overbevise deg . Prøver bare å advare folk mot å røyke siden dere prøver å si at det ikke er skadelig å røyke og at alkohol er så mye farligere. Er bare et råd. Anders
ivanka Skrevet 13. januar 2005 #132 Skrevet 13. januar 2005 kan du lese? kan du vise meg hvor jeg har anbefalt folk å røyke hasj og hevdet at det er harmløst? du kommer jo med helt ville påstander og demonstrerer for all verden at grunnlaget for påstandene dine er syltynt. det er stor enighet i fagkretser om at alkohol er mer skadelig enn hasj. du må jo bare mene det motsatte, men skal du klare å overbevise noen trenger du bedre argumenter.
Salamandra Skrevet 13. januar 2005 #133 Skrevet 13. januar 2005 Takk, ivanka.. takk.. Begynte å bli litt sliten av å gjenta meg selv her..
Anders26år Skrevet 13. januar 2005 #134 Skrevet 13. januar 2005 Fagkretser? Du mener folk som forsker på dette? Nei , er ikke stor enighet der. Vi vil alltid finne en eller annet luring som støtter hva vi sier. Sånn er det med allt da. Dessuten disse fagfolkene som du/dere henvender dere til henter faktisk informasjonen sin (iaffal store deler av den) fra vanlig folk som røyker og drikker . Tviler på at disse fagpersonene har noen gang prøvd det selv. Du tror sikkert ikke på noen uanset hva dem sier hvis dem ikke har en eller annen dokumentasjon på det. For meg er iaffal erfarning mere enn bra nok dokumentasjon. Anders
Gjest TomKrus Skrevet 13. januar 2005 #135 Skrevet 13. januar 2005 Takk, ivanka.. takk.. Begynte å bli litt sliten av å gjenta meg selv her.. Slikt vil alltid skje. Man har dogmatiske motstandere mot slikt, som ikke sitter inne med så mye faktakunnskaper, og det er dermed ofte følelsene deres som styrer argumentene.
Anders26år Skrevet 13. januar 2005 #136 Skrevet 13. januar 2005 Slikt vil alltid skje. Man har dogmatiske motstandere mot slikt, som ikke sitter inne med så mye faktakunnskaper, og det er dermed ofte følelsene deres som styrer argumentene. Og dette sier du fordi...? Anders
Gjest TomKrus Skrevet 13. januar 2005 #137 Skrevet 13. januar 2005 Og dette sier du fordi...? Anders Slik at hun slipper å fortsette med å komme med saklige argumenter (krever som regel litt mer tid, enn å komme med: "nei, sånn er det ikke så"-argumenter). Det er bare å pisse i motvind.
ivanka Skrevet 13. januar 2005 #138 Skrevet 13. januar 2005 leste en morsom bok om dette. nå husker jeg ikke alle detaljene, men han som var leder for usa's hasjbekjempelsesagency rundt 30-40-50 tallet vitnet om at han hadde observert en person som ble til en varulv av å røyke hasj. og ble trodd. han hadde jo en meget høy stilling og burde vite hva han snakket om. sverget på bibelen og alt mulig. denne personen utformet usa's cannabispolicy og la grunnlag for mye videre galskap. varulv du lissom. og noen år tidligere mente man at en av hovedfarene ved heroin var at det kunne lede videre til hasjbruk, som da ble regnet som langt mer alvorlig.
Gjest TomKrus Skrevet 13. januar 2005 #139 Skrevet 13. januar 2005 og noen år tidligere mente man at en av hovedfarene ved heroin var at det kunne lede videre til hasjbruk, som da ble regnet som langt mer alvorlig. Ja, opiater var jo lovlige varer på begynnelsen av 1900-tallet. I 1914 ble de fleste opiater ulovlige i usa, men ikke heroin(først ti år senere). hehe, på samme tid gikk det under navnet super aspirin Marijuana ble kalt the evil weed og the killer drug.
Gjest gjesta Skrevet 13. januar 2005 #140 Skrevet 13. januar 2005 Jeg har røykt i noen år. Men nå er det slutt. Har hørt om bekjente som er deppa i ettertid, og blir sløve. Jeg har fått litt deppa perioder noen dager etter innhaleringen.... Men det er jo utrolig morsomt da... å røyke.. Men fra nå av er det kun alkohol. Men gøy å ha prøvd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå