Gå til innhold

Noen som kan scooter her?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har akkurat kjøpt en scooter som har stått i ro siden august 2016 (altså nesten et år), men har blitt startet et par ganger. Den fungerer, men er noe jeg undrer på. Ikke alltid el-starten fungerer, av og til fungerer den for så å "dø" ut etter 10sek. Når jeg kjører så "hakker" den mens den ikke får kjørt fortere enn 20-30km/t. Virker som den gasser på for så å hakke og gå ned i fart slik at den ikke kommer opp ii fart. Dette er svært ubehagelig å kjøre med og utrolig irriterende å ikke kunne kjøre fortere enn denne farten. Plutselig tar den tak og drar opp i 40-50km/t uten problemer. 

Kan dette være batteri-relaterte problemer i og med at den har stått i ro så lenge!?! 

Scooteren er 2012-modell og har gått 2300km. Vil det hjelpe å lade batteriet eller eventuelt kjøpe et nytt?

Anonymkode: 5e232...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke peiling på scooter, men jeg hadde ca samme problem med min. Den kunne plutselig gå ned 5 km/t for så å gå opp igjen. Motoren stoppet også på tomgang. Veldig irriterende når el-starten heller ikke fungerte. CDI-en var defekt og måtte byttes. Elstarten fungerte ikke fordi batteriet var så og si dødt. Betalte totalt 3300 for å få fikset det. Dette var en scooter som var svært lite brukt og som hadde stått ute om vinteren frem til jeg fikk den.

Endret av penny_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper ikke å lade batteriet. Virker heller som at den ikke får rett bensin/luft blanding. Er det manuell choke på den så bruke den på kald motor

Endret av tdm900
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...