AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #21 Skrevet 11. juni 2017 På 6/6/2017 den 19.38, AnonymBruker skrev: Nå er det slik at bf plutselig vil kreve at jeg dekker halvparten av reiseutgiftene til han. Jeg bor ved skolen til vår datter. Han henter og leverer på skole og SFO i sin uke på vei til og fra jobben. Han bor 10 min fra meg og skolen. Men det er han som har flyttet vekk. Er dette riktig? Anonymkode: 0a7cb...059 Det skal vel ikke du betale. Vi har også 50/50, og jeg bor i gåavstand, mens han har 15-20min å kjøre. Ikke mitt problem. Enten får han ta sitt ansvar, ellers får jeg ta barnet 100%. Anonymkode: 09c83...1a0 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #22 Skrevet 11. juni 2017 Barnet har krav på skoleskyss detsom det er mer enn 4 km (2km hvis 1.klassing) fra hjem til skole. Anonymkode: e1a36...2cf 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #23 Skrevet 11. juni 2017 På 6.6.2017 den 13.58, Peter007 skrev: Dere skal dele reiseutgifter. Det skal også gjøres ved samvær og bosted. Det er ikke noe spesielt nytt dette. Ved samvær bosted deles reiseutgifter etter intekts-brøk. Det kan betales nettobidrag ved delt bosted om intekter er forskjellig. Reiseutgifter ville det være naturlig å dele likt. https://www.regjeringen.no/globalassets/upload/bld/reisekostnader/reisekostnader.pdf Brosjyren kan ikke brukes ved delt bosted. Da ingen av foreldrene har samvær. Det spiller ingen rolle hvem som flytter og hvor langt. Altså, synes de som avtaler delt bosted bør ha råd til det. Har de ikke råd så får den ene forelderen ha eneansvar. Anonymkode: 5ccd2...462
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #24 Skrevet 12. juni 2017 Har faren valgt 50/50 slik at han må ikke betale bidrag står han for konsekvensene av valget. Bare si at han kan gjerne prøve å få dette gjennom FVK men om det er vanskelig for han å betale HANS egen utgifter på hans uken kan du gjerne ha mer samvær. Anonymkode: c0f8a...3aa 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #25 Skrevet 12. juni 2017 Altså ber far deg om at du skal betale for at han skal hente sitt eget barn på skolen/sfo i sin uke? Selvfølgelig må han selv betale for den lille kjøreturen, hvorfor lage bråk av dette da. Men bare et spørsmål om noe annet egentlig. Bor far mer enn 4 km fra skolen? Anonymkode: c1593...a7f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå