Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Perelandra skrev:

Potetriset er giftig så jeg tror hverken rådyr eller andre dyr spiser det. 

Vi spiste det før. Før folk skjønte at det var knollen i jorden som skulle spises. Samme idioti med kaffe for øvrig. Folk kastet ut det sorte vannet og spiste gruten. Folk måtte faktisk kurses i hvordan kaffe skulle lages. Folk var dumme før i tiden... Skjønner ikke hvordan menneskeheten har overlevd til i dag.

Anonymkode: 7b783...069

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser humoren i overskriften, potet ris skulle stått sammen men rettskrivingen på telefonen justerte det. 

TS

Anonymkode: 81cc4...a9a

• Liker 1
Gjest Den Lille Heksa
Skrevet

Har aldri sett noen dyr spise det, er det ikke giftig?

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, ikke mobb ts. Dere idioter som ikke skjønner hva h*n mente kan legge seg

Anonymkode: 827e8...f77

AnonymBruker
Skrevet

Leste litt om det nå TS, potetriset er giftig, så det er nok neppe mat for de

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Leste litt om det nå TS, potetriset er giftig, så det er nok neppe mat for de

Som sagt tidligere i tråden, har jeg sett hjort spise av potetris i åker.

Dyr er veldig tilpasningsdyktige. For eksempel har alle typer barlind sterke giftstoffer, noe som gjør at både elg og rådyr er funnet døde som følge av barlindforgiftning. Men hvis dyr spiser små førstegangsdoser vil de utvikle toleranse gjennom utvikling av avgiftningsmekanismer i lever og/eller vom. Det er ikke blitt påvist barlindforgiftning av hjort, til tross for omfattende beiteskader. Dette settes i sammenheng med at hjort som vokser opp i områder med mye barlind gradvis venner seg til planten fra ung alder og utvikler avgiftningsmekanismer som beskytter dyret når det senere spiser større mengder.

Skrevet

Jo flere ganger jeg leser overskriften, jo mer morsom blir den.  Godt at TS også så humoren.:fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, Mystix skrev:

Jo flere ganger jeg leser overskriften, jo mer morsom blir den.  Godt at TS også så humoren.:fnise:

Må være ærlig å si det samme 😜 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...