AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #1 Skrevet 6. juni 2017 Hei, har akkurat fått de nye turnusene på jobb, jeg er alenemor til en på 3 år.. Det viser seg at jeg har jobb fra lillejulaften og til og med nyttårsaften, julaften og 1juledag jobber jeg fra 08.00-22.00.. Jeg nevnte dette til sjefen og hun sa at det er dårlige muligheter for meg for å bytte med noen.. Burde de ikke tatt litt hensyn mtp at jeg er alene med barnet? Anonymkode: 7d00b...b93 1
Gjest Catalina Culès Skrevet 6. juni 2017 #2 Skrevet 6. juni 2017 Tror du at du er den eneste som må jobbe i jula!?!
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #3 Skrevet 6. juni 2017 Dette viste du om når du søker sånn jobb. Du må regne med at du må jobbe på slike dager. Eller viste du ikke det? Det fins en evighetstråd om dette fra før. Anonymkode: 70f6e...a08 24
altflyter Skrevet 6. juni 2017 #4 Skrevet 6. juni 2017 Huff. Du må være ny her... Er mange tråder om dette. Dessverre så er det slik i visse yrker at NOEN må være på jobb på kjipe dager. Om man skal fritas fra kjedelige vakter bare fordi man har barn, så betyr det at dem uten barn aldri vil få fri til å feire noe som helst med sin familie. Er det mer rettferdig syntes du? Du har heldigvis god tid til å planlegge og finne løsninger når du vet det allerede nå 39
Tvist Skrevet 6. juni 2017 #5 Skrevet 6. juni 2017 Dette temaet var oppe før jul. Du har god tid til å finne løsninger. 7
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #6 Skrevet 6. juni 2017 Det er ikke verre for deg enn andre. I min jobb har jeg jobbet eks de 7 siste påsker. Jeg har min eldre syke mor i jul. Hun må være alene når jeg jobber Anonymkode: 70f6e...a08 7
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #7 Skrevet 6. juni 2017 Kan du ikke spørre noen om de kunne tenke seg å bytte likevel? Både min mor og svigermor jobber turnus. Vet at begge har tilbydd seg å ta jobber på slike tidspunkt siden de synes det er viktigere at de med små barn får være hjemme enn at de som har voksne barn er det. Har også hørt at de stedene der det jobber muslimer, tilbyr de seg ofte å ta over slike vakter. Skader ikke å spørre Anonymkode: 2f1f0...c9d 4
altflyter Skrevet 6. juni 2017 #8 Skrevet 6. juni 2017 Akkurat nå, Tvist skrev: Dette temaet var oppe før jul. Du har god tid til å finne løsninger. Tenkte du på samme tråd som meg? 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #9 Skrevet 6. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan du ikke spørre noen om de kunne tenke seg å bytte likevel? Både min mor og svigermor jobber turnus. Vet at begge har tilbydd seg å ta jobber på slike tidspunkt siden de synes det er viktigere at de med små barn får være hjemme enn at de som har voksne barn er det. Har også hørt at de stedene der det jobber muslimer, tilbyr de seg ofte å ta over slike vakter. Skader ikke å spørre Anonymkode: 2f1f0...c9d At de selv som har voksne barn er det skulle det stå Anonymkode: 2f1f0...c9d
Tvist Skrevet 6. juni 2017 #10 Skrevet 6. juni 2017 2 minutter siden, altflyter skrev: Tenkte du på samme tråd som meg? Jepp. Og den provoserte mange.
Gjest Regn Skrevet 6. juni 2017 #11 Skrevet 6. juni 2017 Jeg forstår ikke slike tråder. Alle må bytte på og ta sin del av byrden. Slik er sånne jobber.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #12 Skrevet 6. juni 2017 Nei de trenger ikke å ta hensyn til det. Det er opp til deg å finne barnepass av noe slag. Alle må ta sin tur i jula og andre helligdager. Anonymkode: 240ab...7fe 10
estrella Skrevet 6. juni 2017 #13 Skrevet 6. juni 2017 Nei. Ja, det er kjipt, men det er nå sånn at du tok den utdannelsen og den jobben. Det er ikke mer rettferdig at andre må jobbe hele jula, fordi du har unge. Den ungen er ikke andre sitt "problem". Neste gang er du som har fri og andre må jobbe. 10
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #14 Skrevet 6. juni 2017 Så fint at du fikk vite det så god tid i forveien, TS, for da har du god tid på deg til å finne noen som kan være sammen med barnet ditt når du jobber. Anonymkode: 3e1d5...edc 22
altflyter Skrevet 6. juni 2017 #15 Skrevet 6. juni 2017 4 minutter siden, Regn skrev: Jeg forstår ikke slike tråder. Alle må bytte på og ta sin del av byrden. Slik er sånne jobber. Mange barneforeldre føler de burde komme foran fordi de har barn.. Jeg sier ikke at TS nødvendigvis er som mine gamle kolleger, men jeg ble lei av å stille opp og å ta alt av kjipe vakter for foreldre som ikke en gang klarte å lire av seg et takk. Jeg var jo barnløs må vite, derfor måtte det jo betyr at jeg ikke gikk glipp av noe i jul og andre høytider.... Alle høytider på kloden er tross alt ene og alene for foreldre og deres avkom. Gud forby at en voksen og barnløs skulle våge å glede seg til jul 29
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #16 Skrevet 6. juni 2017 Kanskje på tide å bytte jobb dersom ikke turnusen passer for deg og hverdagen din. Anonymkode: 3909a...501 12
Gjest Regn Skrevet 6. juni 2017 #17 Skrevet 6. juni 2017 1 minutt siden, altflyter skrev: Mange barneforeldre føler de burde komme foran fordi de har barn.. Jeg sier ikke at TS nødvendigvis er som mine gamle kolleger, men jeg ble lei av å stille opp og å ta alt av kjipe vakter for foreldre som ikke en gang klarte å lire av seg et takk. Jeg var jo barnløs må vite, derfor måtte det jo betyr at jeg ikke gikk glipp av noe i jul og andre høytider.... Alle høytider på kloden er tross alt ene og alene for foreldre og deres avkom. Gud forby at en voksen og barnløs skulle våge å glede seg til jul Kjenner meg igjen. Sukk.
skruf Skrevet 6. juni 2017 #18 Skrevet 6. juni 2017 (endret) Det er vel julaften som er mest viktig for deg og barnet ditt, ikke første juledag (hvis du har noen som kan være sammen med barnet). Du har egentlig 3 valg: Forsøk å bytte bort vakten på julaften. Da bør byttet være bra for den du bytter med. F.eks hvis det er en som er uten barn og har lyst å feste nyttårsaften, tilby deg å bytte julaften mot nyttårsaften, gjerne 1 nyttårsdag også sånn at den som har festet får sove lenge. Skaff barnevakt til barnet, kanskje barnet kan feire sammen med foreldrene dine eller annen familie. Kan barnet være hos faren sin? Ta barnet med på jobb. Dette kommer an på hvilken jobb du har. Heldigvis så er det lenge til jul, og du har god tid på deg til å løse denne kabalen. Endret 6. juni 2017 av skruf 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #19 Skrevet 6. juni 2017 Dette blir underholdende! :D Anonymkode: 017e0...b6f
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #20 Skrevet 6. juni 2017 Sånn går det når man får barn uten å passe på... Anonymkode: 8529a...5df 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå