vanskapning Skrevet 7. juni 2017 #1 Skrevet 7. juni 2017 Er det noe man kan gjøre for å hindre kraftige menstruasjonsblødninger? Jeg blør veldig mye de første dagene, har vært hos gynekolog og de har ikke funnet noe unormalt i alle fall. Jeg blir veldig svimmel og kvalm etterpå, og er generelt slapp og sliten ellers. Har fått påvist lavt jernlager, men det var ikke så lite at det burde ha innvirkningen på energien sa legen. Her kommer litt detaljer, så de som syns det er ekkelt bør slutte å lese De første dagene med blødninger bruker jeg rosa ob og truseinnlegg, og må skifte begge deler hver andre eller tredje time. Venter jeg tre timer er det som oftest blødd i gjennom. Også på natta bruker jeg rosa ob, og tykt nattbind, men må likevel opp minst en gang om natta for å skifte tampong. Sånn er det i 2-3 dager, og de siste 2-3 dagene blør det mindre, da kan jeg bruke en størrelse mindre på tamponger, og skifte kanskje hver 4. eller 5. time. Har bare vært hos mannlige leger om dette så har ikke forklart så detaljert x) Så lurte på om dette er vanlig? Og om dere har noen gode tips?
Mhmjadda Skrevet 7. juni 2017 #2 Skrevet 7. juni 2017 Høres normalt ut. Jeg har også kraftige blødninger, og må ofte ha et bind i tillegg til grønn ob Bruker Cyklokapron hvis jeg skal noe spesielt for å redusere blødningene, det fungerer fint
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå