AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #1 Skrevet 7. juni 2017 Man skal bli kjent med hverandre før man etablerer et forhold. For min del handler det lite om at man bare henger sammen og forelsker seg, en viktig del av dette er å bli kjent med hverandres synspunkter, se om personen er god for "sine ord" og om man passer sammen. Hva er viktig for dere? Anonymkode: d1575...5e4 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #2 Skrevet 7. juni 2017 Det er viktig å bli kjent. Man vet ikke om man passer sammen med mindre man blir kjent med hverandre. Anonymkode: c59bc...507
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #3 Skrevet 7. juni 2017 Enig med deg ts. Før for meg,og for de fleste jeg kjenner handler det mest om å henge sammen og bli forelsket. Tabben da er jo at det blir mange brudd kort tid etter man etablerer seg sammen og finner ut at man har helt forskjellige verdier og syn på viktige og dype ting. Som f eks barneoppdragelse eller hvordan man ønsker å forme samfunnet for fremtiden. Hvordan grunnmoraler er i kriser når fornuften ellers faller bort osv. For meg er det blitt viktig nå å kartlegge både tro, politisk ståsted, visjoner for fremtiden, hvor mye de vektlegger ekteskap og f eks utroskap, osv underveis i eller helst en forelskelse, ikke vits å være forelsket i en man faktisk ikke kan fungere med i 40 år fremover. Anonymkode: 4f8cd...33d
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #4 Skrevet 7. juni 2017 Fint å høre andres tanker. Jeg føler ofte at folk er enig med meg når vi snakker om sånt, men likevel vil noen ha et forhold så fort som (u)mulig. Altså, før man faktisk har blitt kjent. Så da lurer jeg på hva andre legger i det å bli kjent... Enten sier de bare seg enig for å være enig, enten har de et helt annet synspunkt på det å bli kjent med noen enn det jeg har. Anonymkode: d1575...5e4
SCW Skrevet 8. juni 2017 #5 Skrevet 8. juni 2017 På 6/7/2017 den 17.01, AnonymBruker skrev: Fint å høre andres tanker. Jeg føler ofte at folk er enig med meg når vi snakker om sånt, men likevel vil noen ha et forhold så fort som (u)mulig. Altså, før man faktisk har blitt kjent. Så da lurer jeg på hva andre legger i det å bli kjent... Enten sier de bare seg enig for å være enig, enten har de et helt annet synspunkt på det å bli kjent med noen enn det jeg har. Anonymkode: d1575...5e4 Hva legger du i "et forhold"? Jeg er en som har blitt "anklaget" for å være for å være for seriøs, for fort. Ja, jeg er jævlig ordentlig, men er jeg interessert så vil jeg gjøre en innsats for å bli godt kjent. Det innebærer blant annet å ikke sjonglere flere på en gang, ihvertfall ikke seksuellt. Selv så avslutter jeg annen dating og chatting også mens jeg blir kjent. Krever ikke dette av motsatt part, men krever at man tar seg tid og gjør en innsats. Dating koster blod, svette og tårer for oss mannfolk også. Er det annenhver uke, geografiske, jobbmessige eller andre tidsmessige utfordringer, så er det greit å faktisk få litt effektivitet inn i "bli kjent" -fasen. Noe annet er bortkastet eller kan lede til sjalusi eller konflikter som ikke er noe særlig å starte et forhold med. Er dette for mye å forlange så synes ikke jeg dere bør skrive "ute etter noe seriøst" på profilene. Forresten trenger dere ikke skrive det i hele tatt - ever. Skriv om deg selv, skriv noe interessant - det betyr det samme, bare fjorten ganger mer appellerende enn de samme forbannede flosklene om seriøsitet og "hold deg unna hvis".
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #6 Skrevet 8. juni 2017 3 timer siden, HeltKnust skrev: Jeg er en som har blitt "anklaget" for å være for å være for seriøs, for fort. Ja, jeg er jævlig ordentlig, men er jeg interessert så vil jeg gjøre en innsats for å bli godt kjent. Det innebærer blant annet å ikke sjonglere flere på en gang, ihvertfall ikke seksuellt. Selv så avslutter jeg annen dating og chatting også mens jeg blir kjent. Krever ikke dette av motsatt part, men krever at man tar seg tid og gjør en innsats. Dating koster blod, svette og tårer for oss mannfolk også. Er det annenhver uke, geografiske, jobbmessige eller andre tidsmessige utfordringer, så er det greit å faktisk få litt effektivitet inn i "bli kjent" -fasen. Noe annet er bortkastet eller kan lede til sjalusi eller konflikter som ikke er noe særlig å starte et forhold med. Er dette for mye å forlange så synes ikke jeg dere bør skrive "ute etter noe seriøst" på profilene. Forresten trenger dere ikke skrive det i hele tatt - ever. Skriv om deg selv, skriv noe interessant - det betyr det samme, bare fjorten ganger mer appellerende enn de samme forbannede flosklene om seriøsitet og "hold deg unna hvis". Du høres ut som en som forveksler det å bli kjent, med å være intens. Møtes man annenhver uke er det et veldig fint tempo å bli kjent i , uten å nedlasses av meldinger og chats om hva man driver med, hva som er favorittfargen osv annenhver dag i mellomtiden. Anonymkode: 4f8cd...33d
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #7 Skrevet 8. juni 2017 4 timer siden, HeltKnust skrev: Hva legger du i "et forhold"? Jeg er en som har blitt "anklaget" for å være for å være for seriøs, for fort. Ja, jeg er jævlig ordentlig, men er jeg interessert så vil jeg gjøre en innsats for å bli godt kjent. Det innebærer blant annet å ikke sjonglere flere på en gang, ihvertfall ikke seksuellt. Selv så avslutter jeg annen dating og chatting også mens jeg blir kjent. Krever ikke dette av motsatt part, men krever at man tar seg tid og gjør en innsats. Dating koster blod, svette og tårer for oss mannfolk også. Er det annenhver uke, geografiske, jobbmessige eller andre tidsmessige utfordringer, så er det greit å faktisk få litt effektivitet inn i "bli kjent" -fasen. Noe annet er bortkastet eller kan lede til sjalusi eller konflikter som ikke er noe særlig å starte et forhold med. Er dette for mye å forlange så synes ikke jeg dere bør skrive "ute etter noe seriøst" på profilene. Forresten trenger dere ikke skrive det i hele tatt - ever. Skriv om deg selv, skriv noe interessant - det betyr det samme, bare fjorten ganger mer appellerende enn de samme forbannede flosklene om seriøsitet og "hold deg unna hvis". Jeg dobbeldater ikke og fokuserer på å bli kjent med en om gangen - det har alltid holdt i massevis for min del og når jeg er interessert i noen så liker jeg å fokusere på den personen. Dette er noe som har vært påpekt fra min side alle gangene, klart og tydelig: Jeg dater bare deg. Du trenger ikke å forhaste oss inn i et forhold før vi kjenner hverandre. La oss bli kjent!? Jada. Jaaada..Det skjer ikke. Jeg er nysgjerrig på hvorfor? Hvorfor denne hasten? Hva med å være forelsket en stund, hva skjedde med å bli kjent med hverandre og snakke med hverandre - ikke bare SJEKKE hverandre opp? Anonymkode: 02110...621 1
SCW Skrevet 9. juni 2017 #8 Skrevet 9. juni 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Du høres ut som en som forveksler det å bli kjent, med å være intens. Møtes man annenhver uke er det et veldig fint tempo å bli kjent i , uten å nedlasses av meldinger og chats om hva man driver med, hva som er favorittfargen osv annenhver dag i mellomtiden. Anonymkode: 4f8cd...33d Tror ikke jeg forveksler det, nei. Er vel som oftest kvinnene som er mest på chattene etter man har begynt å møtes. Er noen for intens så synes jeg dere kan si det tidlig, så kan man evt. justere. Er store forskjeller på person til person, og noen synes man virker for uinteressert/kald om det ikke framvises nok "entusiasme".
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #9 Skrevet 9. juni 2017 8 minutter siden, HeltKnust skrev: Tror ikke jeg forveksler det, nei. Er vel som oftest kvinnene som er mest på chattene etter man har begynt å møtes. Er noen for intens så synes jeg dere kan si det tidlig, så kan man evt. justere. Er store forskjeller på person til person, og noen synes man virker for uinteressert/kald om det ikke framvises nok "entusiasme". Problemet når noen blir for intense er jo som regel det det signaliserer - at det er en asymmetri i interesse og/eller at det er "alt eller ingenting". Så å be noen "justere" intensiteten har ikke så veldig mye for seg. Folk må jo også være seg selv, for ens sanne "jeg" vil uansett skinne igjennom i det lange løp. Om han er for intens, som en fyr jeg opplevde nylig, så er det rett og slett ikke en god match. Anonymkode: a253d...79f
SCW Skrevet 9. juni 2017 #10 Skrevet 9. juni 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er nysgjerrig på hvorfor? Hvorfor denne hasten? Hva med å være forelsket en stund, hva skjedde med å bli kjent med hverandre og snakke med hverandre - ikke bare SJEKKE hverandre opp? Anonymkode: 02110...621 Usikker på hvilken aldersgruppe dere hører til, men i slutten av tredveårene her. Forelskelse for meg kommer med tid, det å bli kjent, det å bli fortrolig og trives. Den "forelskelsen" fra tyveårene ser jeg på som en overfladisk ting. Betatt, begjær og spenning. Definer "hast med å komme i forhold" - er det offentlighet, eksklusivitet som er "problemet", eller at han/hun framviser mer "stødighet" enn denne forelskelsen dere så gjerne vil ha?
SCW Skrevet 9. juni 2017 #11 Skrevet 9. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Problemet når noen blir for intense er jo som regel det det signaliserer - at det er en asymmetri i interesse og/eller at det er "alt eller ingenting". Så å be noen "justere" intensiteten har ikke så veldig mye for seg. Folk må jo også være seg selv, for ens sanne "jeg" vil uansett skinne igjennom i det lange løp. Om han er for intens, som en fyr jeg opplevde nylig, så er det rett og slett ikke en god match. Anonymkode: a253d...79f Kanskje det, men en liten asymmetri bør ikke stå i veien for det å bli kjent blant voksne folk. Kan det justeres så er det mye å hente, tror jeg. Forventer man symmetri fra første øyeblikk så er det ikke rart man forblir singel. Ellers hører man jo ofte om de som er FOR like også. Forskjeller skal være interessante. Tror vi karer er litt rundere, rett og slett. Vi forsøker å tilpasse oss den oppførselen jenta liker, for vi vet dere kan være litt kravstore ift. oss på slike ting som kanskje vi ser litt mer bagatellmessig på. (don't shoot me) Det betyr ikke at vi ikke "er oss selv", bare at vi har et annet fokus på hva som er viktig. Mars og Venus.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #12 Skrevet 9. juni 2017 Akkurat nå, HeltKnust skrev: Kanskje det, men en liten asymmetri bør ikke stå i veien for det å bli kjent blant voksne folk. Kan det justeres så er det mye å hente, tror jeg. Forventer man symmetri fra første øyeblikk så er det ikke rart man forblir singel. Ellers hører man jo ofte om de som er FOR like også. Forskjeller skal være interessante. Tror vi karer er litt rundere, rett og slett. Vi forsøker å tilpasse oss den oppførselen jenta liker, for vi vet dere kan være litt kravstore ift. oss på slike ting som kanskje vi ser litt mer bagatellmessig på. (don't shoot me) Det betyr ikke at vi ikke "er oss selv", bare at vi har et annet fokus på hva som er viktig. Mars og Venus. Nå er ikke jeg TS, så jeg har ikke helt samme problemstilling. Men min siste (og verste) erfaring var at jeg syntes han var veldig vanskelig. Det er alltid litt stress i 'innkjøringsfasen' datingmessig, der man lurer på om man smser for mye, for lite, hvor interessert den andre er osv. I frykt for å komme ut for hardt så holdt jeg periodevis litt igjen, og ble så dumpet da han syntes situasjonen ble vanskelig. Dette var etter et par fantastiske dater, og han virket fullstendig betatt av meg. Han datet (eller dater) heller ikke andre. Jeg syntes det var trist at det skulle så lite til å kaste det hele på båten. Er du usikker, hvorfor ikke spørre? Dette var en voksen mann, i tredveårene. Jeg trodde jeg slapp litt denne "tinderkulturen" med å kaste inn håndkleet ved den minste motstand dersom jeg datet en litt mer voksen mann, men dengang ei. Det var 100% ut hele veien, eller ingenting. Anonymkode: a253d...79f
SCW Skrevet 9. juni 2017 #13 Skrevet 9. juni 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er ikke jeg TS, så jeg har ikke helt samme problemstilling. Men min siste (og verste) erfaring var at jeg syntes han var veldig vanskelig. Det er alltid litt stress i 'innkjøringsfasen' datingmessig, der man lurer på om man smser for mye, for lite, hvor interessert den andre er osv. I frykt for å komme ut for hardt så holdt jeg periodevis litt igjen, og ble så dumpet da han syntes situasjonen ble vanskelig. Dette var etter et par fantastiske dater, og han virket fullstendig betatt av meg. Han datet (eller dater) heller ikke andre. Jeg syntes det var trist at det skulle så lite til å kaste det hele på båten. Er du usikker, hvorfor ikke spørre? Dette var en voksen mann, i tredveårene. Jeg trodde jeg slapp litt denne "tinderkulturen" med å kaste inn håndkleet ved den minste motstand dersom jeg datet en litt mer voksen mann, men dengang ei. Det var 100% ut hele veien, eller ingenting. Anonymkode: a253d...79f Høres ut som min siste erfaring med en kvinne. Altså, hun som kastet inn håndkleet da. Hva la han i at "situasjonen ble vanskelig" ?
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #14 Skrevet 9. juni 2017 Akkurat nå, HeltKnust skrev: Høres ut som min siste erfaring med en kvinne. Altså, hun som kastet inn håndkleet da. Hva la han i at "situasjonen ble vanskelig" ? Jeg fikk ikke noe mer forklaring (annet enn lovord om hvor flott jeg var). Han ga litt vage beskrivelser, de vanlige tingene som at det ikke føles rett osv. Jeg følte ikke for å presse på, selv om jeg egentlig døde etter å vite mer. For det første fordi vi ikke hadde datet lenge nok til at jeg følte jeg hadde rett på noen utredning, og for det andre fordi jeg ser det slik at folk skylder på magefølelsen når de ikke vil gi noe annet svar, eller ikke vet hva de vil si. Men jeg har til gode å oppleve å ha så mye felles, og så gode samtaler med noen andre. Analyserte situasjonen opp og ned i mente med min søster og hun sa at jeg måtte la det gå, og akseptere at dette er noe jeg ikke får svar på. Anonymkode: a253d...79f
SCW Skrevet 9. juni 2017 #15 Skrevet 9. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk ikke noe mer forklaring (annet enn lovord om hvor flott jeg var). Han ga litt vage beskrivelser, de vanlige tingene som at det ikke føles rett osv. Jeg følte ikke for å presse på, selv om jeg egentlig døde etter å vite mer. For det første fordi vi ikke hadde datet lenge nok til at jeg følte jeg hadde rett på noen utredning, og for det andre fordi jeg ser det slik at folk skylder på magefølelsen når de ikke vil gi noe annet svar, eller ikke vet hva de vil si. Men jeg har til gode å oppleve å ha så mye felles, og så gode samtaler med noen andre. Analyserte situasjonen opp og ned i mente med min søster og hun sa at jeg måtte la det gå, og akseptere at dette er noe jeg ikke får svar på. Anonymkode: a253d...79f Eksakt det samme her. Tror disse får "kalde føtter", rett og slett. De tror de er klar for noe, men føler friheten trues når det blir litt for mye. Singel for lenge eller de har ikke vært i et "godt" forhold over tid.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #16 Skrevet 9. juni 2017 1 minutt siden, HeltKnust skrev: Eksakt det samme her. Tror disse får "kalde føtter", rett og slett. De tror de er klar for noe, men føler friheten trues når det blir litt for mye. Singel for lenge eller de har ikke vært i et "godt" forhold over tid. Det er godt mulig. Denne fyren er langtidssingel - ingen player, men med veldig lite historikk også. Jeg kan godt identifisere meg med å få friheten "truet" da jeg er en selvstendig person selv. Men ikke i den grad at jeg ville droppet noen jeg hadde en så utrolig god match med. Men han er en unntaksperson på veldig mange områder. Det er vanskelig, men jeg ser jo hvordan bruk-og-kast-tankegangen "smitter". Jeg har jo ikke lyst til å investere meg noe særlig emosjonelt etter denne opplevelsen. Tanken på å finne en som virker fantastisk, for så å oppleve at de snur 180 grader etter kun et par dager, er skremmende. Anonymkode: a253d...79f
Gjest noe tilfeldig Skrevet 9. juni 2017 #17 Skrevet 9. juni 2017 Jeg er faktisk helt uenig med TS. Å primært være logisk, rasjonell, Planleggende/strategisk og tilnærmet kalkulativ - har blitt så vanlig i 2017, at det er nesten tragisk. De virkelig intense, Berg-og-dalbane, tatt av vinden- følelsene, fly-på-en-rosa-sky; er så som si ikke eksisterende. Ja; du kan risikere å bli såra, men du kan også risikere å ha opplevelser og følelser som overgår alt annet i livet. Slik kjærlighet er virkelig noe alle burde oppleve, som gjør livet verdt å leve. Hurra for hodestups forelskelse!
Gjest impressa Skrevet 9. juni 2017 #18 Skrevet 9. juni 2017 1 minutt siden, Raven.WritingDesk skrev: Jeg er faktisk helt uenig med TS. Å primært være logisk, rasjonell, Planleggende/strategisk og tilnærmet kalkulativ - har blitt så vanlig i 2017, at det er nesten tragisk. De virkelig intense, Berg-og-dalbane, tatt av vinden- følelsene, fly-på-en-rosa-sky; er så som si ikke eksisterende. Ja; du kan risikere å bli såra, men du kan også risikere å ha opplevelser og følelser som overgår alt annet i livet. Slik kjærlighet er virkelig noe alle burde oppleve, som gjør livet verdt å leve. Hurra for hodestups forelskelse! Takk! Så enig.
Aquaman Skrevet 9. juni 2017 #19 Skrevet 9. juni 2017 På 2017-6-7 den 16.34, AnonymBruker skrev: For meg er det blitt viktig nå å kartlegge både tro, politisk ståsted, visjoner for fremtiden, hvor mye de vektlegger ekteskap og f eks utroskap, osv underveis i eller helst en forelskelse, ikke vits å være forelsket i en man faktisk ikke kan fungere med i 40 år fremover. Anonymkode: 4f8cd...33d Alle sil jo si at de er imot utroskap.
Aquaman Skrevet 9. juni 2017 #20 Skrevet 9. juni 2017 (endret) 20 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev: Å primært være logisk, rasjonell, Planleggende/strategisk og tilnærmet kalkulativ - har blitt så vanlig i 2017, at det er nesten tragisk. Tror jeg aldri har møtt noen som har blitt sammen fordi de tenkte for logisk, rasjonelt, osv Derimot har jeg møtt mange som kun har valgt partner fordi de "hadde følelser". Endret 9. juni 2017 av Aquaman 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå