Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg lurer da på hva folk som har noe imot utlendinger (rasister) begrunnet synspunktene sine på, om det bare er et behov man føler, eller noe konkret som f. Eks en opplevelse man har hatt med en utlending, verdiene demmes, Levemåte, oppførsel osv. er det alle utlendinger disse type mennesker har noe imot eller bare de som "naver" og snylter på "velferdsstaten" 

takk for svar! 

Anonymkode: 05cf8...a89

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det utlendingene som er rasister her, eller hva mener du?

Anonymkode: 47972...7da

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan godt ha en diskusjon med en rasist, fordi selv dem ønsker jeg ikke å dømme, ettersom jeg ikke liker fordømmelse heller ikke de jeg er uenig med. Derfor må gjerne rasister svare dette innlegget, og jeg vil svare så konstruktivt og høflig som jeg kan. :)

Mange hvite i vesten vil jo gjerne bli noe mørkere i huden, derfor mange soler seg mer enn nødvendig eller bruker bronze-krem. I asia er det noe helt annet og hvor enn du går er det whitening creams. Rasister er vel dem som gjerne misliker sterkt en viss rase(andre eller egne). Hvorfor noen blir dette er vel på grunn av påvirkning fra samfunnet. Det finnes jo ingenting som et rasist-gen, eller er det noen her som kanskje mener dette? Jeg tror de fleste mener det er sosialt, med mindre man tar i bruk de vitenskapsmetodene på 40-tallet hvor de undersøkte hjernene til forskjellige raser, det ble nok ingen objektive eller påviselig funn i forskjellen på hjernen.

Ingen er jo perfekt, uansett hvilken hudfarve en har. Ingen kulturer er perfekt. Religion er kanskje bedre å direkte angripe enn menneskene bak og deres variable farver. Jeg angriper for eks. alle religioner som driver med sosial kontroll, fordømmelse og forskjellbehandling. Derfor støttet jeg ikke Islam eller kristendommen, som begge er veldig like. Vi har kanskje en noe mildere religions-kultur etter mange år, men i bunn sier jo også kristendommen at steining, fordømmelse og moral er legitime virkemidler, altså støtter jeg det ikke, fordi jeg mener det er direkte skadelig.

Anonymkode: 04c4e...f14

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg lurer da på hva folk som har noe imot utlendinger (rasister) begrunnet synspunktene sine på, om det bare er et behov man føler, eller noe konkret som f. Eks en opplevelse man har hatt med en utlending, verdiene demmes, Levemåte, oppførsel osv. er det alle utlendinger disse type mennesker har noe imot eller bare de som "naver" og snylter på "velferdsstaten" 

takk for svar! 

Sjølv er eg i fra Afghanistan og merkar rasismen. Ein dag eg kom fra sko-butikken eg eig så kom tre nynazistar/høyre-ekstreme i mot meg med køller og pepperspray. Dei gekk løys på meg og venninna mi og dengte oss rett og slett. Dei leve ofte asosial og sliter med både vennskap og alt anna las eg. 

Anonymkode: 44131...097

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

takk for svar! 

Til meg så brukte dei høyre-ekstreme som grunn for oppførselen sin i mot meg at eg hadde ei anna hudfarge, at eg har mørkare hår enn dei og at eg er muslim og at dei jobbar for andre høyre-ekstreme som ønsker å utslette innvandrarvenene for å få noke dei kaller ein arisk rase. Det bar deres grunn. Hilsen afghaner. 

Anonymkode: 44131...097

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...