AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #1 Skrevet 5. juni 2017 Hei, Fikk midlertidig fylling på i slutten av januar, som jeg skulle kontakte tannlegen om i februar for å erstatte med plastikk fordi jeg har hatt rotfylling. Merker nå at det er ising eller litt ømt når jeg tygger på tannen. Leser at det kan være infeksjon og at jeg eventuelt må fjerne tannen? Stemmer det? Vil absolutt ikke fjerne. Har bestilt time i juni for å erstatte fyllingen, men antar jo at pga den lett ising følelsen at det kan ha blitt bakterier der? Jeg burde dratt tilbake til tannlegen for lenge siden, men med ny jobb og alt så går dagene. Anonymkode: c0896...229
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #2 Skrevet 5. juni 2017 De vil først prøve å gjøre rotfyllingen omigjen. Om tannen ikke kan reddes får du vite alternativene. Anonymkode: bda17...6f9
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #3 Skrevet 5. juni 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: De vil først prøve å gjøre rotfyllingen omigjen. Om tannen ikke kan reddes får du vite alternativene. Anonymkode: bda17...6f9 Så nå at tannen har sprukket litt i siden... Anonymkode: c0896...229
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #4 Skrevet 6. juni 2017 Er det mulig å redde tannen, gjør de det. Skal mye til før de trekker. Mange velger desverre å trekke, da det er myyye billigere enn rotfylling/kompositt/event krone. Men ta vare på tannen din om det går! Anonymkode: bda17...6f9
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #5 Skrevet 6. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er det mulig å redde tannen, gjør de det. Skal mye til før de trekker. Mange velger desverre å trekke, da det er myyye billigere enn rotfylling/kompositt/event krone. Men ta vare på tannen din om det går! Anonymkode: bda17...6f9 Altså mange PASIENTER velger å trekke, ikke tannlegen 😉 Anonymkode: bda17...6f9
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #6 Skrevet 6. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det mulig å redde tannen, gjør de det. Skal mye til før de trekker. Mange velger desverre å trekke, da det er myyye billigere enn rotfylling/kompositt/event krone. Men ta vare på tannen din om det går! Anonymkode: bda17...6f9 Ta nå en tur til tannlegen da Anonymkode: be2cb...0d8
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #7 Skrevet 6. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Altså mange PASIENTER velger å trekke, ikke tannlegen 😉 Anonymkode: bda17...6f9 Jeg kan heller utsette shopping for å redde tannen. Jeg vil absolutt ikke trekke. Hehe. Snakket med tannlegen i dag som sa at jeg slipper forhåpentligvis ny rotfylling siden tannen er fyllt igjen helt ned til røttene, men kan være sprekken som gjør at jeg kjenner ømhet i tannen Anonymkode: c0896...229
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #8 Skrevet 6. juni 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, Fikk midlertidig fylling på i slutten av januar, som jeg skulle kontakte tannlegen om i februar for å erstatte med plastikk fordi jeg har hatt rotfylling. Merker nå at det er ising eller litt ømt når jeg tygger på tannen. Leser at det kan være infeksjon og at jeg eventuelt må fjerne tannen? Stemmer det? Vil absolutt ikke fjerne. Har bestilt time i juni for å erstatte fyllingen, men antar jo at pga den lett ising følelsen at det kan ha blitt bakterier der? Jeg burde dratt tilbake til tannlegen for lenge siden, men med ny jobb og alt så går dagene. Anonymkode: c0896...229 Normalt sett får du midlertidig fylling som en midlertidig løsning mens du går med renseinnlegg i tannen og før rotfylling. Er det der fu er? Det er meget uhelduig å gå for lenge med renseinnlegget i roten før rotfyllingen blir gjor og permanent fylling ordnet. Anonymkode: 87a6a...5d7
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #9 Skrevet 6. juni 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Normalt sett får du midlertidig fylling som en midlertidig løsning mens du går med renseinnlegg i tannen og før rotfylling. Er det der fu er? Det er meget uhelduig å gå for lenge med renseinnlegget i roten før rotfyllingen blir gjor og permanent fylling ordnet. Anonymkode: 87a6a...5d7 Nei. Jeg er ferdig med selve rotfyllingen og har kun på midlertidig fylling før jeg skal få plastikkfylling på igjen. Jeg har tannlegetime i slutten av uken. Anonymkode: c0896...229
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå