Gå til innhold

Press i magen under ribbein

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Den siste uken har jeg vært plaget av en ubehagelig trykkende følelse ca. en tre-fingersbredde under høyre ribbein. Det kan minne litt om at noen trykker på området over lengre tid. Dersom jeg trykker inn med fingrene kjennes det ømt ut. Er det noen som har opplevd lignende og vet noe som kan lindre? Jeg føler ikke helt jeg kan dra til legen da det ikke gjør direkte vondt, men er mer ekkelt. Kjedelig også å f.eks. få beskjed om at det bare er stramme muskler. Jeg har nemlig vondt på omtrent samme sted i ryggen, og det kjennes ut som en muskelknute, kanskje av at jeg anspenner meg eller lener meg over.

Anonymkode: 13679...7df

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den siste uken har jeg vært plaget av en ubehagelig trykkende følelse ca. en tre-fingersbredde under høyre ribbein. Det kan minne litt om at noen trykker på området over lengre tid. Dersom jeg trykker inn med fingrene kjennes det ømt ut. Er det noen som har opplevd lignende og vet noe som kan lindre? Jeg føler ikke helt jeg kan dra til legen da det ikke gjør direkte vondt, men er mer ekkelt. Kjedelig også å f.eks. få beskjed om at det bare er stramme muskler. Jeg har nemlig vondt på omtrent samme sted i ryggen, og det kjennes ut som en muskelknute, kanskje av at jeg anspenner meg eller lener meg over.

Anonymkode: 13679...7df

Under ribbenet, som i bak ribbenet eller 3 fingre fra underkant ribben som er nesten ved hoften? :klo: 

Det siste kan være tarmrelatert. Skvetter området unna om du trykker bestemt men forsiktig på det med flat hånd? Om tarmer "står" og det ikke er luft ville jeg latt en lege sjekket det opp.

Anonymkode: 3ce22...651

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...