Gå til innhold

Blåmerker uten grunn, leukemi?

Qwerty55

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
3 minutter siden, Qwerty55 skrev:

Oppdatering: var hos legen på torsdag for å sjekke ut noe annet, og ba dermed om blodprøve i samme slengen (bare for å være sikker). Noen som vet hvor lang tid det vil ta før jeg får svar?

Hadde det vært noe alvorlig galt så ahadde du fått telefon på fredag, senest i dag. 

Anonymkode: eef17...d91

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har en blodsykdom som ble oppdaget nettopp pga at jeg "blomstret" opp i blåmerker/petekkier. For å si det sånn; legen ringte meg hjemme om kvelden og jeg var innlagt morgenen etter. At du ikke har hørt noe fra legen er utelukkende positivt og jeg tror ikke du trenger å engste deg  :) 

Anonymkode: 79d5b...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det vært noe alvorlig galt så ahadde du fått telefon på fredag, senest i dag. 

Anonymkode: eef17...d91

Legen min har fri på fredager også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, Qwerty55 skrev:

Legen min har fri på fredager også...

Ja, men når du skriver dette er det ikke fredag lenger, men tirsdag... Hadde det vært svært alvorlig, så ville noen andre fra legekontoret ringt deg allerede på fredag. 
Jeg vil anbefale deg, og alle andre som er bekymret for helsemessige ting om ikke å google! Uansett hvilke symptomer man googler, fra fotsopp til flass, så får man masse treff på alvorlige tilstander som man med nesten 100% sannsynlighet ikke har. De færreste av oss har kompetanse til å kvalitetssikre den informasjonen vi leser, og det medfører i beste fall masse bekymringer, og i verste fall at vi følger direkte helseskadelige råd. 

Anonymkode: 34b19...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Oppdatering: fikk tilbake blodprøve-resultatene nå nylig, hadde heldigvis "bare" d-vitamin mangel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Qwerty55 skrev:

Oppdatering: fikk tilbake blodprøve-resultatene nå nylig, hadde heldigvis "bare" d-vitamin mangel :)

thumbs-up_318-31579.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har masse blåmerker på beina, som regel godt over 50 stykk der noen er små og noen er kjempestore og fargerike. 

Hos meg kan det virke som det er noe hormonelt, for jeg har nesten ikke hatt blåmerker under graviditetene, mens kort tid etter fødsel har det ''blomstret'' :P

Anonymkode: 1bedf...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...