Gjest Coolaid Skrevet 2. januar 2005 #1 Skrevet 2. januar 2005 Espen fra Tjukkholmen har jo flere ganger uttalt i media at han skal starte kurs for folk som vil ned i vekt. Dette skulle startes over nyttår.... Noen som vet noe om dette, hva det går ut på osv?
Gjest Anonymous Skrevet 3. januar 2005 #2 Skrevet 3. januar 2005 Hvis det er tilfelle vil jeg gjerne vite hva slags kvalifikasjoner han mener å ha for å holde slike kurs, bortsett fra at han har gått ned i vekt selv og vært på tv? Deltagerne viste jo tydelig selv til siste episode at de manglet mye kunnskap om kost og ernæring. At de greide å slanke seg selv er etter min mening ikke nok til å undervise andre. Hvordan skal han sette opp opplegget? Hva skal han gjøre når deltagerne vil ha svar på spørsmål, og han ikke har peiling? Slikt burde overlates til folk med kursing/utdannelse innen emnet.
Gjest Anonymous Skrevet 3. januar 2005 #3 Skrevet 3. januar 2005 Jeg søkte litt på nettet og fant bl.a dette: http://www.dagbladet.no/dinside/2004/11/18/414920.html Trekker derfor tilbake litt av kritikken min, siden han skal få hjelp fra folk som faktisk har peiling,bl.a han ene fra "Tjukkholmen". Men da skjønner jeg nesten ikke hva Espen selv gjør der.Hva er hans rolle? Gallionsfigur? Jeg synes dette minner om en litt billig måte å tjene penger på tv-suksessen sin på, jeg...
maki Skrevet 3. januar 2005 #4 Skrevet 3. januar 2005 han skal vel støtte, ganske mange som er blitt innspirert av han. Så skal vel vise at det er mulig på en måte
Gjest Anonymous Skrevet 3. januar 2005 #5 Skrevet 3. januar 2005 han skal vel støtte, ganske mange som er blitt innspirert av han. Så skal vel vise at det er mulig på en måte Men han har jo allerede vist at det er mulig..kan man ikke bare se gamle episoder av "tjukkholmen" på video?
Gjest Gjesta Skrevet 3. januar 2005 #6 Skrevet 3. januar 2005 Man skal melke alle ideer og kjendiser maks; tjene penger der det tjenes kan. Selv synes jeg kanskje ikke troverdigheten blir den største; jeg ville foretrukket fagfolk i en slik rolle.
Gjest Anonymous Skrevet 3. januar 2005 #7 Skrevet 3. januar 2005 Leste på nettet at hun Jeanette skal arrangere kurs.Også hun ved hjelp av han "veie-mannen" ( ) fra Tjukkholmen. Noen har skjønt hvor mye penger det ligger i slanke-markedet.. Seriøst, hvis vi får "Jeanette-Brød" eller "Espen-øl" kommer jeg til å krepere av latter..
aline Skrevet 3. januar 2005 #8 Skrevet 3. januar 2005 Espen kan jeg faktisk tro på at kan være en motivator for et slikt prosjekt, og det er vel det han tenker sin rolle som også, nettopp som en motivator for andre som er i hans situasjon! og dersom han ved dette prosjektet hjelper noen som er overvektige til å gå ned i vekt og bli sunnere, hva er i veien med det da? klart man kan fortelle disse menneskene at de sikkert ikke trenger å gå på kurset hans, de kan bare skaffe seg en ernæringsekspert og se på gamle episoder av Tjukkholmen, men jeg TROR kanskje ikke det funker når du faktisk trenger motivasjon og hjelp for å komme seg ned. at Jeanette skal gjøre det samme blir for dumt, da burde hun heller slått seg sammen med espen i tilfelle, for alene tror jeg ikke hun er en like stor inspirasjon eller motivasjon, dessuten så er det en ting når man er første mann som finner på ett prosjekt, å være andre og tredje funker liksom ikke like godt. men, for all del, om hun kan hjelpe noen som trenger det + tjene penger på det, så for all del.
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 3. januar 2005 #9 Skrevet 3. januar 2005 altså hun jeanette syns jeg er så mindre pen at hun hadde aldri motivert meg hvis jeg var tykk i allefall
Gjest Anonymous Skrevet 3. januar 2005 #10 Skrevet 3. januar 2005 altså hun jeanette syns jeg er så mindre pen at hun hadde aldri motivert meg hvis jeg var tykk i allefall Så du må være pen for å kunne inspirere folk for å gå ned i vekt- For noe tull- hvis ikke du er EKSREMT overfladisk da
Suzy Skrevet 3. januar 2005 #11 Skrevet 3. januar 2005 For noe tull- hvis ikke du er EKSTREMT overfladisk da Du så vel hvem som skrev det...?
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 3. januar 2005 #12 Skrevet 3. januar 2005 Så du må være pen for å kunne inspirere folk for å gå ned i vekt- For noe tull- hvis ikke du er EKSREMT overfladisk da Ja faktisk :o Det er en inspirasjonskilde det...
aline Skrevet 3. januar 2005 #13 Skrevet 3. januar 2005 Ja faktisk :o Det er en inspirasjonskilde det... for deg kanskje, men du er jo så perfekt allikevel at du trenger det jo ikke, så hva er da poenget? jeg er normal, jeg hadde ikke latt meg inspirere av ei slank lekker og superpen dame om jeg trengte å gå ned i vekt, ihvertfall så måtte ho hatt annen kunnskap og andre kvaliteter en slank og pen for å motivere meg!! jeg kunne mye lettere motiveres av f.eks espen, selv om han vel ikke er verdens slankeste eller modell.
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 3. januar 2005 #14 Skrevet 3. januar 2005 for deg kanskje, men du er jo så perfekt allikevel at du trenger det jo ikke, så hva er da poenget? jeg er normal, jeg hadde ikke latt meg inspirere av ei slank lekker og superpen dame om jeg trengte å gå ned i vekt, ihvertfall så måtte ho hatt annen kunnskap og andre kvaliteter en slank og pen for å motivere meg!! jeg kunne mye lettere motiveres av f.eks espen, selv om han vel ikke er verdens slankeste eller modell. Hvem sier jeg er perfekt? Ingen er perfekte vet du Og selvfølgelig må man ha andre kunnskaper enn å være slank og pen. Men jeanette er ikke akkuratt noe vidunder sånn på matfronten heller. Man så jo hvordan hun grafsa til seg mat når hun først hadde sjangsen. Kari jaqueson er ikke noe vidunder utseendet messig, men hun er i hvertfall fit. Og det hadde inspirert meg i allefall. En overvektig person blir jo helt dobbelt.
Gjest Melk Skrevet 3. januar 2005 #15 Skrevet 3. januar 2005 Jeg tror mange overvektige trenger oppnåelige mål innenfor rekkevidde. Og slikt sett kan disse være mer til hjelp og motivasjon enn supertrente Kari, som aldri har veid over 100 kg.
aline Skrevet 3. januar 2005 #16 Skrevet 3. januar 2005 jeanette hadde ikke motivert meg heller, men det har ingenting med hennes vakkerhet eller ikke å gjøre, men mer med kvatitetene hennes som du sikter til. Hun har ikke hatt den enorme livsstilsendringen som f.eks. espen har (det virket ihvertfall ikke slik). det er jo de som virkelig får til ting som inspirerer! uavhengig av pene eller ikke. Kari Jaqueson hadde fint kunnet inspirert og motivert meg også, hun er sprek hun ja.
Gjest Anonymous Skrevet 3. januar 2005 #17 Skrevet 3. januar 2005 Jeg synes både Espen og Jeanette virket lite flinke til å pushe og oppmuntre de andre i gruppa, så om de er de rette til å lede et slankeprogram er for meg noe tvilsomt. Måten de behandlet Kenneth på etter at han hadde syklet fra Bergen til Tjukkholmen var bare tragisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå