Green Lady Skrevet 4. juni 2017 #1 Skrevet 4. juni 2017 Vi opplever at klærne våre lukter veldig surt etter å ha vært i vaskemaskinen. Vi har rengjort filter, gummiring og kammeret, samt kjørt kokvask på 90 grader med både forvask og ekstra skylling. Brukte her 1 dl eddik i kammeret. Kastet så inn tre sure klesplagg, satte på hurtigvask med eddik, og da den vasken var ferdig, kjørte jeg vanlig 40 graders program med Omo, men klærne lukter like surt. Noen som har noen tips til hva vi kan gjøre for å slippe sure klær, og hva vi kan gjøre for at den lukten forsvinner i de klærne som allerede er vasket?
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #2 Skrevet 4. juni 2017 Hvordan har du behandlet vaskemaskinen den tiden du har hatt den? Eddik er skjelden løsningen, da eddik er et holdbarhetsmiddel/konserveringsmiddel. Her har du brukt eddiken til å bevare bakteriene i vaskemaekinens system. Anonymkode: 734cd...d0e
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #3 Skrevet 4. juni 2017 Jeg hadde også sur lukt i vaskemaskinen jeg hadde før. Alle klærne ble sure. Jeg vet ikke om det var årsaken men på den tiden var jeg veldig sløv og lot klærne ligge våte inni vaskemaskinen alt fra 2-4 dager i strekk før jeg tok de ut og hengte de opp. Dette skjedde gjevnlig. Kan ikke huske om vaskemaskinen luktet surt helt tilba begynne med men det tror jeg ikke. Har dere hund? Det hadde jeg da. Masse masse hår i klesvasken. Vet ikke om det har noe å si heller. Men uansett. For å fjerne lukt er det lurt å henge de opp ute etter vask og la de henge selv om de er blitt tørr. Mye frisk luft ute skal kunne hjelpe mot sur lukt. Har du prøvd å ta noe skyllemiddel med parfyme i? Til sengetøy og håndkle tenker jeg på da. Anonymkode: ffa72...e0e
ISU2Bitch Skrevet 4. juni 2017 #4 Skrevet 4. juni 2017 Jeg lar døren til vaskemaskinen stå oppe etter vask så den blir helt tørr. Er nå 7 år gammel og lukter ingen ting. 😊 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #5 Skrevet 4. juni 2017 STenger dere døren på maskinen når den ikke er i bruk? Anonymkode: eea90...edc
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #6 Skrevet 5. juni 2017 8 timer siden, ISU2Bitch skrev: Jeg lar døren til vaskemaskinen stå oppe etter vask så den blir helt tørr. Er nå 7 år gammel og lukter ingen ting. 😊 Ja, der gjør jeg og nå. Tenker at det er fukt som lukter. Vaskemaskinen min har jeg behandlet bra nå alltid døren åpen selv. Ingen lukt på den jeg har nå. Anonymkode: ffa72...e0e 1
Green Lady Skrevet 5. juni 2017 Forfatter #7 Skrevet 5. juni 2017 Vi har vært litt dårlige på å ha åpen dør, men så har vi heller ikke hatt dette problemet før nå. Vil fra nå av ha åpen dør. Spørsmålet mitt er hvordan vi nå kan bli kvitt den lukten som har satt seg i maskinen. Det har ikke hjulpet å rense filter, gummiring og kammet, ei heller kjørt kokvask med eddik. Så er det noen som har noen gode forslag til hvordan vi kan bli kvitt selve lukten? Og hvordan blir vi kvitt den lukten fra klærne våre?
Perelandra Skrevet 5. juni 2017 #8 Skrevet 5. juni 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan har du behandlet vaskemaskinen den tiden du har hatt den? Eddik er skjelden løsningen, da eddik er et holdbarhetsmiddel/konserveringsmiddel. Her har du brukt eddiken til å bevare bakteriene i vaskemaekinens system. Anonymkode: 734cd...d0e Eddik virker konserverende nettopp fordi det dreper bakterier og mugg. 3
Hirondelle Skrevet 5. juni 2017 #9 Skrevet 5. juni 2017 8 minutter siden, Green Lady skrev: Vi har vært litt dårlige på å ha åpen dør, men så har vi heller ikke hatt dette problemet før nå. Vil fra nå av ha åpen dør. Spørsmålet mitt er hvordan vi nå kan bli kvitt den lukten som har satt seg i maskinen. Det har ikke hjulpet å rense filter, gummiring og kammet, ei heller kjørt kokvask med eddik. Så er det noen som har noen gode forslag til hvordan vi kan bli kvitt selve lukten? Og hvordan blir vi kvitt den lukten fra klærne våre? Har dere kjøpt maskinrens i butikken? Det kan hende at det må sterke kost til enn eddik. Eddik er flott og naturlig, men jeg ville vurdert sterkere midler siden du ikke fikk bukt med problemene! Hvis lukten har oppstått "over natten" høres det mer ut som "fremmedlegeme" har kommet seg inn i maskinen, enn at det er dårlig hygiene det er snakk om!
Million Skrevet 5. juni 2017 #10 Skrevet 5. juni 2017 37 minutter siden, Green Lady skrev: Vi har vært litt dårlige på å ha åpen dør, men så har vi heller ikke hatt dette problemet før nå. Vil fra nå av ha åpen dør. Spørsmålet mitt er hvordan vi nå kan bli kvitt den lukten som har satt seg i maskinen. Det har ikke hjulpet å rense filter, gummiring og kammet, ei heller kjørt kokvask med eddik. Så er det noen som har noen gode forslag til hvordan vi kan bli kvitt selve lukten? Og hvordan blir vi kvitt den lukten fra klærne våre? Jeg så senest på lørdag at i hylla med vaskemidler på supermarkedet, så sto det pakker med vaskemaskinrens. Altså rensemiddel for selve maskinen, i sånne tilfeller som deres. Prøv det. Og i ettertid, ha døren til vaskemaskinen åpen, så den lufttørker mellom hver vask inni.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå