Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I går hadde jeg ganske kraftig diaré. Tror det kom av noe dårlig mat på McDonald's. Men uansett, varte i 4-5 timer, hadde veldig vondt i magen men fikk ikke til å bæsje, etter noen timer løsnet det og jeg "tissa med rumpa" nærmest. Roet seg etter noen runder på do og magen gjorde mindre vondt når alt var ute. 

Men nå satte jeg meg på do, trodde jeg bæsjet et par bittesmå kuler men det var blod. Ser ut som mensen egentlig. 

Kommer det av at jeg kanskje har fått sår etter diaré i går? Er litt rar i magen men ikke vondt. Den bobler på en måte. Skal til legen på torsdag så har det ikke gitt seg da så tar jeg med avførings prøve.. 

Anonymkode: 8965d...7ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Magesår?

Kom deg til lege, ja!

Endret av Jerry Lee
Skrevet

Ja jeg ville kommet meg til lege asap. 

AnonymBruker
Skrevet

Mørkt eller lyst blod? Mørkt blod tyder på at det kommer fra lenger opp i systemet, lyst blod kommer gjerne fra endetarmen og kan være alt fra en rift til sprukken hemoride :) 

Anonymkode: 9497b...298

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Best du tar deg  en tur til legen.

Gjest Axl Rose
Skrevet

Det er så urenslig på McDonald's så anbefaler og ikke spise der!! 

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mørkt eller lyst blod? Mørkt blod tyder på at det kommer fra lenger opp i systemet, lyst blod kommer gjerne fra endetarmen og kan være alt fra en rift til sprukken hemoride :) 

Anonymkode: 9497b...298

Det er ikke veldig mørkt, litt lyst som ferskt mensenblod 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Jerry Lee skrev:

Magesår?

Kom deg til lege, ja!

Men har ikke ferskt blod ut av rumpa ved magesår. 

Siden det var ferskt blod (om jeg forstod deg rett) er det mest sannsynlig rifter, enten i tarmen eller endetarmsåpningen. Det er plagsomt men ikke farlig. Ta det opp med legen på torsdag. 

Ved svart blod tyder det på at man har blødd i magesekken eller tidlig i tarmen og dette kan være mer faretruende enn hvis man blør ved endetarmsåpningen. Kommer det blod på papiret når du tørker deg? 

Anonymkode: 4fa5a...0f7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville absolutt ikke trodd det var magesår basert på ferskt blod i endetarmen. Blod fra magesekken ville ikke fremdeles vært lyst og ferskt innen det kom til endetarmen. Hvis diareen har gått over og det hele kommer fra matforgifting er det nok kun matforgiftning som feiler deg, til tross for blodet. Pass på å få i deg nok salt og vann, ellers er det jo ingen behandling mot matforgiftning siden det går over av seg selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ha begynnende magesår, det har jeg hatt tidligere. Les tråden om "sliter med kvalme". Jeg bæsje blod, i begynnelsen bare lyst blod,etterhvert ble det mer. Hadde hemoroider i tilegg til magesår, dra til lege og be om å få svelge slangen, og slangen opp der bak.

Anonymkode: b6457...df9

AnonymBruker
Skrevet

Mest sannsynlig har du hemoroider som har sprukket. Skjer ofte ved diaré eller veldig hard mage, men fint at du skal til legen. 

Anonymkode: d84de...354

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men har ikke ferskt blod ut av rumpa ved magesår. 

Siden det var ferskt blod (om jeg forstod deg rett) er det mest sannsynlig rifter, enten i tarmen eller endetarmsåpningen. Det er plagsomt men ikke farlig. Ta det opp med legen på torsdag. 

Ved svart blod tyder det på at man har blødd i magesekken eller tidlig i tarmen og dette kan være mer faretruende enn hvis man blør ved endetarmsåpningen. Kommer det blod på papiret når du tørker deg? 

Ja kom blod når jeg tørket meg. Trodde først det var mensen men det kom ikke derfra :P

Var overhode ikke sort blod. Har ikke vært mer på do så veit ikke om det har gitt seg. 

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja kom blod når jeg tørket meg. Trodde først det var mensen men det kom ikke derfra :P

Var overhode ikke sort blod. Har ikke vært mer på do så veit ikke om det har gitt seg. 

Hvis du samtidig var SÅR når du tørket deg høres det mest ut som rifter i endetarmsåpningene eller hemorioder. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...