AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #1 Skrevet 5. juni 2017 Når du er syk tar mannen seg av ungene og middag lagingen osv..? Anonymkode: a620e...84f
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #2 Skrevet 5. juni 2017 Hva syk da? Hva mener du som syk? Som i arbeidslivet,og som småbarnsmor,så tyr du ikke til "sykemelding" før du må. Er jeg syk,noe jeg sjeldent er,så er jeg så syk at jeg må til lege. Så syk at jeg ikke kan kjøre bil selv. En gang hadde jeg influensa. Da var jeg virkelig syk. Ham måtte ta unger i tre dager,så klarte jeg å stå opp.det ble ikke gjort mye,men de fikk tørrmat. Anonymkode: 4cada...3f0
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #3 Skrevet 5. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Når du er syk tar mannen seg av ungene og middag lagingen osv..? Anonymkode: a620e...84f Har ingen mann så uansett hva slags sykdom så fortsettes det i samme rutinen, men jeg skal innrømme at en gang hvor jeg kastet opp på natten så ble vi begge hjemme to. Anonymkode: ed1e0...c8f 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #4 Skrevet 5. juni 2017 Ja, hjemme hos oss gjør han det. Var langtidssyk og da gjorde han så og si alt 😊 Anonymkode: 67852...1df
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #5 Skrevet 5. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Når du er syk tar mannen seg av ungene og middag lagingen osv..? Anonymkode: a620e...84f Selvfølgelig, dette er da en selvfølge?? Anonymkode: 97112...5e2 7
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #6 Skrevet 5. juni 2017 Min mann lager middag like ofte som jeg gjør. Er en av oss syk, så sulter ingen av oss i hel ved siden av kjøleskapet. Anonymkode: c587b...27f 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #7 Skrevet 5. juni 2017 Den som er syk gjør det den kan, den andre tar litt mer av matlaging og jobben med barna. Så utsetter vi det som kan utsettes. Anonymkode: d8db7...b30 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #8 Skrevet 5. juni 2017 Vi er to damer og deler alltid mellom oss uansett. Anonymkode: 5ba15...d1f 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #9 Skrevet 5. juni 2017 Som regel er jeg ikke så syk at jeg ikke kan gjøre noe, men mannen gjør mer enn vanlig ja. Men er jeg så syk at jeg trenger å kun ha meg selv å tenke på, så sender vi sønnen til moren min. Det er alltid meg han henvender seg til om det er noe uansett, og når det føles som man holder på å dø er det godt å slippe å måtte forholde seg til "mamma, mamma, mamma" hele tiden, selv om man bare trenger å svare "spør pappa". Anonymkode: 40779...4d6
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #10 Skrevet 5. juni 2017 Når jeg er syk, så definerer jeg syk som så dårlig at det kommer ut noe en eller to veier i kroppen min. Sterk migrene eller høy feber/svimmelhet.. Min mann overtar alt ansvar alene med tre barn . Null problem . Anonymkode: 5e1c7...6d3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #11 Skrevet 5. juni 2017 Har ikke barn enda, men sliter med migrene. Samboer tar seg av så godt som alt husarbeid når jeg har migrene, og jeg håper han kan fortsette med det når vi får barn. Kom på når jeg leste denne tråden at jeg ikke bare kan anta det da. Kommer til å spørre når han kommer hjem fra fjellturen :). Anonymkode: d6df4...fef
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #12 Skrevet 5. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva syk da? Hva mener du som syk? Som i arbeidslivet,og som småbarnsmor,så tyr du ikke til "sykemelding" før du må. Er jeg syk,noe jeg sjeldent er,så er jeg så syk at jeg må til lege. Så syk at jeg ikke kan kjøre bil selv. En gang hadde jeg influensa. Da var jeg virkelig syk. Ham måtte ta unger i tre dager,så klarte jeg å stå opp.det ble ikke gjort mye,men de fikk tørrmat. Anonymkode: 4cada...3f0 Håper du får medalje . Anonymkode: eb82e...228 6
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #13 Skrevet 5. juni 2017 Når jeg er syk er det datteren min som må lage middag og hjelpe til med ting i huset. Har ingen mann, men jeg står ikke over grytene med feber og hodevondt, da ligger jeg strak på sofaen. Før jentungen var gammel nok til å lage mat så levde vi på brødskiver eller bestilte mat hjem om jeg var dårlig. Klesvasken og annet husarbeid går jo ingen vei, så det kan bare stå til jeg er frisk igjen. Sjelden det er mer enn et par dager jeg er så dårlig at jeg ikke orker noe. Anonymkode: bca50...bc0
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #14 Skrevet 5. juni 2017 Ja det gjør han! Vi stiller opp for hverandre Anonymkode: 9f6fa...3fa
MCH09 Skrevet 5. juni 2017 #15 Skrevet 5. juni 2017 Nei, men jeg har ingen mann. Da jeg hadde mann så var svaret enda nei. Nå er det sjelden jeg er så syk at jeg er sengeliggende, men jeg har tv og iPad som holder barna opptatt og ringer etter takeaway slik at de får spist.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #17 Skrevet 5. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva syk da? Hva mener du som syk? Som i arbeidslivet,og som småbarnsmor,så tyr du ikke til "sykemelding" før du må. Er jeg syk,noe jeg sjeldent er,så er jeg så syk at jeg må til lege. Så syk at jeg ikke kan kjøre bil selv. En gang hadde jeg influensa. Da var jeg virkelig syk. Ham måtte ta unger i tre dager,så klarte jeg å stå opp.det ble ikke gjort mye,men de fikk tørrmat. Anonymkode: 4cada...3f0 Så du drar på jobb med spysjuka og influensa? Og hvorfor dra til legen med spysjuka eller influensa? Legen kan jo ikke gjøre noe uansett. ? Anonymkode: ac53e...ce6 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #18 Skrevet 5. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Håper du får medalje . Anonymkode: eb82e...228 Har vel noe om at jeg var alene i mange år også. Det gjør noe med holdningen. Tror du ting gjør seg selv om man er syk? Anonymkode: 4cada...3f0
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #19 Skrevet 5. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har vel noe om at jeg var alene i mange år også. Det gjør noe med holdningen. Tror du ting gjør seg selv om man er syk? Anonymkode: 4cada...3f0 Nei, det vet vel ingen at det gjør. Men mennesker blir syke, det skjønner ikke du? Anonymkode: ac53e...ce6
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #20 Skrevet 5. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har vel noe om at jeg var alene i mange år også. Det gjør noe med holdningen. Tror du ting gjør seg selv om man er syk? Anonymkode: 4cada...3f0 Tror det var ment ironisk. Om du sjeldent er syk så er jo det fint for deg og at du sier du presser deg igjennom litt sykdom. Men noen blir oftere syke og dårligere og faktisk tar vare på seg selv den lille tiden de er syke. Det er viktig at barna lærer seg det igjennom foreldrene. Er man alene så har man jo ikke noevalg, men er man syk så er man syk. Og har man en mann er det virkelig en selvfølge at han tar alt hvis man er syk. Det er da gjensidig. Anonymkode: 9cc43...656
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå