Gå til innhold

Sovnet og kolliderte

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Var en som sovnet og kolliderte med meg tidligere i kveld. Burde jeg meldt h*n til politiet da det er alvorlig og sovne bak rattet? 

Det ble ganske store materielle skader på bilene men ingen personskade. Føreren var redd for å innblande politiet, noe jeg ville. Angrer en del på at jeg ikke ringte politiet på stedet

Anonymkode: d7c69...f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja! Den personen anmelder du. Politiet slår hardt ned på de, heldigvis!

Dere skrev vel skademelding? I så fall skal det fram i den fra din side. Bare å tilføye det på den plassen hvor du beskriver situasjonen fra din side. Kan jo hende h*n var på påvirka av noe også. Ring politiet du!

Endret av tdm900
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

hvis hun ikke var rusa, men bare sovnet er det alvorlig, men ikke noe å ringe politiet for etter min mening.

Anonymkode: 95069...8ef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var en som sovnet og kolliderte med meg tidligere i kveld. Burde jeg meldt h*n til politiet da det er alvorlig og sovne bak rattet? 

Det ble ganske store materielle skader på bilene men ingen personskade. Føreren var redd for å innblande politiet, noe jeg ville. Angrer en del på at jeg ikke ringte politiet på stedet

Du skulle selvfølgelig ringt politiet. Det kan være rus kjøring uten at det tilsynelatende ser slik ut, det er vanskelig å merke. Du skulle fulgt magefølelsen uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har skrevet det på skademeldingen, så mulig politiet sjekker det opp med tiden uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har skrevet det på skademeldingen, så mulig politiet sjekker det opp med tiden uansett

Tror du politiet ser skademeldingen forsikringsselskapet skal ha? Det vet jeg at de ikke gjør. 

Å anmelde i ettertid har skjelden noe for seg. Det blir ord mot ord, og politiet gjør ikke mer enn de strengt tatt absolutt må. 

Anonymkode: 33e6e...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du politiet ser skademeldingen forsikringsselskapet skal ha? Det vet jeg at de ikke gjør. 

Å anmelde i ettertid har skjelden noe for seg. Det blir ord mot ord, og politiet gjør ikke mer enn de strengt tatt absolutt må. 

Nei tror ikke det med mindre forsikringsselskapet til bilisten tar det opp med politiet da dette er en alvorlig hendelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han skrev også under på at han sovnet, så det kan han ikke juge seg ifra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Politet burde vært kontaktet med en gang for å ta en sjekk av han som sovna. Det kan være pga alkohol eller andre rusmidler som gjorde at han sovnet! Blodprøve burde vært tatt!

Anonymkode: d82bc...135

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

hvis hun ikke var rusa, men bare sovnet er det alvorlig, men ikke noe å ringe politiet for etter min mening.

Det er absolutt noe å ringe politiet for. Å kjøre bil når du er i en tilstand som tilsier at du kan være trafikkfarlig er straffbart, og trafikkulykke etter at en sjåfør har sovnet bak rattet kan føre til førerkortbeslag.

Anonymkode: ad312...b73

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalt gal innstilling, å være så trøtt bak rattet at du faktisk sovner er minst like farlig som å kjøre i fylla. Så her ville jeg sporenteks anmeldt vedkommende. Det er også mer enn grunn nok til at vedkommende isåfall må regne med å bruke apostlenes hester en god stund fremover. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan avgjør enmprivatperson hva en annen person har inntatt og har i blodet? Det er bare politiet som der og da kan beordre undersøkelse av en person der det er mistanke om rusmidler eller andre midler som ikke skal kombineres med bilkjøring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En bekjent av meg sovnet og kjørte av veien, og var dum nok til å innrømme det. Så han var fotgjenger en periode. 

Anonymkode: fccb4...81d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.6.2017 den 9.32, AnonymBruker skrev:

For den fotgjengeren som meies ned har det fint lite å bety om fører var ruset eller "bare" sovnet, eller spilte pokemon på mobilen sin. Denne føreren var "heldig" og forårsaket bare materielle skader.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...