Gå til innhold

noen som er i samme situasjon?


macy_s

Anbefalte innlegg

Ønsker å komme i kontakt med andre som kanskje kan ha opplevd noe lignende. 

Jeg har gått fra mannen etter å ha funnet ut at han har vært utro. Og har gått i terapi siden jul og nye har dukket opp der. Har vært snakk om psykisk vold over tid. 

Synes den nye hverdagen er langt lettere enn den jeg kjenner best, slik sier kroppen min det er. Men hjerte strever med å komme over ekteskapet og alle planene vi hadde sammen og framtiden som ikke ble noe. Jeg vet jeg tok rett avgjørelse men det gjør så vondt. Nå er det under to mnd siden jeg gikk og vi har vært innom retten for å avgjøre samværet med barnet vårt, samt at jrg nå i helgen fant ut at han har innledet et forhold til ei ny dame. Det gjør utrolig vondt men vet det er nok hans måte å takle bruddet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt at du føler på kroppen at hverdagen(e) har blitt lettere...Tok litt tid før jeg følte det samme etter at ex-dama var utro,kansje fordi jeg ikke gadd å gå i terapi,men samme kan det jo være..Hjertet kan nok streve litt ja,men går over..Er nok værre for deg enn meg siden du har barn,men ikke glem å tenke på og bry deg om deg selv..JA,være litt GOD mot deg selv(spesielt om du har opplevd psykisk vold)...Prate med andre og finne på endel gøy og moro(f.eks.ting du ikke har fått gjort p.ga. familie) kan hjelpe...Lykke til:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tyrk40 skrev:

Godt at du føler på kroppen at hverdagen(e) har blitt lettere...Tok litt tid før jeg følte det samme etter at ex-dama var utro,kansje fordi jeg ikke gadd å gå i terapi,men samme kan det jo være..Hjertet kan nok streve litt ja,men går over..Er nok værre for deg enn meg siden du har barn,men ikke glem å tenke på og bry deg om deg selv..JA,være litt GOD mot deg selv(spesielt om du har opplevd psykisk vold)...Prate med andre og finne på endel gøy og moro(f.eks.ting du ikke har fått gjort p.ga. familie) kan hjelpe...Lykke til:)

Takk for svar. Jeg er kjenner at kroppen er lettere, men er et savn etter alt det trygge og kjente. Prøver å holde meg opptatt og gjør alt jrg kan for å gå videre med livet og prøver det jeg kan å få orden på livet mitt, alene med vårt barn. 

Hvor lang tid brukte du på å komme videre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hender jeg grubler over om jeg faktisk har kommet over det.Finner ut gang på gang at det ikke er noe å gruble på.Så JA,har kommet over det.Første året var vel værst,og bestemte meg for å nyte tilværelsen som single en stund og har faktisk vært det siden..Betyr jo nødvendigvis ikke at det skal forbli sånn,men har jo fått tenkt og reflektert over tilværelsen og ting&tang,og det har ikke gjort noe,tvert imot...Når jeg ser tilbake ler jeg av endel,og syns ikke tilværelsen er så ille,tross alt:) Man vokser jo.....Og mye du ikke har fått gjort kan du gjøre og kansje vokse enda mere etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...