Gå til innhold

Bensinpriser i pinsen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fyller vanligvis bensin mandag morgen for å sikre meg lavest mulig pris. Da det nå er pinse, og jeg har fri mandag, tenkte jeg å fylle søndag (i dag) isteden, men da var det to spørsmål som falt meg inn som jeg tenkte kanskje noen her inne kunne svare på (jeg har forsøkt å google, men fant ikke svar).
1. Blir egentlig bensinprisene justert opp mandag når det er 2. pinsedag, eller vil de være lave frem til tirsdag slik at jeg kan fylle tirsdag morgen før jobb?
2. Når på søndag er det vanligvis billigst? På mandager settes jo prisene opp enten kl. 11 eller kl. 12, men er det forskjell på prisene i løpet av en søndag? Billigere senere om kvelden? I så fall når?

Anonymkode: b9b25...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble lurt på det 1.mai i år som falt på mandag. Prisen var lavere mandag men den var faktisk lavest tirsdag om morgenen.. Men vet ikke om det er mønsteret

Endret av makkapakka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prisen justeres opp første virkedag mellom 12 og 13. Den vanlige mandagen forskyves. Til vanlig blir pris justert ned litt etter kl 930 på mandag, det er siste nedjustering. Der blir den liggende til den er på det dyreste etter 13/14 ca. Går litt ned på kveldstid, tirsdagen går den litt ned, samme på onsdag frem til torsdag midt på dagen før ukas andre og siste prishopp opp. Så kommer helgen og den går nedover.. Repeat. Jobbet på bensinstasjon. 

Anonymkode: 6e5e0...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar dere. Jeg endte opp med å fylle på søndag kveld, så skal prøve å huske å sjekke tirsdag morgen hva prisene ligger på, så vet jeg til senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vært til fjells i pinsen, og tenkte at selv om det er 2. pinsedag i dag, så er det kanskje «søndagspriser», så jeg fulgte med på prisene på de mange bensinstasjonene på veg hjemover. Mulig prisene går opp ved lunsjtider i morgen, men jeg synes faktisk ikke prisene var spesielt lave i dag, jeg. Forrige søndag fylte jeg på den andre bilen vår, og da var prisene mer enn en krone lavere enn de var i ettermiddag. Jeg tenkte derfor at de var satt opp til «hverdagspriser» i løpet av dagen i dag. 

Anonymkode: f55a3...8c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Her hvor jeg bor ligger prisen ennå på 14.58 literen for bensin, samme som i går omtrent. Forrige uke var den nede i nesten under 13. Regner igrunnen med den blir 16.30 literen etter 14 idag. Bare glad tanken var i ca to uker så fyller til neste uke. 

AB 00:50

Anonymkode: 6e5e0...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fylte søndag kveld, da lå den på 14-etellerannet. Da jeg kjørte forbi på mandag kveld lå den på 13. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her.

Bare for å avslutte min egen forskning her, så var det definitivt lavere priser tirsdag morgen enn søndag kveld. Altså justerte de prisen opp tirsdag istedenfor mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...