AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #1 Skrevet 7. juni 2017 klokken er 04:20(Hehe), ligger i sengen og får ikke sove fordi jeg har ganske så kraftig pulsering i magen. Det ligger i midten av magen, rett under brystet(tror det er der magesekken ligger også). Har følt dette et par ganger før, spesielt de siste to ukene, etter jeg med et uhell klarte å stikke/slå meg selv der med en paraply. Det er så kraftig at jeg kjenner det dunke i overkroppen og jeg kan se selve slagene på magen. Det føles som om det er hjertet som ligger der. Banker bittelitt fortere enn vanlig. Har vært litt stresset i løpet av kvelden så tipper det har noe med det å gjøre, men dette er ikke noe jeg har opplevd før. Er også lettere kvalm. Veldig ubehagelig følelse alt i alt. Har tatt noen naturlige beroligende piller, men de har ikke dempet symptomene. Er det noen som vet hva dette kan være? Burde jeg være bekymret? Er nesten så jeg ikke tørr å legge meg til å sove.. Anonymkode: ce24b...db4
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #2 Skrevet 7. juni 2017 Jeg har sånn stadig vekk. Leamus eller magekatarr/syreproblematikk eller angst for eksempel, kan årsakene være. Anonymkode: dfe68...bb9
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #3 Skrevet 7. juni 2017 Dette høres ut som angst. Jeg kan også alltid se pulsen på min mage og det tror jeg de fleste kan. Når jeg ligger strak ut pulserer den hele veien fra de mellomgulvet der ribbeina går sammen og ned til rett under navlen. Spesielt rart er det jo heller ikke siden hovedpulsåren er på sitt feiteste nedover der til den deler seg i to greiner ut i beina. Anonymkode: c2aa5...a7a
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #4 Skrevet 7. juni 2017 Er du veldig slank? Jeg kan alltid se pulsen på magen min, slik som hun over skriver, men noen ganger blir den såpass intens at den dunker skikkelig og det blir veldig ubehagelig. Husk at en av hovedpulsårene ligger her, en av de kraftigste, den går fra hjertet og ned bak "magesekk området", så det du kjenner er bare pulsen i denne endestasjon godt. Det kan hende at du var litt ekstra dehydrert i natt, det gjør blodet mer viskøst og gjør ofte da at hjertet må jobbe hardere for å transportere blondt rundt i kroppen. Jeg regner med at det er dette som har skjedd med deg. Jeg får alltid slik publisering som du beskriver om jeg har drukket alt for lite og så ligger i sengen, gjerne om jeg er litt varm i tillegg. :D Anonymkode: f39e6...5be
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #5 Skrevet 7. juni 2017 Meg over, kvalmen kan også komme av dehydrering. For meg høres det egentlig så enkelt ut som at du trenger mer væske. Anonymkode: f39e6...5be
Simbyxor Skrevet 7. juni 2017 #6 Skrevet 7. juni 2017 Alt er angst! Nei, men seriøst, det er helt normalt. De fleste kan se det
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #7 Skrevet 7. juni 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: klokken er 04:20(Hehe), ligger i sengen og får ikke sove fordi jeg har ganske så kraftig pulsering i magen. Det ligger i midten av magen, rett under brystet(tror det er der magesekken ligger også). Har følt dette et par ganger før, spesielt de siste to ukene, etter jeg med et uhell klarte å stikke/slå meg selv der med en paraply. Det er så kraftig at jeg kjenner det dunke i overkroppen og jeg kan se selve slagene på magen. Det føles som om det er hjertet som ligger der. Banker bittelitt fortere enn vanlig. Har vært litt stresset i løpet av kvelden så tipper det har noe med det å gjøre, men dette er ikke noe jeg har opplevd før. Er også lettere kvalm. Veldig ubehagelig følelse alt i alt. Har tatt noen naturlige beroligende piller, men de har ikke dempet symptomene. Er det noen som vet hva dette kan være? Burde jeg være bekymret? Er nesten så jeg ikke tørr å legge meg til å sove.. Anonymkode: ce24b...db4 Begge deler er normalt å ha av og til, men begge deler er også symptomer på magekatarr (altså en betennelse i magen - ikke farlig). Jeg hadde pulsslag i hele fordøyelsessystemet den gangen jeg hadde magekatarr, og holdt på å gå fra konseptene. Kommer visstnok av betennelsestilstanden. Dersom du har magekatarr er å spise ofte, lite og "bland" (altså type kyllingsuppe, grøt, kokte grønnsaker og sånne ting) tipset. Går oftest over av seg selv. Anonymkode: 64f6e...29b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå