Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en kollega på jobb som veldig ofte (flere ganger i uka), sier hun har migrene. Altså på jobb. Sånn: huff nå har jeg fått migrene.

Jeg har ingen erfaring med det og trodde at migrene var noe som var så ille at man ikke klarer å nesten stå oppreist. I hvert fall ikke jobbe (i butikk). Stemoren min har alltid vært plaget av migrene, og da må hun gå å legge seg neste umiddelbart i mørkt rom uten lyd rundt seg.

Men det er kanskje flere former for migrene? Eller kan noen migrener være det samme som hodepine? For hodepine kjenner jeg jo til.

Anonymkode: 52c18...416

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har migrene med aura og noen ganger får jeg bare en svak hodepine 

Anonymkode: 057ac...585

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hun mener at hun kjenner hun holder på å få det? For jeg kjenner det noen ganger ganske lenge før jeg blir skikkelig dårlig..det bygger seg opp liksom. Så da kan jeg si at jeg holder på å få migrene. Noen ganger funker det da om jeg tar medisiner, at jeg ikke får ordentlig anfall..

Mange tror jo også at migrene og hodepine er det samme og kaller vanlig hodepine for migrene, så det kan jo være hun bare har vondt i hodet :) Du får spørre neste gang om hun ikke har fått migrenemedisiner av legen som hun kan ta når hun kjenner at hun begynner å få et anfall?

Anonymkode: affb9...2ee

• Liker 2
Gjest Snuppi
Skrevet

Jeg har migrene aura uten hodepine. Så ja det finnes forskjellige grader av migrene. 

Gjest Rosetelys
Skrevet (endret)

.

Endret av Rosetelys
AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjellige grader av migrene. Jeg kan få migreneanfall der jeg umiddelbart må ta medisin og legge meg i et mørkt, svalt rom, og jeg klarer ikke lyder. Jeg er også veldig kvalm. De som ser meg når jeg har anfall på det første sier at jeg er "grønn i ansiktet" og at hele hodet mitt ser skjevt ut. Andre ganger kan jeg ha mildere anfall. Jeg blir veldig sløvet av medisinene og kan ikke kjøre bil på ihvertfall 12 - 14 timer.

Jeg kan også ha langvarig luften de migrene. Da har jeg ikke sterkt anfall, men en konstant mild migrene. Den kan vare fra 14 dager og oppover. Så som du ser så kan migrene utarte seg på mange ulike måter. 

Anonymkode: 3ec1b...e76

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje hun mener at hun kjenner hun holder på å få det? For jeg kjenner det noen ganger ganske lenge før jeg blir skikkelig dårlig..det bygger seg opp liksom. Så da kan jeg si at jeg holder på å få migrene. Noen ganger funker det da om jeg tar medisiner, at jeg ikke får ordentlig anfall..

Mange tror jo også at migrene og hodepine er det samme og kaller vanlig hodepine for migrene, så det kan jo være hun bare har vondt i hodet :) Du får spørre neste gang om hun ikke har fått migrenemedisiner av legen som hun kan ta når hun kjenner at hun begynner å få et anfall?

Anonymkode: affb9...2ee

Nei, hun sier hun HAR migrene. Gjerne hvis det er litt stressende på jobb den dagen.

TS

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er forskjellige grader av migrene. Jeg kan få migreneanfall der jeg umiddelbart må ta medisin og legge meg i et mørkt, svalt rom, og jeg klarer ikke lyder. Jeg er også veldig kvalm. De som ser meg når jeg har anfall på det første sier at jeg er "grønn i ansiktet" og at hele hodet mitt ser skjevt ut. Andre ganger kan jeg ha mildere anfall. Jeg blir veldig sløvet av medisinene og kan ikke kjøre bil på ihvertfall 12 - 14 timer.

Jeg kan også ha langvarig luften de migrene. Da har jeg ikke sterkt anfall, men en konstant mild migrene. Den kan vare fra 14 dager og oppover. Så som du ser så kan migrene utarte seg på mange ulike måter. 

Anonymkode: 3ec1b...e76

Oj! Det visste jeg ikke! Må være forferdelig å gå med migrene i ukesvis :sad:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...