Gå til innhold

Noen som kan scooter her?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg har akkurat kjøpt en scooter som har stått i ro siden august 2016 (altså nesten et år), men har blitt startet et par ganger. Den fungerer, men er noe jeg undrer på. Ikke alltid el-starten fungerer, av og til fungerer den for så å "dø" ut etter 10sek. Når jeg kjører så "hakker" den mens den ikke får kjørt fortere enn 20-30km/t. Virker som den gasser på for så å hakke og gå ned i fart slik at den ikke kommer opp ii fart. Dette er svært ubehagelig å kjøre med og utrolig irriterende å ikke kunne kjøre fortere enn denne farten. Plutselig tar den tak og drar opp i 40-50km/t uten problemer. 

Kan dette være batteri-relaterte problemer i og med at den har stått i ro så lenge!?! 

Scooteren er 2012-modell og har gått 2300km. Vil det hjelpe å lade batteriet eller eventuelt kjøpe et nytt?

Anonymkode: 5e232...d2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har ikke peiling på scooter, men jeg hadde ca samme problem med min. Den kunne plutselig gå ned 5 km/t for så å gå opp igjen. Motoren stoppet også på tomgang. Veldig irriterende når el-starten heller ikke fungerte. CDI-en var defekt og måtte byttes. Elstarten fungerte ikke fordi batteriet var så og si dødt. Betalte totalt 3300 for å få fikset det. Dette var en scooter som var svært lite brukt og som hadde stått ute om vinteren frem til jeg fikk den.

Endret av penny_
Skrevet (endret)

Hjelper ikke å lade batteriet. Virker heller som at den ikke får rett bensin/luft blanding. Er det manuell choke på den så bruke den på kald motor

Endret av tdm900

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...