Gå til innhold

Ett nytt og bedre liv


Orchidea

Anbefalte innlegg

Nå er jeg klar for å gjøre en forandring. Jeg har alltid vært overvektig, men de siste årene har jeg gått opp mye på grunn av hormonpreparater og røykeslutt. Maten jeg spiser er slettes ikke ille om jeg bare kutter ut godter og snacks, men hovedproblemet er nok inaktivitet. Det kommer til å ta lang tid, men jeg er foreløpig optimistisk og klar :)

Wish me luck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen hit, gratulerer med dagbok og lykke til med ditt nye og bedre liv. :-) Jeg er heller ikke spesielt aktiv. Hater å trene og bli svett. Treningsstudio er uaktuelt, jeg liker ikke å gå turer (når jeg er trøtt og lei må jeg jo gå hele veien tilbake igjen). Løsningen ble en ergometersykkel. Jeg var overrasket over hvor lett det var å huske på å sykle litt hver dag, som oftest mens jeg ser på et eller annet TV-program. 10 minutters sykling er 100 kalorier, og jeg skal hilse og si at det rant av en del kilo temmelig raskt. Kanskje en løsning for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsener :)

Jeg vurderer virkelig trimsykkel, rett og slett fordi jeg ikke tør gå ut alene :oops: Dessuten kjenner jeg meg selv så godt at jeg vet at det er lettere å sette seg på sykkelen litt enn å gå ute på glatta og være livredd for voldtektsmenn og barneranere.

Skal bli godt å få komme litt i form. Jeg er heldig med fettfordelingen, så jeg ser titallskilo mindre ut enn det jeg er. Og det er ikke først og fremst utseendet, men helse jeg tenker på. Er kjemperedd for å bli syk og jeg er jo absolutt veldig i faresonen. Jeg er rett og slett heldig som er i så godt form og så frisk som det jeg er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gleder meg til det blir lysere ute. Jeg er veldig mørkeredd og har i tillegg opplevd mye ekkelt i området her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke glad i å gå ute når det er mørkt jeg heller. Nå bor jeg i Oslo da, så jeg føler det er berettighet, jeg liker ikke å dra hjem alene på kvelden, men her i området føler jeg meg ganske trygg. Føler meg litt teit som er mørkeredd når jeg er voksen, men det er godt vi er flere da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg lykke til å kampen om kilo'ne. Jeg er selv i en slankeprosses og skal ned 20 kg. Jeg har hatt mye hjelp og støtte i "slankegjengen" her inne på KG. Det i hvertfall en som er Grete Roede inspirert og en som ikke har noe spess holde punkt.

Legger linkene til de sidene her så kan du ta en titt og bare henge deg på. Det er alltid godt å ha noen i ryggen som gir en et velmenende spark bak, når en sliter med motivasjonen.

http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...der=asc&start=0

http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...der=asc&start=0

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at det er andre som er i samme situasjon som meg, enten dere er mørkeredde eller skal slanke dere :)

Skal se på trimsykkel i morgen, og gleder meg til å ta den i bruk! Lurer på om jeg skal se på noe vekter også, så jeg kan supplere med styrketrening. Har hørt at det skal være fine greier.

Jeg vet av erfaring at jeg veldig fort merker forandringene på kroppen og at jeg fort blir fastere og får muskler under alt fettet. Det er jo en motivasjonsfaktor i seg selv :)

Takk skal dere ha alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg spise frokost også skal jeg gå meg en tur fordi det er lyst. Deilig å sove lenge på fridager ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første uke i det nye livet mitt har gått veldig bra. Jeg har fått sykkelen i hus og den brukes 1-2 timer for dagen. Dette er jo gøy! Jeg har ikke spist noen snacks eller godter hele uken men i kveld kommer jeg til å kose meg med en liten sjokolade og et par flak potetgull. Har kjøpt meg søte druer også, så jeg kommer til å få følelsen av kos alikevel.

Har sluttet å drikke cola, men klarer meg ikke helt uten brus enda så jeg drikker litt tab. Jeg prøver å spise hver fjerde time og det jeg spiser er magert pålegg, grove knekkebrød og litt brød, kylling og renskåret svinekjøtt. Også spiser jeg litt frukt og mye grønnsaker. Den største lasten min er dessverre smør. Jeg har prøvd å slutte men det går ikke :( Kremost er ikke godt og lettmargarin smaker pføy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Har du testet ut wok med masse grønnsaker og kylling eller tunfisk? Kjempegodt:) Ellers kan du jo lage varme salater med ris eller couscous som basis, det kan du spise i stedet for brød til lunsj osv. Bruk litt olivenolje og evt. balsamico-eddik som smakstilsetning.

Gratulerer med flott start :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Tenkte eg skulle bli kjent med litt fleire her inne, så då besøker eg litt forskjellige menneske, i håp om at det skjer! :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er :-) Jeg er kanskje litt rar, men jeg tror ikke det i utgangspunktet er så viktig hva en spiser, mer at en er bevist og tenker over hvormye. Klart det er bedre å ta et eple enn en sjokolade, men verden går ikke under av at en unner seg en sjokolade. Poenget er bare det at det ikke må bli vær dag.

Dersom en "over natten" nekter seg selv det ene og det andre og legger for mange pålegg på seg selv vil en ikke klare å fullføre og skuffelsene vil bli forstore når en sprekker.

Det er uansett de små skritt i hverdagen som gir resultatene og det kommer av innstillingen din. Jeg har inntrykk av at din innstilling er rett og at du er målbevist. Jeg vet ikke om du har andre venner som kan være gode støttespillere, men hvis ikke så har du oss her på KG. Det er bare å ta kontakt enten i dagboken eller på pm hvis du har lyst.

Følger med deg her. STÅ PÅ!! Dette skal du klare :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...