AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #1 Skrevet 6. juni 2017 Kjæresten og jeg skal på teltturferie i sommer, ca 2 uker med bil og telt i Lofoten og Vesterålen. Vi har også anledning til å bruke et sommerhus der, slik at vi får en avveksling fra teltet. Lurer på om noen har noe tips angående ting vi burde ta med på denne turen? Vi har et romslig telt og soveposer, og skal gå til innkjøp av liggeunderlag. Når det gjelder sistnevnte er det vel mulig å få kjøpt noe som ikke går så utover ryggen? Vi kommer til å ha med primus slik at vi kan lage mat på det, noe spesielt vi må tenke på i forhold til utstyr til dette? Takker for alle innspill Anonymkode: c5ad6...74f
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #2 Skrevet 6. juni 2017 Hvis det er sånn at dere skal kjøre rundt og vekt ikke er så viktig, ville jeg kjøpt en av de oppblåsbare madrassene som selges på Biltema mye mer behagelig! Husk å kjøpe en pumpe også Anonymkode: bd80d...627 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #3 Skrevet 6. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det er sånn at dere skal kjøre rundt og vekt ikke er så viktig, ville jeg kjøpt en av de oppblåsbare madrassene som selges på Biltema mye mer behagelig! Husk å kjøpe en pumpe også Anonymkode: bd80d...627 Enig med dette, MEN ta med liggeunderlag i tillegg. Det er to grunner til dette: 1. Muligheten for at det går hull på en oppblåsbar madrass er absolutt tilstede. 2. De oppblåsbare madrassene fra Biltema har null varmeisolasjon. Man kjenner derfor kulda fra bakken veldig godt. Å legge et vanlig, varmeisolerende liggeunderlag enten under eller oppå den oppblåsbare madrassen gjør at du ikke blir kald fra undersiden. Jeg snakker av erfaring, da jeg også har teltet på biltur i Lofoten med en slik madrass. Det ble kaldt på natten selv om midnattsola skinte på teltduken! Alternativt skaffer du deg dunfylt oppblåsbart underlag, men de som får gode testresultater koster altså flesk, og mere til. Anonymkode: 6b0f9...dd6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #4 Skrevet 6. juni 2017 Tenker dere på disse Index velour-madrassene? Tusen takk for tips, setter pris på alt jeg kan få siden ingen av oss har så stor erfaring med teltferier. Hilsen ts Anonymkode: c5ad6...74f
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #5 Skrevet 7. juni 2017 Har vært på biltur med telt, og hadde veldig stor glede av kjøleboks som kobles til 12v- uttaket i bilen- da holdt maten seg ganske bra. En liten reisegrill er også kjekt- og nok varme klær, det er ikke alltid varmt i Norge oå sommeren. Anonymkode: 36b2a...f13
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå