Gå til innhold

E-Golf - strømkostnader?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe en 1 år gammel E-Golf, men bor i brl, og litt styr med å få eget punkt i fellesgarasjen, så før jeg avgjør noe å bruker masse penger, hva koster det å lade opp f.eks en E-Golf, og hvor ofte må man lade? Jeg kjører ca 6000 km i året.

Anonymkode: f6397...a67

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, jabx skrev:

Det er billig å lade. Et raskt søk viser f.eks. dette:

http://www.nettavisen.no/na24/3677849.html

En 4 år gammel artikkel av Magnus Blaker som påstår man må bytte batteripakke etter 5 år. Vel.. ? Leaf har vært på markedet i 6 år, hvor mange batteripakker har Nissan byttet på bilene sine? Artikkelen er stort sett piss.

NAF har en bedre oppsummering. De kommer frem til ca 2 kr pr mil for en vanlig elbil, om man lader stort sett hjemme. Det stemmer bra med min egen erfaring.

Anonymkode: 1297c...dd1

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vurderer å kjøpe en 1 år gammel E-Golf, men bor i brl, og litt styr med å få eget punkt i fellesgarasjen, så før jeg avgjør noe å bruker masse penger, hva koster det å lade opp f.eks en E-Golf, og hvor ofte må man lade? Jeg kjører ca 6000 km i året.

Anonymkode: f6397...a67

Jeg har erfaring på denne modellen siden den var ny. Du bruker minst 16 kWh/100 km i snitt. Det gir deg et forbruk i året på 960 kWh + ladetap på ca. 17%, dvs. ca. 1120 kWh. Dersom kWh koster ca. 1 kr, så koster denne moro deg ca. 1100 kr i året i drivstoff.

Egolf mkv I, dvs. 2014-2017 modellen med brutto 24 kWh, netto 21,2 kWh, har rekkevidde mellom 80 km (vinter) og 160 km (sommer). En full tank strøm koster ca. 21 kr.

Anonymkode: f58cb...c3b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...