Gå til innhold

De som sykler er de tryggeste bilistene.


Gjest Coolaid

Anbefalte innlegg

Gjest Coolaid

De tryggeste bilistene er de som også sykler. 

Prøv det. Sett deg på sykkelen og ta turen til dine daglige formål som jobb, studier, butikk og bybesøk en ukes tid. Kan love at etterpå er du blitt en mer hensynsfull bilist som forstår trafikkbildet bedre enn noen gang. Jeg er blitt en mye bedre bilist etter at jeg begynte å  sykle for noen år siden. 

Og for all del, ta av deg sikkerhetsbeltet med venstre arm i det du skal ut av bilen. Dette hindrer "døring" av syklister og ulykker. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

48 minutter siden, Coolaid skrev:

De tryggeste bilistene er de som også sykler. 

Prøv det. Sett deg på sykkelen og ta turen til dine daglige formål som jobb, studier, butikk og bybesøk en ukes tid. Kan love at etterpå er du blitt en mer hensynsfull bilist som forstår trafikkbildet bedre enn noen gang. Jeg er blitt en mye bedre bilist etter at jeg begynte å  sykle for noen år siden. 

Og for all del, ta av deg sikkerhetsbeltet med venstre arm i det du skal ut av bilen. Dette hindrer "døring" av syklister og ulykker. 

 

 

Du har nok rett i at det du skriver, stemmer i mange tilfeller.

Men personlighet spiller også inn. Det finnes også mennesker som oppfører seg som drittsekker i trafikken både som bilfører og som syklist (og andre steder).

Anonymkode: 678b8...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med dere begge! 

Værst er det med de idiotene som sykler, setter seg bak rattet og lar horna komme ut i panna, og tar på seg "her kommer jeg" uttrykket. Og jeg velger å tro det er de som også driter i å ta hensyns overfor alt anna som slett ikke burde vært på veien der og da :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du i tillegg er lastebilsjåfør så gjør det deg til en verre sjåfør uansett om du sykler eller ikke :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delvis enig, for jeg tror også den 20% som ødelegger ryktet til alle andre syklister, (kjører på rødt/ikke slipper forbi kø),er de som opptrer minst hensynsfullt med bil.

Kjører selv MC, og det har gjort meg til en mye mer observant/bedre bilist, spesielt fartsavpassning, sjekking av blindsoner og oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
4 minutter siden, Lurium skrev:

Delvis enig, for jeg tror også den 20% som ødelegger ryktet til alle andre syklister, (kjører på rødt/ikke slipper forbi kø),er de som opptrer minst hensynsfullt med bil.

Kjører selv MC, og det har gjort meg til en mye mer observant/bedre bilist, spesielt fartsavpassning, sjekking av blindsoner og oppmerksomhet.

Hvor tar du 20% fra? Bare antagelser eller forskning? 

Og så vet vi faktisk noe om hvem og hvorfor enkelte syklister sykler på rødt. Det har vi jo forskning på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet er at egoistiske suicidale idioter er det uansett om de går, kjører eller sykler. 

:raven:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...