AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #1 Skrevet 6. juni 2017 Dette er egentlig bare et innfall jeg fikk, men lurer på om det er flere som var borte i denne krakken under fødsel og er det i det hele tatt noen som hadde noe nytte av den? Jeg var vel nær pressriene da jordmor kom bærende med denne lille merkelige krakken (var det et hull i midten på den?!) og foreslo at jeg skulle sitte på den med mannen min foran meg som støtte. Jeg skjønner at tanken bak er at barnet skal komme lenger ned i fødekanalen, men det føltes altså helt feil å huke seg ned på den bittelille krakken med heavy rier og det som er. Denne sitte på huk stillingen trodde jeg nesten skulle komme litt naturlig, noen kvinner føder jo sånn, men for meg føltes det nesten naturstridig Anonymkode: 64108...885
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #2 Skrevet 6. juni 2017 Fødekrakk? Det verste jeg har hørt om, får helt skrekk av bare å tenke på en slik stol! Anonymkode: 6c0b7...9e2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #3 Skrevet 6. juni 2017 Jeg brukte fødekrakk ved fødsel nr. 2. Helt genialt. Mannen satt bak meg i en lenestol, jeg hang på en måte over lårene hans med armene. Jordmor lå på gulvet og tok imot, hadde det vært opp til meg hadde nestemann også blitt født på den måten. Anonymkode: 9932f...dc2 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #4 Skrevet 7. juni 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg brukte fødekrakk ved fødsel nr. 2. Helt genialt. Mannen satt bak meg i en lenestol, jeg hang på en måte over lårene hans med armene. Jordmor lå på gulvet og tok imot, hadde det vært opp til meg hadde nestemann også blitt født på den måten. Anonymkode: 9932f...dc2 Jeg gjorde det på samme måte! Det var helt fantastisk jeg fikk nærhet og støtte fra mannen min på en ypperlig måte, samtidig som vi fikk brukt tygdekraften til hjelp. Skal gjøre det likt denne gangen også, hvis alt går bra. Anonymkode: 3b85b...f9e 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #5 Skrevet 7. juni 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg brukte fødekrakk ved fødsel nr. 2. Helt genialt. Mannen satt bak meg i en lenestol, jeg hang på en måte over lårene hans med armene. Jordmor lå på gulvet og tok imot, hadde det vært opp til meg hadde nestemann også blitt født på den måten. Anonymkode: 9932f...dc2 Jeg fødte også på fødekrakk på denne måten. Jeg var ikke helt overbevist når jordmor kom med den, og tenkte som brukeren lenger oppe at jeg aldri i verden skulle kunne klare å sette meg ned på den der tingen. Måtte også ha hjelp av jordmor og jordmorstudent som holdt meg i hver sin arm og "heiste" meg ned på krakken (hver gang jeg prøvde å bøye i hoftene kom det en ny ri, og babyen lå dessuten så langt nede at jeg rett og slett følte det var fysisk umulig å bøye hoftene nok til å klare å sette meg selv). Når jeg først hadde kommet meg ned på krakken, var den derimot helt gull. Jeg fikk støtte og nærhet fra samboer, håndtakene på siden av krakken var veldig gode å holde i når jeg presset, og jordmor hadde også god oversikt. Dette var min første fødsel, og ungen var ute på 18 minutters pressing. Anonymkode: 0e42d...2b3 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå