AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #1 Skrevet 5. juni 2017 Spiser rådyr/elg potetriset? Anonymkode: 81cc4...a9a
Djungelvrål Skrevet 5. juni 2017 #2 Skrevet 5. juni 2017 Ja rådyr passer veldig godt sammen med ris og potet. 5
Katana Skrevet 5. juni 2017 #3 Skrevet 5. juni 2017 Jeg har sett at hjort spiser det, og da er det nok nærliggende å tro at både rådyr og elg kan spise det av og til. Tror ikke det er det første de ønsker å spise, men mulig det er noen næringsstoffer de trenger som gjør at de spiser det av og til. 2
Djungelvrål Skrevet 5. juni 2017 #4 Skrevet 5. juni 2017 Spiser rådyre poteter ris? Trodde de levde av gjødsel, sol og vann jeg. (sorry, klarte ikke å la vær) Er helt umulig å vite hva TS egentlig mener her. 6
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #5 Skrevet 5. juni 2017 3 minutter siden, Mystix skrev: Spiser rådyre poteter ris? Trodde de levde av gjødsel, sol og vann jeg. (sorry, klarte ikke å la vær) Er helt umulig å vite hva TS egentlig mener her. Det samme inntrykket sitter jeg igjen med. Ikke blekeste om det er snakk om fryktelig dyre poteter og ris, eller om det er snakk om hvorvidt rådyr spiser poteter og ris (som det ikke vokser så meget av her i Norge). Anonymkode: 7b783...069 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #6 Skrevet 5. juni 2017 7 minutter siden, Mystix skrev: Spiser rådyre poteter ris? Trodde de levde av gjødsel, sol og vann jeg. (sorry, klarte ikke å la vær) Er helt umulig å vite hva TS egentlig mener her. Om du gidder å bruke en halv kalori på å lese selve innlegget i stedet for å slenge med leppa er det faktisk veldig enkelt å forstå. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det samme inntrykket sitter jeg igjen med. Ikke blekeste om det er snakk om fryktelig dyre poteter og ris, eller om det er snakk om hvorvidt rådyr spiser poteter og ris (som det ikke vokser så meget av her i Norge). Anonymkode: 7b783...069 Og det samme gjelder deg. (Eller er det kanskje sånn at dere faktisk ikke har den fjerneste anelse om hva et potetris er?) Anonymkode: dfc9a...cff 5
Perelandra Skrevet 5. juni 2017 #7 Skrevet 5. juni 2017 Nei, poteter spiser ikke ris, men de er skikkelig rådyre for tida. Jeg så nylig norske tidligpoteter til salgs for 150 kr. kiloen. 6
Djungelvrål Skrevet 5. juni 2017 #8 Skrevet 5. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du gidder å bruke en halv kalori på å lese selve innlegget i stedet for å slenge med leppa er det faktisk veldig enkelt å forstå. Og det samme gjelder deg. (Eller er det kanskje sånn at dere faktisk ikke har den fjerneste anelse om hva et potetris er?) Anonymkode: dfc9a...cff Jamen det er jo dritmorsomt . Og igjen unnskyld til TS, håper han/hun ser humoren. Er ikke stygt ment. Nei, et potetris aner jeg ikke hva er, burde jeg vite det? 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #9 Skrevet 5. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du gidder å bruke en halv kalori på å lese selve innlegget i stedet for å slenge med leppa er det faktisk veldig enkelt å forstå. Og det samme gjelder deg. (Eller er det kanskje sånn at dere faktisk ikke har den fjerneste anelse om hva et potetris er?) Anonymkode: dfc9a...cff Om du gidder å bruke en halv kalori, eller to, på å prøve og sette sammen en ordentlig setning i HI slik at vi andre skjønner bæret, så hadde det vært supert. Prøv igjen nå, hva er det du prøver å spørre om? Anonymkode: 32bc2...47d 5
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #10 Skrevet 5. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Om du gidder å bruke en halv kalori, eller to, på å prøve og sette sammen en ordentlig setning i HI slik at vi andre skjønner bæret, så hadde det vært supert. Prøv igjen nå, hva er det du prøver å spørre om? Anonymkode: 32bc2...47d Ab du siterte er da ikke ts. Jeg skjønte for øvrig også veldig lett hva ts prøvde å si. Og uansett om dere andre prøver å være morsomme så er det slett ikke sikkert ts ser det på samme måten. Kan godt hende h*n har skrivevansker og jeg kan ikke se for meg at det er noe hyggelig å få slengt disse "morsomhetene" deres i trynet når h*n kanskje har prøvd så godt h*n kan. Anonymkode: 9295f...230 5
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #11 Skrevet 5. juni 2017 potetris potet|ris n11 stenglar og blad av potetplante; potetgras, potetlauv (1) potetriset toler ikkje frost 2 plante som veks opp frå ein potetknoll eit potetris med 10–12 poteter Kanskje ts får svar nå. Anonymkode: facaa...7b8
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #12 Skrevet 5. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Om du gidder å bruke en halv kalori, eller to, på å prøve og sette sammen en ordentlig setning i HI slik at vi andre skjønner bæret, så hadde det vært supert. Prøv igjen nå, hva er det du prøver å spørre om? Anonymkode: 32bc2...47d Prøv igjen selv (å lære deg å lese AB-koder). Jeg er ikke TS. Overskriften inneholder en særskrivingsfeil, det stemmer, men selve innlegget er fullt forståelig. Anonymkode: dfc9a...cff 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #13 Skrevet 5. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: men selve innlegget er fullt forståelig. Anonymkode: dfc9a...cff Nei. Anonymkode: 7b783...069
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #14 Skrevet 5. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ab du siterte er da ikke ts. Jeg skjønte for øvrig også veldig lett hva ts prøvde å si. Og uansett om dere andre prøver å være morsomme så er det slett ikke sikkert ts ser det på samme måten. Kan godt hende h*n har skrivevansker og jeg kan ikke se for meg at det er noe hyggelig å få slengt disse "morsomhetene" deres i trynet når h*n kanskje har prøvd så godt h*n kan. Anonymkode: 9295f...230 Nettopp. Anonymkode: dfc9a...cff 1
Gjest Blondie65 Skrevet 5. juni 2017 #15 Skrevet 5. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Prøv igjen selv (å lære deg å lese AB-koder). Jeg er ikke TS. Overskriften inneholder en særskrivingsfeil, det stemmer, men selve innlegget er fullt forståelig. Anonymkode: dfc9a...cff "Spiser rådyr potetriset?" Det hadde hjulpet på forståelsen. Jeg lurte også på hva den rådyre potet risen var for noe - men jeg forstod meningen ut fra innlegget.
stan Skrevet 5. juni 2017 #16 Skrevet 5. juni 2017 8 minutter siden, Mystix skrev: Nei, et potetris aner jeg ikke hva er, burde jeg vite det? Burde vel det. Godt forklart ovenfor. Men det er altså det av potetplanter som er over bakken. Men det er vel ikke så mange som dyrker poteter nå lenger. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #17 Skrevet 5. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei. Anonymkode: 7b783...069 Hva er det du ikke skjønner? 1 minutt siden, Blondie65 skrev: "Spiser rådyr potetriset?" Det hadde hjulpet på forståelsen. Jeg lurte også på hva den rådyre potet risen var for noe - men jeg forstod meningen ut fra innlegget. Nettopp, og det var jo akkurat det som sto i selve innlegget (bare med en elg i tillegg). Så de som henger seg opp i den "morsomme" overskriften er jo bare vanskelige, selve innlegget ga mening. I alle fall om man vet hva et potetris er, men det er kanskje for mye forlangt. Anonymkode: dfc9a...cff 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #18 Skrevet 5. juni 2017 Nei, jeg tror ikke rådyre poteter spiser ris. Anonymkode: a2199...c7d 4
Perelandra Skrevet 5. juni 2017 #19 Skrevet 5. juni 2017 Håper ikke du ble fornærmet TS! Jeg klarte ikke å dy meg. Kommer fra ei potetbygd så jeg vet veldig godt hva potetris er. Bøndene her er i ferd med å ta opp årets første poteter, og de selges rådyre. 1
Perelandra Skrevet 5. juni 2017 #20 Skrevet 5. juni 2017 Potetriset er giftig så jeg tror hverken rådyr eller andre dyr spiser det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå