AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #1 Skrevet 6. juni 2017 Jeg har siden jeg var lita jente alltid hatt lyst til å en dag gifte meg med mannen med stor M. Den gang gikk det i store hvite prinsessekjoler, mange mennesker og magisk stemning. Typisk stort, hvitt (stivt) bryllup. I dag er drømmene annerledes. Jeg vil ha et så laid-back og avslappet bryllup som overhodet mulig, og jeg orker ikke noe stivpyntet, anstrengt og fisefint opplegg. Jeg vil at det skal være rom for å være et normalt menneske hvor stressfaktoren ikke er lik 100 dersom noe går litt skeis underveis. Vi blir typisk 40 gjester. Vi har begge liten familie, og vi vil kun be de nærmeste vennene og eventuelt daten/kjæresten til vennene. Vi har ikke lyst til å ha noe ekskludering og rangering av gjestene våre i form av "du kan komme på kaffe, du er heldig nok til å komme på middag" opplegg. Derfor har vi snakket om å droppe denne oppdelingen, og heller kjøre en stor bryllupsfest. Jeg har funnet det perfekte lokalet ved sjøen med stor terrasse og stor, flat gressplen. Inne er det bar, stort kjøkken, toaletter og store sitte/spiseområder. Mye uteområder. Jeg ønsker å gifte meg i mai eller juni, på en lørdag. Vigelsen skal bli gjort i den humanetiske retningen, ute med alle gjestene tilstedet på området hvor lokalet er. Etter vigelsen og før maten ønsker vi å suse avsted til en idyllisk plass i nærheten for brudebilder mens gjestene venter med noe godt i glasset og litt å spise på. Etterpå ønsker vi å gjøre noe så "teit" som å grille. Jeg vil derfor ha et eget partytelt ute på plenen hvor grillingen skal foregå, hvor alt tilbehør i form av alt mulig digg fra a-å vil stå inne. Etter maten vil jeg ha kakebord med forskjellig utvalg. Det vil være øl og vin til maten og til festen. Jeg har et par venninner som er svært drevne sangere, og tenker at jeg vil ha levende musikkinnslag iløpet av kvelden/dagen, og diverse morsomme leker. Alt i alt ønsker jeg egentlig en eneste stor grillfest med de menneskene jeg er glad i og ønsker og dele dagen med. Jeg vil kjøre kort, hvit sommerslig kjole, selvfølgelig med blomsterkrans. Det vil bli et lavbudsjettsbryllup og lokalet er allerede avklart at vi kan leie gratis. Fotograf hele dagen og til brudebilder er avklart (vi har en venns om er fotograf og vil gjøre dette gratis) Maten vil bli kjøpt inn og tilberedt og laget selv (har en far og et par venner som vil stille opp for å være grillmestere). I gave ønsker vi oss kun økonomisk bidrag, ikke noe servise fra tilbords eller vaser fra Kahler. Det store spørsmålet er vel hvor utradisjonelt er dette på en skala? Og er det sannsynlig å få det gjennomført? Er dette er bryllup du kunne likt å vært gjest i? Har du/dere noen tips til obs obs fallgruver og andre ting å tenke på med hensyn til gjestene? Anonymkode: dae31...22a 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #2 Skrevet 6. juni 2017 Jeg ville elsket å være gjest i et sånt bryllup! Vi gjorde det litt på samme måten, bare at vi hadde festen hjemme uka etter vielsen som var i utlandet. Vi leide partytelt som vi satte i sammenheng med garasjen, hadde bbq-tapas og kjempe uformell setting. Alle storkoste seg, har fått masse gode tilbakemeldinger etterpå. Synes absolutt du skal gå for dette! Eneste tipset er vel at grillmat kan være litt grisete, så greit at gjestene vet om det på forhånd og at det finnes mye salater og sånt også. Anonymkode: 7e30f...136 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #3 Skrevet 6. juni 2017 Syns det høres ut som et fint og bra bryllup, jeg. Så lenge du har mange nok som kan lage mat hele tiden slik at gjestene ikke sitter på tur og venter på maten sin. Det er kun grillingen jeg stille spørsmål ved, siden det ofte er mye venting på mat som skal bli ferdig. Det er ganske mye som skal grilles samtidig hvis 40 gjester skal spise seg mett. Og skal ikke faren og vennene dine spise? Stedet du forteller om høres helt magisk ut, og sånn kunne jeg tenkt meg selv også. Anonymkode: e63e1...11e 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #4 Skrevet 6. juni 2017 Min far arbeider i bedrift hvor han har mulighet for å leie to ganske massive griller til en slikk og ingenting så jeg tror at det med matlagingen skal gå fint. Man vil jo også starte med grillingen og legge ferdig kjøtt til sides i varmebeholdere og ha diverse "ventepølser." Poenget med denne settingen er egentlig at folkene skal gå litt etter litt, det er jo kun i starten det kan bli litt proppa, men jeg tror det skal gå greit. De rullerer på grillingen slik at alle får spist. Tenkte å grille en stund, da det er utrolig deilig å mingle og småspise et par timer (syntes jeg da) Vi er en ganske god gjeng, så jeg tror ikke det blir så mange sure miner dersom noen føler de må vente litt ekstra på akkurat det og det kjøttstykket. Plassen er nydelig i skjærgården på sørlandet. Det vil stå i invitasjonene at de må kle seg til grillfest! Anonymkode: dae31...22a 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #5 Skrevet 6. juni 2017 Og jeg må ikke glemme! Ut over natten vil jeg ha et digert bål nede på stranden (stranden er langt ned, ikke brannfare, må sjekke om det er mulig dog) og skal servere pinnebrød. Mot slutten vil jeg ha litt cumbaya stemning over det hele, men min far som er ekspert på å parodiere øystein sunde på gitar. Anonymkode: dae31...22a
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #6 Skrevet 6. juni 2017 FOR ET BRYLLUP! Go for it! Skal selv ha noe lignende i Italia, med bare de nærmeste (40-45stk). Vi har leid en utrolig vakker plass ved sjøen en hel uke, hvor vi skal ha en grillfest/cocktailparty dagen før dagen og på dagen skal vi ha en symbolsk vielse med nydelig utsikt utover sjøen, med masse god mat (fem-retters) og drikke senere. Elsker litt sånne utradisjonelle, ikke så veldig stive og fisefine bryllup! Anonymkode: 7c4cd...95f 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #7 Skrevet 6. juni 2017 Så gøy å høre at jeg ikke er den enste som tenker i den retningen! Jeg sliter tidvis med litt angst også, så jeg tror dette vil være midt i blinken. Jeg ønsker at gjestene skal få mingle fritt, og ikke presses sammen på et bord med folk de ikke er komfortable med, derfor vil jeg ikke ha bordplasseringer heller. Spis inne/ute, gjør hva du vil, kos deg og nyt den forhåpentligvis solfylte dagen. Dette er ikke for å feire dagen i guds øye med tilhørende uskrevne normer og regler, men en gjeng kule folk som samles for å feire kjærligheten og samholdet. Kom når du vil, gå når du vil! Drikk, ikke drikk. Jeg vil at hver og en av gjestene skal føle seg velkomne og komfortable. Derfor blir det også lite bryllup med kun de vi faktisk omgåes til vanlig. Hadde lett kjørt utenlandsbryllup, men det har vi ikke økonomi til. Da får jeg bruke det skjærgården på sørlandet har å by på, og bruke det man har. "Man taver det man haver" er det ikke det de sier? Anonymkode: dae31...22a 2
Minlillesky Skrevet 6. juni 2017 #8 Skrevet 6. juni 2017 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har siden jeg var lita jente alltid hatt lyst til å en dag gifte meg med mannen med stor M. Den gang gikk det i store hvite prinsessekjoler, mange mennesker og magisk stemning. Typisk stort, hvitt (stivt) bryllup. I dag er drømmene annerledes. Jeg vil ha et så laid-back og avslappet bryllup som overhodet mulig, og jeg orker ikke noe stivpyntet, anstrengt og fisefint opplegg. Jeg vil at det skal være rom for å være et normalt menneske hvor stressfaktoren ikke er lik 100 dersom noe går litt skeis underveis. Vi blir typisk 40 gjester. Vi har begge liten familie, og vi vil kun be de nærmeste vennene og eventuelt daten/kjæresten til vennene. Vi har ikke lyst til å ha noe ekskludering og rangering av gjestene våre i form av "du kan komme på kaffe, du er heldig nok til å komme på middag" opplegg. Derfor har vi snakket om å droppe denne oppdelingen, og heller kjøre en stor bryllupsfest. Jeg har funnet det perfekte lokalet ved sjøen med stor terrasse og stor, flat gressplen. Inne er det bar, stort kjøkken, toaletter og store sitte/spiseområder. Mye uteområder. Jeg ønsker å gifte meg i mai eller juni, på en lørdag. Vigelsen skal bli gjort i den humanetiske retningen, ute med alle gjestene tilstedet på området hvor lokalet er. Etter vigelsen og før maten ønsker vi å suse avsted til en idyllisk plass i nærheten for brudebilder mens gjestene venter med noe godt i glasset og litt å spise på. Etterpå ønsker vi å gjøre noe så "teit" som å grille. Jeg vil derfor ha et eget partytelt ute på plenen hvor grillingen skal foregå, hvor alt tilbehør i form av alt mulig digg fra a-å vil stå inne. Etter maten vil jeg ha kakebord med forskjellig utvalg. Det vil være øl og vin til maten og til festen. Jeg har et par venninner som er svært drevne sangere, og tenker at jeg vil ha levende musikkinnslag iløpet av kvelden/dagen, og diverse morsomme leker. Alt i alt ønsker jeg egentlig en eneste stor grillfest med de menneskene jeg er glad i og ønsker og dele dagen med. Jeg vil kjøre kort, hvit sommerslig kjole, selvfølgelig med blomsterkrans. Det vil bli et lavbudsjettsbryllup og lokalet er allerede avklart at vi kan leie gratis. Fotograf hele dagen og til brudebilder er avklart (vi har en venns om er fotograf og vil gjøre dette gratis) Maten vil bli kjøpt inn og tilberedt og laget selv (har en far og et par venner som vil stille opp for å være grillmestere). I gave ønsker vi oss kun økonomisk bidrag, ikke noe servise fra tilbords eller vaser fra Kahler. Det store spørsmålet er vel hvor utradisjonelt er dette på en skala? Og er det sannsynlig å få det gjennomført? Er dette er bryllup du kunne likt å vært gjest i? Har du/dere noen tips til obs obs fallgruver og andre ting å tenke på med hensyn til gjestene? Anonymkode: dae31...22a Drømmebryllupet mitt dette! Dette er gjennomførbart. Ønsker dere det sånn, så skal det bli sånn. Virker som du har tenkt på alt egentlig. Spesielt med grilling utendørs. Været kan fort endre seg, så partytelt er et stort pluss. Kanskje ha pledd (billige pledd fra europris) liggende på hver stol ute eller i en kurv tilgjengelig? Så hver gjest har sitt pledd i tilfelle det blir kjølig? Et sånt bryllup blir mer og mer vanlig. Spesielt i USA er det vanlig med et sånt bryllup. Ikke tradisjonelt kanskje, men bryllupet skal handle om brudeparet. Det er brudeparet som skal bestemme hvordan de ønsker å feire dagen sin, tradisjonell eller ei. Ikke høre på gjestenes meninger osv.. Jeg hadde stortrivdes som gjest i ditt bryllup, og når min tid forhåpentligvis kommer til giftemål, skal jeg feire på lignende måte med grilling ute osv Rolig fest med de nærmeste. Ingen kaffegjester osv...alle som blir bedt er hjertelig velkommen til å bli med på feiringen fra start til slutt 1
Minlillesky Skrevet 6. juni 2017 #9 Skrevet 6. juni 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så gøy å høre at jeg ikke er den enste som tenker i den retningen! Jeg sliter tidvis med litt angst også, så jeg tror dette vil være midt i blinken. Jeg ønsker at gjestene skal få mingle fritt, og ikke presses sammen på et bord med folk de ikke er komfortable med, derfor vil jeg ikke ha bordplasseringer heller. Spis inne/ute, gjør hva du vil, kos deg og nyt den forhåpentligvis solfylte dagen. Dette er ikke for å feire dagen i guds øye med tilhørende uskrevne normer og regler, men en gjeng kule folk som samles for å feire kjærligheten og samholdet. Kom når du vil, gå når du vil! Drikk, ikke drikk. Jeg vil at hver og en av gjestene skal føle seg velkomne og komfortable. Derfor blir det også lite bryllup med kun de vi faktisk omgåes til vanlig. Hadde lett kjørt utenlandsbryllup, men det har vi ikke økonomi til. Da får jeg bruke det skjærgården på sørlandet har å by på, og bruke det man har. "Man taver det man haver" er det ikke det de sier? Anonymkode: dae31...22a Man må ikke til utlandet for å ha en storslått feiring Norge har så utrolig mye å by på! Og det blir deres (brudeparets) spesielle, personlige feiring. Ingenting slår det! 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #10 Skrevet 6. juni 2017 Akkurat nå, Minlillesky skrev: Drømmebryllupet mitt dette! Dette er gjennomførbart. Ønsker dere det sånn, så skal det bli sånn. Virker som du har tenkt på alt egentlig. Spesielt med grilling utendørs. Været kan fort endre seg, så partytelt er et stort pluss. Kanskje ha pledd (billige pledd fra europris) liggende på hver stol ute eller i en kurv tilgjengelig? Så hver gjest har sitt pledd i tilfelle det blir kjølig? Et sånt bryllup blir mer og mer vanlig. Spesielt i USA er det vanlig med et sånt bryllup. Ikke tradisjonelt kanskje, men bryllupet skal handle om brudeparet. Det er brudeparet som skal bestemme hvordan de ønsker å feire dagen sin, tradisjonell eller ei. Ikke høre på gjestenes meninger osv.. Jeg hadde stortrivdes som gjest i ditt bryllup, og når min tid forhåpentligvis kommer til giftemål, skal jeg feire på lignende måte med grilling ute osv Rolig fest med de nærmeste. Ingen kaffegjester osv...alle som blir bedt er hjertelig velkommen til å bli med på feiringen fra start til slutt Dette! Godt tips dette med pledd, det hadde vært fort gjort å glemme. Kjekt å ha til pinnebrød-grillingen og øystein sunde parodieringen senere også Anonymkode: dae31...22a
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #11 Skrevet 6. juni 2017 Jeg med hjemmefester igjen: Vårt bryllup ble dog ikke akkurat så billig som vi tenkte først, men så hadde vi kostnader som det høres ut som dere har minimert. Partytelt, mat, leie av bord og stoler og varmelamper, dekor, duker, drikke, snacks ++ så ballet det i grunn ganske på seg. Anonymkode: 7e30f...136
kisskissbangbang Skrevet 6. juni 2017 #12 Skrevet 6. juni 2017 Det høres ut som et fantastisk bryllup, jeg hadde elsket å delta i et sånt!
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #14 Skrevet 6. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg med hjemmefester igjen: Vårt bryllup ble dog ikke akkurat så billig som vi tenkte først, men så hadde vi kostnader som det høres ut som dere har minimert. Partytelt, mat, leie av bord og stoler og varmelamper, dekor, duker, drikke, snacks ++ så ballet det i grunn ganske på seg. Anonymkode: 7e30f...136 Vi har ikke mer enn 50 k å bruke på dette, så vi må skrenke inn på alt som kan skrenkes inn og bruke de ressursene vi har for hånd i form av venner og familiemedlemmer med diverse egenskaper Til nå blir maten og alkoholen den største posten. Lokale og fotograf er ofte grisedyrt, men begge disse får vi gratis. Vi slipper å betale "grillkokkene" og vi skal ikke ha noen servitører heller. Hva er det som koster? Følte jeg hadde glemt noe. Anonymkode: dae31...22a
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #15 Skrevet 6. juni 2017 Alt av stoler, bord og servise er det nok i massevis av i lokalet. Anonymkode: dae31...22a
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #16 Skrevet 7. juni 2017 Høres ut som beste bryllupsfest noensinne! 😁 Anonymkode: f0bf3...263 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #17 Skrevet 7. juni 2017 Åh så kult! Skjønner jo nå at det er dette vi med sikkerhet må gå for. Tusen takk for all positivitet! Anonymkode: dae31...22a
Vera Skrevet 7. juni 2017 #18 Skrevet 7. juni 2017 Dette høres magisk ut Hvordan gjør dere det hvis det blir regn? Husk å informere alle gjestene om at det blir utendørs hele kvelden. Kjipt å fryse mange timer i strekk Ellers, go for it!
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #19 Skrevet 7. juni 2017 Der beskrev du drømmebryllupet mitt. Er akkurat slik jeg vil ha det også. Synes dere skal kjøre på, for det høres ut som du har alt planlagt. Bare husk: grillmat kan være salt, gjestene blir tørste, litt mer alkohol enn planlagt, og fyllegrillmat blir da et mekka. Husk nok grillmat hvertfall! Anonymkode: 124d9...7c6 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #20 Skrevet 7. juni 2017 Bare ikke utnytt dine venner alt for mye. Har vært i mange brylluper, værste jeg har vært med på er når jeg ble invitert til kaffen og endte opp med å stå i oppvasken hele kvelden fordi det var så mye brudeparet ikke hadde tenkt på selv. (Var maks sliten etter å ha jobbet hele dagen og så "jobbet" jeg hele kvelden også) Anonymkode: 57d36...286 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå