AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #1 Skrevet 7. juni 2017 Da jeg var liten samlet jeg på en kroninger. Jeg plukket opp alle jeg fant, vekslet med familie osv. Jeg har disse fortsatt samlet i flere norgesglass. Kan man veksle de inn i banken eller er det vare enkelte som gjør det? Er ca 5000 stk og jeg har dnb Anonymkode: d2ec1...4b7
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #2 Skrevet 7. juni 2017 Hvor gamle er de? Er de av den typen som er utgått? Om ikke så er det veksleautomater i mange banker. Om det er av den utgåtte typen ser det ut til at det er for sent. http://www.norges-bank.no/Sedler-og-mynter/Ugyldige-sedler-og-mynter/Retningslinjer-veksling-av-ugyldige-sedler-og-mynter/ Anonymkode: e5a98...e7b
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #3 Skrevet 7. juni 2017 Bankene har vekslingsautomater i sine lokaler. Men om du får vekslet så mye på en gang uten å betale gebyr selv om du setter pengene inn på egen konto og bruker egen bank må du snakke med banken om. Husk og på at penger "går ut på dato". De er vel litt tunge å drasse med seg og? (Mulig noen i banken og vil lure på om så mye mynt er tilegnet på lovlig vis.) Anonymkode: 7e319...d51
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #4 Skrevet 7. juni 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bankene har vekslingsautomater i sine lokaler. Men om du får vekslet så mye på en gang uten å betale gebyr selv om du setter pengene inn på egen konto og bruker egen bank må du snakke med banken om. Husk og på at penger "går ut på dato". De er vel litt tunge å drasse med seg og? (Mulig noen i banken og vil lure på om så mye mynt er tilegnet på lovlig vis.) Anonymkode: 7e319...d51 Jeg er ikke så gammel (22) så myntene er de somme som vi bruker i dag De er veldig tunge, så må ha to ekstra hender til å bære dem 🙈 Anonymkode: d2ec1...4b7
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #5 Skrevet 7. juni 2017 Kanskje du kan ta med litt av gangen (maks 1 000 kroner, kanskje?) og veksle inn? Eller du kan ta med kanskje tjue eller tretti kroner hver gand du skal til ein matbutikk eller noe, og spørre om dem kan veksles til 10-kroninger eller tjue-kroninger der. Hvis du har vekslet inn 1 000 kroner på denne måten så har du femti tjue-kroninger, eller hundre 10-kroninger. Men dette tar jo selvfølgelig litt tid da, og burde ikke gjøres ved lange køer i butikken! Anonymkode: 7fbc0...cb7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå