Grovmel Skrevet 6. juni 2017 #1 Skrevet 6. juni 2017 2 av disse terroristene i london hadde altså vært med å kriget i Syria for is. For så å dra tilbake til "hjemme"landet og leve livet i london. Er det ikke ett varsko her noen sted? Gjelder det samme i norge? Går disse løs? Vi vet at det er en flokk som har kommet tilbake til norge. Når noen velger å dra til syria og krige på team IS, hvorfor i huleste har de rett til å komme "hjem"? Ikke ta meg feil, jeg er ingen frp\ langt til høyre person. Jeg stemmer stort sett noe langt til venstre. Men hvorfor i alle dager skal folk på venstre siden forsvare disse individene, gang på gang? Deres ønske er jo å ta livet av alt man tror på i ett demokrati og venstre siden er satan i deres øyne. Hhvem er disse folkene som ønsker å beskytte folk som har store ønsker om å skade andre? Blir noe irritert kjenner jeg. 3
Gjest Jessica Skrevet 6. juni 2017 #2 Skrevet 6. juni 2017 Forhåpentligvis står pst klare på flyplassen og tar de direkte inn til avhør. Veldig uhyggelig tanke . De kan faktisk utføre grusomme angrep 😞
Example Skrevet 7. juni 2017 #3 Skrevet 7. juni 2017 Det har vist seg at det å vite hvem de er, det hjelper lite, for metodene de nå bruker har blitt så primitive at det nesten er umulig å stoppe, med mindre de bures inne. Angrepene har blitt så amatørmessige at det har blitt å kjøre varebiler og gå rundt med kniver. Vanskelig å stoppe en terrorist på frifot å få tilgang til å stjele en bil og få ta i en kniv. I utgangspunktet hadde jeg ikke trodd at Syria-farerne ville være en så stor risiko, fordi vi i de fleste tilfeller vet hvem de er, men nå er jeg mer skeptisk. Fordelen med Norge er heldigvis at vi er såpass få mennesker, og miljøene er mindre enn de er i de større landene i Europa. 2
Drizzt Skrevet 7. juni 2017 #4 Skrevet 7. juni 2017 6 timer siden, Example skrev: Det har vist seg at det å vite hvem de er, det hjelper lite, for metodene de nå bruker har blitt så primitive at det nesten er umulig å stoppe, med mindre de bures inne. Angrepene har blitt så amatørmessige at det har blitt å kjøre varebiler og gå rundt med kniver. Vanskelig å stoppe en terrorist på frifot å få tilgang til å stjele en bil og få ta i en kniv. I utgangspunktet hadde jeg ikke trodd at Syria-farerne ville være en så stor risiko, fordi vi i de fleste tilfeller vet hvem de er, men nå er jeg mer skeptisk. Fordelen med Norge er heldigvis at vi er såpass få mennesker, og miljøene er mindre enn de er i de større landene i Europa. Det hjelper lite å vite hvem de er på forhånd når man gjør ingenting for å stoppe dem fra å skade andre. Her har relevante myndigheter feilet fullstendig. De aller fleste av terroristene i Europa i den siste tiden har vært godt kjent for politiet og diverse spesielle enheter, men utrolig nok var det ingen som stoppet dem fra å drepe. Skuffende og en fallitterklæring i mine øyne. 2
Apis Skrevet 7. juni 2017 #5 Skrevet 7. juni 2017 Det har bekymret meg også i lang tid, Det var snakk om at det skulle bli ulovlig å krige for fremmede makter som var i opposisjon til Norske interesser, noen som vet hvordan det gikk med det forslaget? Jeg tenker at å krige for IS vil være det samme som de som kriget for tyske interesser under ww2 og slik sett burde bli dømt for landsvik, det kan jo godt tenkes de faktisk har kriget mot norske soldater der nede. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #6 Skrevet 7. juni 2017 IS-krigere og deres familier har reist fritt frem og tilbake mellom Europa og Syria i mange år. Flere IS krigere har reist hjem for medisinsk behandling eller hvile mellom slagene før de reiste ned igjen for å krige videre. Familiene har også reist hjem med jevne mellomrom for hvile, medisinsk behandling eller for å opprettholde trygdeytelser. Å tro at de som reiste brente alle broer med Europa er naivt. Å tro at sikkerhetstjenesten har mulighet eller ressurser til å holde kontroll med alle er naivt. Husk at de fleste offisielt reiser mellom Europa og Tyrkia. Ingenting mistenkelig med det. Så de aller aller fleste vil aldri havne i sikkerhetstjenestens søkelys. Anonymkode: 6c3aa...f21 4
Gjest Catalina Culès Skrevet 7. juni 2017 #7 Skrevet 7. juni 2017 Dette er veldig bekymringsfullt og ekstremt naivt. De skulle aldri få satt sine ben på Europeisk jord igjen
Dart Flavour Skrevet 7. juni 2017 #9 Skrevet 7. juni 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: IS-krigere og deres familier har reist fritt frem og tilbake mellom Europa og Syria i mange år. Flere IS krigere har reist hjem for medisinsk behandling eller hvile mellom slagene før de reiste ned igjen for å krige videre. Familiene har også reist hjem med jevne mellomrom for hvile, medisinsk behandling eller for å opprettholde trygdeytelser. Å tro at de som reiste brente alle broer med Europa er naivt. Å tro at sikkerhetstjenesten har mulighet eller ressurser til å holde kontroll med alle er naivt. Husk at de fleste offisielt reiser mellom Europa og Tyrkia. Ingenting mistenkelig med det. Så de aller aller fleste vil aldri havne i sikkerhetstjenestens søkelys. Anonymkode: 6c3aa...f21 Det stemmer ikke for Norge ihvertfall. Et stort flertall av norske statsborgere som sluttet seg til terrororganisasjonen IS er nå stein daue i Syria eller lever et miserabelt liv der. De som kom tilbake til Norge med halen mellom beina er fengslet eller er i varetekt i påvente av rettsak.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #10 Skrevet 7. juni 2017 3 timer siden, Dart Flavour skrev: Det stemmer ikke for Norge ihvertfall. Et stort flertall av norske statsborgere som sluttet seg til terrororganisasjonen IS er nå stein daue i Syria eller lever et miserabelt liv der. De som kom tilbake til Norge med halen mellom beina er fengslet eller er i varetekt i påvente av rettsak. Dette gjelder bare de man vet om og har kontroll på. Norske myndigheter har ikke kontroll over alle som reiser mellom Norge og Tyrkia. Anonymkode: 6c3aa...f21 3
fuglekvitter__ Skrevet 13. november 2017 #12 Skrevet 13. november 2017 (endret) På 7.6.2017 den 1.04, Grovmel skrev: 2 av disse terroristene i london hadde altså vært med å kriget i Syria for is. For så å dra tilbake til "hjemme"landet og leve livet i london. Er det ikke ett varsko her noen sted? Gjelder det samme i norge? Går disse løs? Vi vet at det er en flokk som har kommet tilbake til norge. Når noen velger å dra til syria og krige på team IS, hvorfor i huleste har de rett til å komme "hjem"? Ikke ta meg feil, jeg er ingen frp\ langt til høyre person. Jeg stemmer stort sett noe langt til venstre. Men hvorfor i alle dager skal folk på venstre siden forsvare disse individene, gang på gang? Deres ønske er jo å ta livet av alt man tror på i ett demokrati og venstre siden er satan i deres øyne. Hhvem er disse folkene som ønsker å beskytte folk som har store ønsker om å skade andre? Blir noe irritert kjenner jeg. Hvordan skal de leve livet i London (i vesten) etter å ha gjort noe sånt? De er heller ikke spesielt glad for terroren!! 🤔 Er London en fest for jihadister da eller? Det er ca tre jihadister i Norge men de sitter i fengsel. Regner da med han bitte lille mullaen med kjempe langt skjegg (han som alle trodde var Nissen). Det har stått i avisen om tre jenter i fra Somalia som dro til Syria for og krige/jihad. Tror ikke de kommer tilbake gitt. De er vel i slekt med søsteren til Osama Bin Laden eller noe sånt. 🤔 Håper ikke de går løs. Abaydulla (en slags jihadist) gikk løs en stund, dessverre. Endret 13. november 2017 av fuglekvitter__
fuglekvitter__ Skrevet 13. november 2017 #13 Skrevet 13. november 2017 (endret) På 7.6.2017 den 19.04, AnonymBruker skrev: Dette gjelder bare de man vet om og har kontroll på. Norske myndigheter har ikke kontroll over alle som reiser mellom Norge og Tyrkia. Anonymkode: 6c3aa...f21 Man vet jo om dem her i Norge. De er til sammen syv stk og tre av de bor ikke i Norge. De har ofret seg for Al-Qaida i Syria. Tyrkia er jo kjempe vestlige i følge seg selv og vil ikke ha terror de heller. Like lite som London vil ha det. Der ble dem lurt av Irak gitt. Endret 13. november 2017 av fuglekvitter__
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #14 Skrevet 13. november 2017 Tenk at hvis du ser noen som er brun, da må du alltid smile. Tenk om du er rasist? Best å smile... Smile smile smile, gå rundt og smile. Smile, smile smile. Smile smile smile. Og så er det ingen som vet om de klikker heller for de elsker å dra deg inn i forklaringsmodeller som.. Er patetiske..... som er uinteressant.... Veldig uinteressant. Forferdelig kjedelig, uinteressant, uinspirerende, ufascinerende, gørr, boring, trøttende... Treige er de og og trenger like mye energi som barnehagebarn fra omgivelser rundt seg. Anonymkode: 57253...a3d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå