Gå til innhold

Hjertebank i 2,5 år

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I 2,5 år har jeg hatt en slags hjertebank. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det bedre egentlig. Jeg føler pulsen er høy, men den ligger stort sett innenfor normalen.

Dette dukket opp ved nyttår 2015, etter mange dager med alkoholforbruk. Ikke store mengder, men det ble 5-6 dager på rad fra jul. Etter dette har det bare vedvart, og jeg har prøvd alkoholfrie måneder for å se om det hjalp. Det hjalp ikke. Kostholdet mitt er riktignok ganske dritt, med mye sukker og salt. Jeg har ikke klart å prøve å kutte i dette.

Men jeg merker at det forverres etter å ha spist eller dukket sukkerholdige matvarer.

Det er ikke smerter relatert til dette, men ubehag. Hvis jeg ligger i senga litt på venstresiden kan jeg noengang oppleve at kroppen faktisk beveger seg litt bare pga hjertedunkene. Hvis jeg prøver å holde hendene rett ut 90 grader, kan jeg se at de dirrer.

Jeg har riktignok litt angstproblemer, men det kan jo ikke være årsaken til det.

Hva er sjansen for at dette kan være noe alvorlig? Jeg er litt bekymret, men foreløpig syns jeg det er for skummelt å gå til legen. Jeg tenker de verste scenarier som at jeg må ha hjerteoperasjon og hva verre er..

Uff, hva tenker dere om dette?

Anonymkode: 4363f...67e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at du skal ta en prat med legen og eventuelt prøve ut syrenøytraliserende som kan hjelpe. Av og til kan det kjennes som hjertebank når man sliter egentlig med halsbrann.

Anonymkode: d2e56...385

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har faktisk samme problem, 3 år og 3 mnd nå... 
Jeg har dog vært til legen og undersøkt meg. Jeg har forhøyet puls, noen ganger 180-190, men som oftest bare 120-130. 
Egentlig har jeg funnet ut at det kjennes mest ut som hjertet slår veldig hardt... 

Jeg har tatt 24-timers EKG og 24-timers blodtrykksmåling uten at de fant noen forklaring.

Hos meg også er det verst når jeg spiser eller drikker (uansett om det er sukker eller ei, men kan dunke litt ekstra etter sjokolade). 
Har det også om morgenen og natten, men ikke like ille som etter mat.

Kunne ønske jeg kunne hjelpe deg, men siden jeg selv ikke får vite hva det er og legen virker til å drite i det (hos meg er det sånn at jeg gruer meg hele dagen til å spise, så nå spiser jeg bare to ganger daglig, ganske sen middag og en liten kvelds - for da er jeg ikke "avhengig" av å fungere da jeg tidvis blir veldig uvel av hjertebanken). 

Kan uansett nevne at jeg bruker nexium mot syreproblemer og betennelse i magesekken, og det hjelper. Når jeg ikke bruker nexium er det mye verre, så jeg antar at det har noe med magen å gjøre.

Jeg syns du skal ta deg en tur til legen. Jeg så for meg pacemaker og arytmi i hjertekamrene, men det var jo ikke det. Hehe.
Utover det ville jeg forsøkt å spise mange små måltider i løpet av dagen istedenfor store måltider sjeldent hvis du ikke har prøvd det. :-) God bedring! Henger med i tråden i tilfelle noen kan peke oss i riktig retning!

Anonymkode: c9a98...cef

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg er det betennelse i skjoldbruskkjertelen som er problemet. 

Gå til legen. Bedre det enn å måtte engste seg hele tiden.

Anonymkode: 2b2cc...7dd

AnonymBruker
Skrevet

Tenker at angsten absolutt kan være en forklaring på dette. Men samtidig kan det være lurt å få avklart at det ikke er fysiske årsaker før man konkluderer med psykiske årsaker. Ville nevnt det for legen.

Anonymkode: d3300...07a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at angsten absolutt kan være en forklaring på dette. Men samtidig kan det være lurt å få avklart at det ikke er fysiske årsaker før man konkluderer med psykiske årsaker. Ville nevnt det for legen.

Anonymkode: d3300...07a

Jeg kan ikke svare for TS, men jeg er hun som har hatt det samme i snart 3,5 år. Jeg har hatt angst i ca 5 av de månedene jeg har hatt hjertebank, og legen trodde først at det var det - men er nå enig i at det kan helt utelukkes. Spesielt fordi det skjer selvom jeg er kraftig medisinert på benzo. Så kan jo godt hende det ikke har noen sammenheng. Hvorfor skal det isåfall bli verre av mat?

Anonymkode: c9a98...cef

AnonymBruker
Skrevet

Det kan helt klart henge sammen med angsten, og dårlig kosthold. Trener du?

Anonymkode: 6a116...943

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...