Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest noe tilfeldig
Skrevet
5 minutter siden, Aquaman skrev:

Tror jeg aldri har møtt noen som har blitt sammen fordi de tenkte for logisk, rasjonelt, osv

Derimot har jeg møtt mange som kun har valgt partner fordi de "hadde følelser". 

Jeg sa ikke at de har gått inn i forhold fordi det var "for logisk" eller for rasjonelt, men heller at mange er redde, når følelser blir voldsomme og intense, sånn at de trekker seg unna, er redde for å såre eller mest å bli såret. Det er altså heller snakk om de som aldri tillater seg å føle på disse følelsene.

bare i tråden her forteller enkelte at de har trukket seg unna/tatt avstand en potensiell partner, for å ikke være "for pushy", som resulterte i at forholdet glapp.

Jeg tror alt for mange tenker at det er så mange andre fisker i havet (takket være tinder og sosiale media) - så de setter veldig høye krav til en parter, som for eksempel høy utdannelse, inntekt, økonomi osv osv.  Alt sånt skal "være på stell" istedenfor å heller føle på magefølelsen og sommerfuglene i magen og være litt bekymringsløs. Enkelte er ekstremt kritisk til å bare "hengi" seg inn i et forhold, uten å tenke så mye på alt det praktiske rundt, eller hva som er "riktig" prosedyre i en datingprosess. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Raven.WritingDesk skrev:

Jeg sa ikke at de har gått inn i forhold fordi det var "for logisk" eller for rasjonelt, men heller at mange er redde, når følelser blir voldsomme og intense, sånn at de trekker seg unna, er redde for å såre eller mest å bli såret. Det er altså heller snakk om de som aldri tillater seg å føle på disse følelsene.

bare i tråden her forteller enkelte at de har trukket seg unna/tatt avstand en potensiell partner, for å ikke være "for pushy", som resulterte i at forholdet glapp.

Jeg tror alt for mange tenker at det er så mange andre fisker i havet (takket være tinder og sosiale media) - så de setter veldig høye krav til en parter, som for eksempel høy utdannelse, inntekt, økonomi osv osv.  Alt sånt skal "være på stell" istedenfor å heller føle på magefølelsen og sommerfuglene i magen og være litt bekymringsløs. Enkelte er ekstremt kritisk til å bare "hengi" seg inn i et forhold, uten å tenke så mye på alt det praktiske rundt, eller hva som er "riktig" prosedyre i en datingprosess. 

Tror ikke jeg har møtt noen som jeg tenker er for kravstore heller. Klart det er enkelte som er redde for å bli såret, men det synes jeg er noe annet enn å tenke at "kan jeg være sammen med en som stemmer FrP?". 

Jeg liker absolutt ideen om at det er så mange fisker i havet at man bør sette veldig høye krav til en partner.  Så får man heller passe på å leve opp til kravene slik at man faktisk blir valgt selv også. 

Skrevet
2 minutter siden, Aquaman skrev:

Jeg liker absolutt ideen om at det er så mange fisker i havet at man bør sette veldig høye krav til en partner.  Så får man heller passe på å leve opp til kravene slik at man faktisk blir valgt selv også. 

Nå er vi rett inne i den gode gamle catch&release -debatten!

Skal vi fiske, eller få fisk? Sportsfiske eller matauk?

Kjør i det minste fisken litt forsiktig, og klipp av mothakene for å unngå skade! Ikke kast småfisken oppi skauen i denne sammenligningen ;-)

Gjest noe tilfeldig
Skrevet
1 time siden, Aquaman skrev:

Tror ikke jeg har møtt noen som jeg tenker er for kravstore heller. Klart det er enkelte som er redde for å bli såret, men det synes jeg er noe annet enn å tenke at "kan jeg være sammen med en som stemmer FrP?". 

Vi tenker åpenlyst veldig forskjellig.

Først av alt mener jeg at å være sammen med noen man er veldig politisk enig med kan være drepen. Jeg hadde akseptert en som både hadde klumpfot, nedsatt intelligens, siklet og led av narkolepsi, før jeg hadde akseptert en som jeg var veldig politisk uenig med.

Jeg tror at for at et forhold skal fungere i lengden så må man være enige om "de store tingene"..

Det jeg legger i å være veldig kresen er at kravene man stiller er primært overfladiske, og/eller man har liten toleranse for feil hos daten.

Om daten sier noe klumsete, eller ikke tar nok kontakt, eller tar for mye. har feil type klær, rare venner, er for mye/lite sosial,  osv osv..- slike ting.

Jeg synes mange er i den illusjon av at ting skal være på en bestemt måte, og at noen andre er bedre osv. Det kommer av at vi har falske forestillinger til hvordan et forhold skal være. 

Folk som er veldig kresen og opptatt av hva andre kan tilby dem, og at det sikkert er noen bedre der ute for dem, burde heller spørre segselv hva de har å tilby andre? Hva som er så fantastisk med deg? Hvorfor skal noen gidde å holde ut med din "crap", år ut og år inn? 

Om du ser tilbake på våre besteforeldre sin generasjon, så kunne de velge partner stort sett blandt jevngamle i bygda eller nabolaget. Og kanskje da, satt man mer pris på de viktige tingene, og mer forbi det overfladiske? Og kanskje var man mer takknemlig for at noen faktisk ble glad/forelsket i en? At utvalget idag er langt større, betyr overhodet ikke at kvaliteten på forholdene er bedre... 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tanken på å finne en som virker fantastisk, for så å oppleve at de snur 180 grader etter kun et par dager, er skremmende. 

Anonymkode: a253d...79f

Veldig rart, ja. Til og med jeg sitter igjen med de samme spørsmålene etter å ha lest historien; Fikk han kalde føtter? Hadde han kanskje ikke følelser/kjemi og var det en unnskyldning på en måte? Likte han noen andre?:ac:Har du fortsatt kontakt med han noen steder?

Anonymkode: 728f2...178

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, HeltKnust skrev:

Tror ikke jeg forveksler det, nei. Er vel som oftest kvinnene som er mest på chattene etter man har begynt å møtes. 

Jeg er ikke veldig mye på chatten, setter mer pris på å bli kjent ansikt til ansikt. Må bygge opp et slags samspill og aller viktigst se om det blir til et slags "bånd". 

Sånn er det jo med vennskap også. De vennskapene som har et bånd/vennskapsbånd er de sterkeste vennskapene.

Anonymkode: 02110...621

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...