AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #1 Skrevet 3. juni 2017 Hei dere! Planlegger å reise til Nicaragua i juli og reiser på budsjett. Trenger tips til steder å besøke og ting å gjøre. Vurderer å fly til Granada og utforske byen og området rundt i en ukes tid, før jeg tar fly til Corn Island og blir der i 10 dager, reiser så tilbake til Granada igjen. Er spesielt ute etter tips til budsjettvennlige steder å bo med helt grei standard. Reiser alene som kvinne, så om det er noe jeg bør være ekstra påpasselig med så si gjerne i fra... Og, til slutt, hvordan er det med malaria? Anonymkode: e539e...27b
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #2 Skrevet 3. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei dere! Planlegger å reise til Nicaragua i juli og reiser på budsjett. Trenger tips til steder å besøke og ting å gjøre. Vurderer å fly til Granada og utforske byen og området rundt i en ukes tid, før jeg tar fly til Corn Island og blir der i 10 dager, reiser så tilbake til Granada igjen. Er spesielt ute etter tips til budsjettvennlige steder å bo med helt grei standard. Reiser alene som kvinne, så om det er noe jeg bør være ekstra påpasselig med så si gjerne i fra... Og, til slutt, hvordan er det med malaria? Anonymkode: e539e...27b Jeg har vært i Granada, bare en helg da. Fin by, minte meg litt om sørlandet med de øyene i sjøen der. Bodde her: https://www.hotelcasaconsulado.com/rooms-english Veldig koselig hotell og fin beliggenhet Ellers er Nicaragua skummelt syns jeg, ikke reis til San Juan del Sur iafall. Der er det MYE kriminalitet, jeg opplevde at noen brøt seg inn i leiligheten min. Ble banka opp, men ikke voldtatt heldigvis. Malaria har jeg ikke hørt noe om i Granada-området. Vulkanen Catarinas er verdt å se! Meld deg gjerne på gruppeturer på ulike utflukter, og ikke ha på deg noe som helst av smykker når du går ut. Det er ekstremt fattig i Nicaragua.. jeg slet litt med å kose meg fordi det stod masse unger og så på meg med sultne øyne da jeg var på restaurant De selger mye de har laget selv, f.eks gresshopper laget av palmeblader etc. De blir glade om de får noen dollarsedler for disse. Ellers er jeg ikke så kjent ellers i landet, vet det er mange som har god kjennskap til Nicaragua på tripadvisor og Lonely Planet, så sjekk der også. God tur! Anonymkode: fae58...1b7
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #3 Skrevet 3. juni 2017 Så heldig du er! Corn Island er et vakkert sted. Likte meg godt i Granada også, selv om jeg synes at kolonialbyen Antigua i Guatemala er noe finere. Var dog bare to dager i Granada, og den ene dagen brukte jeg på en guidet utflukt som inkluderte en tur til krateret på vulkanen Masaya, videre til et museum tilknyttet vulkanen, og til slutt en båttur på Nicaraguasjøen hvor vi fikk se en rekke små vulkanske øyer som folk hadde bygget seg hus på, mange av dem ganske imponerende. Besøkte også en øy der vi fikk mate aper. Vet ikke om du har tenkt å besøke andre steder i Nicaragua, men hvis du er åpen for det, så kan øya Ometepe, byen Leon og vulkansurfing på Cerro Negro være verdt å sjekke ut Jeg tilbrakte to måneder i Mellom-Amerika, men tok ikke med malariatabletter. Har aldri hørt om noen som har fått malaria under et opphold der heller. En god myggspray er derimot et must! Anonymkode: e516e...516
Gjest ompalompa24 Skrevet 6. juni 2017 #4 Skrevet 6. juni 2017 Jeg har vært 5 uker i Granada, og opplevde det som trygt. Ingen malaria i det området. Ellers er Ometepe, Corn Island og Leon å anbefale. Hold deg unna Managua!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå