Gå til innhold

Hva er en Gentleman?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Triggerhappy

(Og nei menn, jeg spør ikke hva er en "gentlekvinne".)

Hva er en Gentleman for deg?

For meg er en Gentleman en som oppriktig bryr seg om meg som kvinne og kjæreste. En gentleman er en som respekterer og beundrer kvinnen som et vakkert vesen. En som verdsetter femininitet og natur- en som tenker på og inkluderer henne i sine planer. En Gentleman lar ikke egoismen råde, men deler raust av seg selv og byr på hvem han er.

En Gentleman er ikke naiv og lar seg lure. En gentleman er skarp og vittig - men han er ekte.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, jeg er vel ikke så kravstor som deg :wink: - for meg er en gentleman en som holder oppe døren, trekker ut stolen og lar meg gå først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Triggerhappy

Det kan du ha rett i Brunhilde....at jeg er kravstor.

Kanskje det er derfor jeg fortsatt er single i en alder av 33 år? :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Tja for meg er en gentlemann en som trekker ut stoler, åpner dører, lar meg gå først og som viser at han bryr seg om meg.

Det kan være noe så enkelt at en kamerat sier at jeg er fin når jeg har pyntet meg, eller at noen oppfører seg beskyttende på en elegant måte! Krever ikke så mye, men kjæresten min har en tendens til å presse seg frem foran meg og det blir litt rart synes jeg. Jeg forventer ikke at jeg alltid skal gå først, men når han presser seg frem blir jeg irritert!

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kjedelig at kjæresten din bare brøyter seg fram da.... :roll:

Jeg kunne aldri ha hatt en kjæreste som bare tenkte på seg selv og brøytet i vei på den måten. For en kontrollerende og dominerende personlighet! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gentleman er kort og greit en mann som får alle til å føle seg komfortabel i hans selskap til alle tider. det mener nå jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En gentleman respekterer deg, er høflig og lytter til det du har å si. Han viser oppriktig interesse, er uselvisk og kanskje kjøper en bukett roser i ny og ne! :dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll
for meg er en gentleman en som holder oppe døren' date=' trekker ut stolen og lar meg gå først.[/quote']

Samme her.

En som tilbyr hjelp når han ser du trenger det. En som går "the extra mile"

Eller mannen som stod opp MIDT PÅ NATTA for å reise på nærmeste bensinstasjon for å kjøpe juice til meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gentlemann i mine øyne tenker alltid på andre før han tenker på seg selv!

Ja, og så er han ekstra oppmerksom; åpner dører, kommer med små oppmerksomheter innimellom, har alltid en fin/koselig kommentar på lur...osv. :bukke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Den perfekte(ingen kan bli det selvsagt) gentleman for meg er en hyggelig og koselig fyr med egne meninger, som ikke blir for dominerende. Som er flink til å lytte og viser at han åpenlyst er glad i meg. Han spanderer en middag og kommer med en bukett roser i ny og ned. Han glemmer ikke bursdager eller andre viktige dager. Han har et varmt smil og en lun humor. Han rakker ikke ned på meg og har respekt for meg og andre rundt ham. Han holder opp døra for meg og gir meg en god klem hvis jeg trenger det. Det kommer ikke ann på hvordan han ser ut, men hvordan han oppfører seg. Vi kan være uenige uten at han blir sinna og er en støtte i tunge perioder. Han har forståelse og empati for andre. Han er omsorgsfull og kjærlig.

Det er jo lov å drømme :roll:

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlighet' date=' trofasthet, respekt? Er dette clues dere leter etter, Damer? :wink:[/quote']

Helt elementært, min kjære Watson :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
En gentleman er kort og greit en mann som får alle til å føle seg komfortabel i hans selskap til alle tider. det mener nå jeg....

:Nikke:

Og som tilbyr meg å låne jakka si når jeg har vært dum nok til å kle meg etter humøret og ikke været. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Hei!

Den perfekte(ingen kan bli det selvsagt) gentleman for meg er en hyggelig og koselig fyr med egne meninger, som ikke blir for dominerende. Som er flink til å lytte og viser at han åpenlyst er glad i meg. Han spanderer en middag og kommer med en bukett roser i ny og ned. Han glemmer ikke bursdager eller andre viktige dager. Han har et varmt smil og en lun humor. Han rakker ikke ned på meg og har respekt for meg og andre rundt ham. Han holder opp døra for meg og gir meg en god klem hvis jeg trenger det. Det kommer ikke ann på hvordan han ser ut, men hvordan han oppfører seg. Vi kan være uenige uten at han blir sinna og er en støtte i tunge perioder. Han har forståelse og empati for andre. Han er omsorgsfull og kjærlig.

Det er jo lov å drømme :roll:

Mvh Yvonne :heiajente:

ENIG! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh... Agent 007?

:roll:

Hilsen Ella

En som knuller de han kommer over, og mener han gjør det for landet? Awright! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En gentleman er en "høflig" mann. Som f.eks åpner døren for deg av og til, kommer med et kompliment i ny og ne, gir en oppmerksomhet noen ganger (behøver ikke være materielle ting). En som har evnen til å lytte til andres meninger og synspunkter..Har respekt for andre. Omsorgsfull....

Hva med enkelt og greit.. en mann med god oppdragelse??

Ps. Nei, jeg er ikke samme Ella som har skrevet innlegget ovenfor, hvis noen lurer på det.

Ha en fin dag :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg synes ikke agent 007 er en Gentleman i den forstand jeg mener....James Bond utnytter kvinner go tenker mest på seg selv (selv om han hjelper andre også).

En ekte Gentleman er omtenksom og ekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En typisk gentleman er for meg en som er litt i overkant av hva jeg setter pris på av høflig.

Den typen som alltid drar ut stolen før du setter deg, insisterer på å bære alle posene dine og løper fram for å åpne alle dørene slik at du alltid skal gå først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...