Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan takler dere med dette å fly? Jeg må fly ifb med studier og tar småfly. Jeg er like redd turbulens hver gang. Nå idag var det dannelse av is i propellen, og de sa over speaker det kunne bli bankende lyder. Ingen i crewet pratet norsk heller, kun engelsk. Vet det er trygt å fly egentlig, men jeg fryser til og krisemaksimerer helt. Spesielt om flyet rister mye🙁 Når jeg må fly alene blir jeg nesten på gråten og tviholder i setet. Har prøvd å bevege meg mye i setet, sjekker alltid inn tidlig og prøver å late som jeg er på en båt og at lufta er bølger. Hjelper liksom ikke. Kjøper vin der det er mulig, men ikke optimalt akkurat. Vurderer Flyskrekk kurs...

Anonymkode: 2aebc...7b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg har det hjulpet litt å lese en del om turbulens og flysikkerhet. For eksempel her http://blogg.wideroe.no/hva-er-egentlig-turbulens/. Fortsatt ofte stiv av skrekk når jeg flyr, men hjelper å vite litt om hvorfor det rister, for eksempel.

Har du prøvd å si fra til noen av de ansatte om at du har flyskrekk når du går ombord?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det på samme måte, og får noen tabletter fra legen min. Nå flyr jo jeg kun 1 gang i året, så dette funker fint. Kan du kanskje ringe til legen din og høre om du kan få en resept? For meg hjelper det mye bare å vite at jeg har tilgang på disse tablettene. Alkohol har INGEN virkning på meg overhodet. Får bare hjertebank og blir enda mer stresset. Jeg måtte i så fall drukket meg dritings for at det skulle hjelpe, og det er ikke noe alternativ. De tablettene jeg får, blir jeg ikke sløv av. Gjør kun at jeg slapper litt av og tar brodden på skrekken :) For meg er det selve lettingen som er verst. Er livredd for at det skal skje noe da. Turbulens gjør meg ingenting, men nå har jeg kun opplevd milde turbulenser da. 

Anonymkode: 280fa...e15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...